Yes eindelijk "nieuwe" gangen kunnen rijden...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Yes eindelijk "nieuwe" gangen kunnen rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 09:36

Laiser en ik zijn dan misschien al wel L1-startgerechtigd zijn. Die L1 mag nog wel even op zich laten wachten hoor! Tong uitsteken
De middendraf komt er nog niet goed uit en we moeten nu ook middengalop en wijken kunnen...
Gisteren had ik weer les, en ik had me voorgenomen om dan al een beetje in de goede richting te zijn. Dan kan mijn instructrice zeggen of er al verschil in zit en hoe we dat nog meer kunnen oefenen.
Laiser en ik hebben dus hard geoefend met die middengangen en het wijken.
De middendraf kwam er al weer een beetje meer uit als anders. Alleen ons grote probleem is, dat ik Laiser zich uit elkaar laat trekken. Het is voor ons allebei niet bepaald eenvoudig om het juiste punt vast te houden.
De middengalop gaat een stuk beter, alleen moet ik dan goed letten op mijn eigen houding. Frusty
En het wijken...(Dat kon Laiser voorheen niet) ... dat begint er al heel goed uit te zien. (maar ik vind het wel lastig om te zorgen dat je met je gewicht op de juiste zitknobbel zit.) (Soms voel ik me net als of ik motorisch gestoord ben..., maar gelukkig gaat het steeds vaker goed.)
In de les stond de instructrice te kijken dat het wijken al zo aardig ging. Aan de middengangen hebben we nog gewerkt, want dat kan nog beter. En de overgangen moeten korter duren. Maar het gaat in ieder geval al weer beter dan voorheen.
En dit is ook nog eens één van de weinige keren dat Laiser iets nieuws leert zonder dat er wordt gesteigerd. (En dat vind ik toch ook al een hele goede stap in de goede richting. Knipoog )


Hier kun je enkele foto's zien:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=525782#525782
Laatst bijgewerkt door Mickey op 30-03-02 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:12

Goed zeg! En vooral dat ie nu niet meer aan het steigeren is, dat duidt er toch wel op dat de band tussen jullie beter wordt.
Dat 'vasthouden' op het juiste punt van de middendraf komt me erg bekend voor. M'n zusje heeft daar ook grote problemen mee. Gelukkig gaat het ook bij haar steeds beter. De beenzetting is steeds wel goed, alleen hij verzet zich soms nog wat en valt uit elkaar. Maar ach, ooit...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 11:00

Gewoon stug doorgaan met oefenen en dan ineens valt het kwartje, vallen alle stukjes op hun plek en lukt het gewoon.

Wat bij mij altijd het beste werkt is 'niet zeuren, niet moeilijk doen, gewoon doen en wel nu'. Woensdag tijdens m'n les toen ze echt superfijn liep zei mijn instructrice ineens ga maar eens een paar pasjes wijken. Gewoon doen. Geeft niet als het mislukt. (Ik kon nog net een Ja maar...... inslikken Haha! ) En ze pakte het zo aan! Alsof ze nooit anders gedaan heeft. De 2e x wilde ik het zogenaamd netjes voorbereiden en toen ging het een stuk minder, apart is dat, dan wil ik het zelf te mooi doen waardoor het uiteindelijk gewoon rommelig wordt. Simpel rijden is mijn sterke punt, als ik ga wriemelen wordt het een stuk slechter.

Nulla tenaci invia est via


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 13:50

Margreet schreef:
Gewoon stug doorgaan met oefenen en dan ineens valt het kwartje, vallen alle stukjes op hun plek en lukt het gewoon.
...
De 2e x wilde ik het zogenaamd netjes voorbereiden en toen ging het een stuk minder, apart is dat, dan wil ik het zelf te mooi doen waardoor het uiteindelijk gewoon rommelig wordt.


Dat is mijn grote probleem op wedstrijd ook altijd. Dan wil ik te netjes rijden en gaat het minder dan thuis.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Chantal_1978, josien_m_, Mark0919, Monique1963, Vagabondo en 39 bezoekers