kopers voor max resulteert in ambulance op erf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

kopers voor max resulteert in ambulance op erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 06:25

Ik ben al bijna 3 weken bezig met mensen die Max willen kopen. Ze kopen hem met zijn 2en, de man wil 1 a 2 x buitenrijden en springen, de vrouw/meisje wil lekker dressuur rijden. Het moest een betrouwbaar paard zijn omdat de vrouw al eens haar rug had gebroken toen ze van een paard was gevallen. De eerste 2x was de vrouw erop geweest en het klikte super met Max. Ze was dan ook helemaal gek van hem. Uiteindelijk zouden ze gisteren voor de laatste keer komen om nog even de man erop te laten rijden en een sprongetje te maken en dan de knoop door te hakken. Ze hadden hun instructeur meegenomen. Aangezien Max al een aantal jaren niet gesprongen had heb ik zaterdag nog even wat sprongetjes geoefend en het ging eigenlijk heel erg goed. Ik moest hem wel goed plaatsen want hij had wat moeite om zelf in te schatten waardoor je als je hem te veel aan zijn lot overlaat veel te vroeg afgaat wat resulteert in megasprongen Haha! .

Aangezien ze wat laat waren had ik max een klein kwartiertje losgereden. Toen ze aankwamen vroeg ik hoe ze het wilden, of ik misschien eerst wat sprongetjes zou maken. Ik zei er nog wel achteraan dat ik niet zo’n held was, waarop de instructeur meteen zei, dan gaat M (de vrouw) er wel op. Goed, springzadel erop, M erop. Ik vertelde er nogmaals bij dat Max de laatste jaren niet gesprongen had op afgelopen zaterdag na en dat hij toen wat moeite had met het inschatten en dat hij goed geplaatst moest worden. De instructeur pakte haar en Max meteen flink aan. Ze moest hem flink naar voren rijden en als hij niet snel genoeg reageerde direct met de zweep inkomen. Max voelde zich daar niet happy bij, ik verstevig mijn hulp altijd met een klein spoortje wat genoeg is maar M wilde niet met sporen rijden. Toch bleef Max heel braaf. Ook toen ze over de hindernissen gingen ging het eigenlijk heel goed, maar ze moest hem van de instructeur meer toerijden in de laatste passen. De hindernissen werden hoger, en de lijnen moeilijker. Ik gaf nog aan aan de man dat ik dit geen goede zaak vond omdat M het paard nog niet goed kent en om dan op deze manier een paard achter zijn broek aan te zitten Verward . Uiteindelijk kwam het moment dat M boven de hindernis haar balans kwijt raakte, haar beugel verloor, en viel. Ze bleef liggen en had last van haar rug. We hebben haar dus laten liggen en na een minuut of 15 de ambulance gebeld aangezien ze al eens haar rug gebroken heeft en we geen risico wilden nemen. In de tussentijd heb ik Max uitgestapt en afgespoten. Redelijk snel was de ambulance, vergezeld van een politieauto ook met gillende sirene, ter plaatse. M. werd op de brancard gelegd en naar het ziekenhuis afgevoerd. Ik heb net een sms-je dat ze gelukkig niets heeft gebroken. Wat ze verder heeft weet ik nog niet maar ik hoop natuurlijk dat het meevalt. Jee zeg, wat ben ik geschrokken. Aan de ene kant denk ik steeds waarom heb ik nou zelf niet gesprongen, maar dan was het net geweest of ik wat te verbergen had of zo, zij waren tenslotte met 3 volwassen mensen, waarvan 1 instructeur. Ik had ook nog tussendoor in kunnen grijpen, die mensen hadden zo veel (te veel) vertrouwen in hun instructeur. Ik heb even mijn buik vol van verkoop perikelen en dan te bedenken dat ik nog een aantal mensen moet bellen/mailen die interesse hebben in Max en wisten dat ik gisteren definitief zou weten of deze koop door zou gaan.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:01

Jeetje wat een verhaal..
dat is inderdaad even schrikken zeg!
ik zelf zou denk ik ook niet hebben ingegrepen en precies het zelfde hebben gedaan. je zou denken dat volwassenenen ook zelf wel wat kunnen bedenken. in dit geval iets minder.
sterkte en met de verkoop veel geluk!

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101661
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:04

Jeetje zeg, wat een gedoe. Zo had je het je vast niet voorgsteld. Maar wat een sukkel van een instructeur zeg, dat ie gelijk zo streng werd voor amazone en paard. Je had wel zelf kunnen springen maar dan zou je idd denken dat je wat te verbergen had maar je had wel gewoon kunnen zeggen juist omdat ze het paardje nog niet goed kennen dat ze gewoon voorzichtig hadden moeten doen, ik vind dat ze wel een beetje overdreven hebben. Maar natuurlijk ben ik blij dat ze verder niets heeft. Maar wil je nog steeds aan haar verkopen dan? Als er meerdere mensen geinteresseerd zijn zou ik hun eerst een kans geven...en het lijkt me zo raar om vreemde mensen op je eigen paard te zien..mag ik vragen waarom je hem eigenlijk verkoopt?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:04

je vertrouwrt er toch op dat als je al gezegd hebt , pas op zus en zo
dat ze dat een beetje in hun achterhoofd houden?

fijn dat er niks ernstigs gebeurd is , jeetje

inderdaad nu je dit gezien hebt wil je hem nog wel aan hun verkopen dan?

succes met de verkoop en nogmaals erg fijn dat zij en je paard er niks ernstigs aan over gehouden hebben

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:24

Tsjonge, wat een verhaal.
Het is ook zo moeilijk om je grens te bepalen, zeker als er een verkoop in het spel is en er iemand bij is die de boel aan het opjutten is.
Als het klikt wil je natuurlijk graag verkopen en je wilt ook niet de indruk geven dat je dingen te verbergen hebt.
't Is heel moeilijk om op zo'n moment een grens te trekken; je weet dat het niet goed is of dat ze link bezig zijn, maar om echt in te grijpen is heel veel "moed" nodig.
Plus het wantrouwen dat je op je nek haalt, daar moet je ook maar net mee om te weten gaan.

Bij de verkoop van mijn vorige paard is iets soortgelijks gebeurd.
Gelukkig met een "goede" afloop, maar daar zijn ook dingen gebeurd waarvan ik achteraf mezelf voor m'n kop geslagen heb dat ik het toegelaten heb.
Toch: aan schuldgevoel heb je niets, daar wordt niemand wijzer van.
Als ik even voor mijzelf spreek: voor mij is het uiteindelijk wel een goede "leerschool" geweest, dit wil ik nooit meer meemaken en zal ook veel duidelijker zijn over wat wel en niet kan. Een goede leer voor de volgende keer dus, en ook een uitdaging voor mijzelf om sterker in m'n schoenen te staan en me niet onder druk te laten zetten.
Maar 't is niet makkelijk, dat zeker niet

Ik hoop dat er toch nog een goede oplossing voor Max gaat komen.
In elk geval veel sterkte de komende dagen, je zult vast wat tijd nodig hebben om over de schrik heen te komen Ach gut

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:39

Jeetje.....
Maar ze kopen hem nu dus niet? (lijkt me niet de fout van het paard namelijk).
Wel even schrikken voor je als zoiets gebeurt zeg....

Succes!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:44

pfff, doet me denken aan mijn eigen verkoop 'perikelen' ik vind het echt helemaal niets. Heb toen ook dingen toegelaten, ben makkelijk geweest, waarvan ik achteraf denk, dat doe ik niet meer zo.
Maar ja, dat is idd een goede leerschool geweest en ik zal in de toekomst mijn grenzen idd veel duidelijker aangeven.
Ben wel benieuwd, of ze hem nu kopen of niet.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:03

Jeetje, ik stuur je net een PB, omdat toen ik gisteren langs reed op weg naar stal, zag ik die ambulance en politie met allerlei mensen in de bak. Het eerste dat ik dacht was dat er iets mis was gegaan met kopers voor Max, omdat er zoveel mensen stonden.

Maar wat een toestand zeg. Gelukkig is het niet erg afgelopen. Jij kunt er in ieder geval niets aan doen. En fijne instructeur zeg! Succes verder en sterkte!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:13

Pffff, Astrid, dat is zeker schrikken.

Je zit als verkoper idd in een lastig parket en eigenlijk is het jammer dat Max zelf zijn grenzen niet aangaf en alles over zich heen liet komen.

Wat dat betreft had ik aan die van mij een hele beste: als het hem niet zinde dan liet hij dat wel even weten Schijnheilig
Je wilt niet weten wat mensen allemaal met je paard doen om hem uit te proberen, daarom was ik zo blij dat ik de verkoop uit handen had gegeven en er niets van hoefde te zien.

Hopelijk is Max zijn vertrouwen om te springen niet kwijt geraakt door deze actie.
Ik neem aan dat ze hem nu niet kopen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:23

Tjeezus zeg das schrikken!!!

Wat een eigenwijze mensen heb je toch ook!!!

Maar wat ik niet begrijp is dat je niet hebt gezegd........ HO STOP! Tot hier en niet verder!!! het paard is nog steeds van mij en ik wil hem graag goed van lijf, leden en tussen de oren verkopen. Dit trekt bruintje beer nu nog niet!!

Ik ben daar misschien wat harder in........ maar ze rijden tot dat het geld op mn rekening staat nog altijd op MIJN paard Haha! Haha! Haha! en IK (niet een of andere instructeur) bepaal dan nog altijd wat en hoe er wat gaat gebeuren. Natuurlijk willen mensen kijken hoe het paard reageert en waar eventuele valkuilen zitten, maar als jij al een paar keer gewaarschuuwd heb.... dan wordt ik toch wat onaangenamer denk ik Haha! Haha! Haha!

Igg heel veel succes met het verkopen van je, zoals je hem omschrijft, brave lieve Max

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:29

Jeetje Astrid, dat is schrikken.
Het is duidelijk dat defout bij de koper (of in dit geval de instucteur) ligt, maar ik kan me voorstellen dat jij je er niet fijn bij voelt!!
Sterkte met de verdere verkoop van Max!

Navragen is beter dan afvragen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:35

G&K, ik denk dat het grote verschil zit in het ervaring hebben met paarden verkopen Knipoog
Jij hebt daar waarschijnlijk wat meer ervaring in dan de gemiddelde bokker die misschien maar 1 keer in z'n leven een paard verkoopt.
Door schade en schande wijs geworden en al veel vaker met dat bijltje gehakt, ik denk dat je dan inderdaad veel beter je grenzen aan kunt geven.
Want je hebt helemaal gelijk, het is en blijft je eigen paard totdat het verkocht is

Wat mij (vooral aan mezelf Knipoog) opgevallen is, is dat ik altijd redelijk sterk in mijn schoenen sta en duidelijk een grens weet te bepalen.
Toch ben ik indertijd op een of andere manier "overrompeld" en heb de kopers veel verder laten gaan dan ik eigenlijk wilde.
Achteraf heel veel spijt gehad en het mezelf ook behoorlijk kwalijk genomen.
Ik heb me ook vaak afgevraagd hoe ik het zo ver heb laten kunnen komen...... ik denk dat het toch een combinatie is geweest van onervarenheid, overrompeld zijn door de kopers (die vaak weer meerdere mensen meebrengen met "goede adviezen") en het geen nee willen zeggen omdat daardoor mijn paard als onbetrouwbaar bestempeld zou kunnen worden.
Nu weet ik wel beter, maar ik vrees dat je eerst een keer de confrontatie aan hebt moeten gaan om er wat wijzer van te worden en om nog duidelijker je grenzen te bepalen (en ze ook daadwerkelijk te trekken) Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:47

Ik sta op een handelsstal, maar daar wordt toch echt niet aan de kopers verteld wat ze wel en niet mogen doen.
De klant is koning, toch?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:54

tot op zekere hoogte ja, maar ze moeten niet te ver gaan.
Hoe is het nu met die vrouw? en word hij verkocht aan die mensen of niet?
Succes in elk geval

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:55

Tjonge, dat is dan idd een lastige situatie. Maar een handelsstal is toch even wat anders dan dat je zelf een paard verkoopt.
Het is gewoon erg jammer dat ze zo'n instructeur hebben. Misschien moet je aan de andere kant blij zijn dat Max niet naar hun toe gaat. Als ze elke keer op deze manier les hebben, weet je niet of Max daar zo gelukkig mee is?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:57

Fitzroy schreef:
Ik sta op een handelsstal, maar daar wordt toch echt niet aan de kopers verteld wat ze wel en niet mogen doen.
De klant is koning, toch?


Zeker, zolang je zelf maar keizer blijft Knipoog
Zelf zou ik het prima vinden als mijn paard getest zou worden, geen enkel probleem.
En zolang mensen weten waar ze mee bezig zijn geeft dat ook zelden problemen.

Het probleem zit hem juist in de mensen die het onderste uit de kan willen halen maar het eigenlijk niet kunnen of niet weten waar de grens ligt.
In zo'n geval vind ik dat je je paard best mag beschermen en het hele gedoe een halt toe mag roepen.
Tot hier en niet verder, in het belang van alle partijen.
Het blijft tenslotte je eigen paard en je gaat toch voor zijn/haar welzijn.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 09:58

Astrid dat was behoorlijk schrikken zeg, maar qua schuldvraag, mag je het i.m.o. geheel bij hun zelf neerleggen. Zeker omdat Max gewoon rustig bleef, en dat de fout geheel bij de amazone en haar instructeur lag! Ze hebben zelf te ver gepusht waardoor zij zelf haar evenwicht verloor.

Afgezien daarvan kan je je inderdaad afvragen of je niet gewoon eerder een halt had moeten toeroepen. Het is en blijft jou paard, en als je als particulier je paard verkoopt bepaal je zelf wat er gebeurt!

De klant is zeker niet altijd koning. Al kan dit soms heel ver gaan, het ligt maar net aan wat de verkoper pikt .......of niet!!!!!!!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:02

tjee dat is balen zeg, verkoop je hem nu aan die mensen? Grz Angela

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:41

Ik weet niet hoe je nu verder moet, maar ik zou er maar van uitgaan dat ze hem niet meer willen hebben. Ik zou alle andere mensen/interessenten iig nog niet afbellen.

Succes met de verkoop, klonk als een leuk stel, maar wat een eikel van een instructeur...Lips are sealed

Je suis Charlie.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:51

wat een toestand!
en hoe reageerden die mensen verder?
vonden ze zelf ook dat ze te ver gingen of lag het aan jullie,volgens hun?

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:03

lekkere instructeur... als die hem nu al zo over de grens wil trekken Scheve mond
maar goed dat jij ook een keer hebt gezien hoe hun instructie in zijn werk gaat... want dan heb jij ook nog wat om over na te denken Knipoog

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:03

Vraag me af of ze hem nog willen kopen, al is het zoals het hier staat naar mijn idee helemaal niet de schuld van Max, die braaf zijn best bleef doen.

Kon die vrouw wel springen dan?
Omdat ik lees dat zij er mee wou dressuren en haar man wou springen zou je toch verwachten dat hij er dan op gaat voor die sprongetjes?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 13:08

Tja, je grenzen bepalen..... klinkt makkelijk. Mijn bezorgdheid tijdens het geheel was eerder naar de amazone dan naar Max. Max is een zeer werkwillig paard en deed nu ook zo goed als mogelijk wat er van hem gevraagd werd. Er werd niet echt over zijn grenzen heengegaan. Het gebruik van de zweep waarbij voor max een spoortje duidelijker was geweest, dat begreep hij niet zo goed maar hij werd er niet kwaad om. Ik was niet blij dat hij zo gereden werd maar het was geen dierenmishandeling of zo. Bovendien had de amazone de vorige 2x dat ze gereden had een heel fijn beeld laten zien waarbij ze Max met heel veel ontspanning in de rondte stuurde OK dan!

Max is voorheen springpaard geweest en draait zijn hoef niet om voor die hindernissen. Hij is er alleen wel lang uitgeweest. Hij komt wel over die hindernis maar dat kan wel eens een beetje oncourant zijn als hij niet goed uitkomt. Dat is denk ik ook wat er die laatste sprong gebeurde, hij maakte een wat grotere wapper dan nodig was. Dat had ik de eerste keer op zaterdag ook, maar toen stond de hindernis nog laag en ik voelde het aankomen. Als je als ruiter op een vreemd paard stapt dan is dat toch anders denk ik, dan voel je zo'n paard minder goed aan en wordt je verrast door zo'n sprong. Als je dan ook nog je beugel kwijt raakt... dan is het gebeurt en lig je op de grond. In de meeste gevallen sla je het zand van je broek en sta je weer op, in dit geval, mede door de medische historie denk je meteen aan het ergste. Achteraf is dat gelukkig allemaal meegevallen maar dat maakt de schrik er in eerste instantie niet minder om.

Zij legden de schuld overigens absoluut niet bij Max. Maar ik kan me voorstellen dat na zoiets je gedachten niet meteen bij de aankoop van een paard zijn. Het liefste zou ik alles gewoon even vergeten en me niet druk te hoeven maken om gesprekken met eventuele geinteresseerden. Ik had ze allemaal de afgelopen 3 weken al 'uitgesteld', juist omdat ik zo'n goed gevoel had bij deze mensen. Misschien moet Max gewoon maar niet verkocht worden en bij ons blijven. Dan maar geen jong paardje. Kan ik me helemaal concentreren op de wissels, die hij sinds hij te koop staat toch wel blijkt te kunnen Haha!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:33

Ik kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent. Sowieso kan een paard rare 'fratsen' uithalen en idd, als de ruiter het paard dan niet goed (genoeg) kent, dan kan dat nogal nare consequenties hebben.
Verkoop perikelen had ik ook al heel snel m'n buik meer dan vol van. 't Is altijd wat, en het heeft imo in geen van de gevallen aan het paard gelegen, die was hartstikke braaf.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:37

fabienne schreef:
De klant is zeker niet altijd koning.


Nee, maar stel dat een koper de wissels om de pas wil oefenen, om maar even een voorbeeld te noemen. Je weet dat je paard dat niet kan, dat is ook van tevoren gezegd, maar ze proberen het toch.
Moet je dan zeggen, dat mag je niet Verward

Als een paard eenmaal in de verkoop staat, is het m.i. logisch dat ze ook het onderste uit de kan willen proberen te halen.
Het is geen zak aardappelen die je aanschaft dus je wilt wel weten wat voor vlees je in de kuip hebt.
En op het moment dat je daar niet tegen kunt, moet je je paard zelf houden en dat is dus wat ik nu doe *LOL*

Leuk trouwens, Astrid, dat hij zijn wissels nu wel springt. Ik zou er nog maar eens over nadenken Knipoog Tong uitsteken

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Neon, reina, Ubermetrics, Webding en 152 bezoekers