Smid geweest..Mijn arme paardje..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Smid geweest..Mijn arme paardje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 12:10

Tijd geleden. Lasagna kreupel, Scheve mond veearts erbij. maar week van tevoren de smid erbij gehad. Volgens de veearts was het overgevoeligheid van iets te kort genageld. Dat dacht hij iig na wat testjes. Maar dat pas na een week? Ja dat was mogelijk volgens hem.

Laatst de smid gebeld voor een afspraak, hij had via via gehoord dat Lasagna kreupel was geweest, en vroeg zich af wat er mis was, en zei dat we beter hem hadden kunnen bellen i.p.v de veearts, dat had geld uitgespaard, en dan hadden we meteen geweten wat er aan de hand was. Vandaag keek hij er alleen al naar, en na bijna 8 jaar lasagna beslaan weet hij wel wanneer ze in orde is, en wanneer niet. Nu dus nietze is hoefbevangen geweest laatst, en zit nu weer tegen de grens aan. Ze is echt te dik zegt hij, en dat klopt ook wel, ze is de laatste weken echt moddervet geworden. Ze heeft overal een beetje van die vetophopingen. Nu moet ze dus met speod op dieet, om te voorkomen dat ze over de grens heen gaat, want ze zit nu precies tussen : goed, en slecht. Ze mag maar beperkt op de wei staan, dat betekend dus alleen overdag een paar uurtjes, de rets op stal, met wat hooi erbij. Stukje wei voor mijn lieverd afgezet 10 minuutjes geleden Lachen . En in beweging houden., rustig rijden, lekker veel stappen, goed opbouwen, en minder bix geven. Al kreeg ze maar 1kg per dag. Dus heb een afspraak, dat ze de volgende keer afgevallen is Tong uitsteken.

Maar bij dat weitje afzetten ook..Eerst had ik m redelijk groot, want heel klein vond ik maar zielig, maar ik moet het niet zielig vinden. Ik moet gewoon doen wat het beste is voor haar, en dat is op dit moment een klein weitje. Madam is het hier helemaal niet mee eens Knipoog Ach gut . Madam vind het niet leuk dat ze haar weidegnootje niet meer kan zien, omdat ze weer thuis staat. Eb haar weitje haar beperkt in haar zicht Tong uitsteken. Dus gaat ze maar rondjes lopen, maar das juist goed OK dan! , ga zo door knollie, zo vliegen de kilo's er wel af *LOL* , wat ook de bedoeling is!

Sorry voor t lange verhaal inmiddels..geloof ik. Maar wou t gewoon ff vertellen Lachen


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132001
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:16

Gossie, wat een verhaal.
De ervaring dat een smid vaak meer ziet en betere adviezen geeft dan een DA heb ik inmiddels ook Knipoog
Als er iets loos is dan staat de smid hier ook hoog op het lijstje om een kijkje te nemen

Het is misschien vervelend om je paard zo beteuterd te zien, maar je doet het voor haar eigen bestwil.
Sterk zijn dus, en niet toegeven aan je medelijden.
Beter nu doen wat goed is dan straks spijt moeten hebben omdat je haar toen te zielig vond om maatregelen te nemen want dan wordt het pas echt zielig Knipoog

Veel sterkte !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:46

Fijn dat je zo'n goede hoefsmid hebt. Het is nu even rot voor je paard, maar het is voor zijn eigen bestwil. Succes met het op dieet houden van je paard.

[o]


Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 13:35

Ja, tis wel zielig, maar zoals jullie al zeggen voor haar eigen bestwil, ze zal zelf niet stoppen met eten.. Maar net haar stalletjhe uitgemest, heb t super warm,. die stal is snikheett, maanden niet doorgewaaid, dus heb even alle deuren heerlijk wagenwijd opengezet, kan het lekker opfrissen. Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:37

ken het , heb drie van de 6 raken geheid hoefbevangen
als ik ze op de wei laat , die staan ook op zand veel mensen vinden dit "zielig" persoonlijk vind ik het zieliger als ze hoefbevangen staan!

succes met het "dieet"!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:39

Goede smid is echt goud waar. Ik ga vaak als het been dingen zijn ook naar de smid die doet hem al ruim 6 jaar. En mocht die er niet uitkomen mijn fysio en vanuit daar kunnen we altijd nog kijken of de Da nog komt.

Is niet leuk voor d'r maar ja wel beter. Volgende keer voor zijn is beter voor jou en voor haar Haha!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:36

vermoed dat ik wel weet welke smid jij hebt Haha!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 17:04

Haha, raadseltje, welke smid heb ik Knipoog. Hij komt iig uit Rucpen. Maar ze is inmiddels al stukken minder zielig, al zegt ze het zelf Knipoog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, mamabird, Miran, Padoertje, redbutton, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers