astma --> griepprik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

astma --> griepprik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 20:20

Ik hoor van veel mensen dat ze een griepprik halen omdat ze astma hebben. Ik heb dus ook astma maar haal nooit een griepprik, heb m'n huisarts er ook nooit over gehoort. Maar moet ik dit aan m'n huisarts vragen of is het niet nodig? En er zijn ook vast bokkers met astma, maar halen jullie dan ook een griepprik?


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:25

Het is meestal wel aan te raden voor astma patiënten om de griepprik te halen.
De echte griep is voor deze mensen nog zwaarder dan voor gezonde mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:36

Ik heb cara maar ik haal die prik mooi niet. Liever een week flink ziek dan een spuit in mijn arm.

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:20

Ik heb ook astma en krijg elk jaar zo'n brief binnen wanneer ik die griepprik moet gaan halen..
doe t wel altijd..achja, zo gebeurd Lachen
Liever die spuit in me arm dan een week flink ziek Schijnheilig

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:23

Ik heb ook astma en vorig jaar voor het eerst de griepprik gehaald, ik had altijd minstens 2 ernstige aanvallen per jaar en dit jaar geen last gehad(even afkloppen)Ik gebruikte toen ook al puffers en ik voel me veel beter met die griepprik, ik krijg ook automatisch formulier thuis.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:24

O,ja ik ben als de dood voor spuiten maar dit stelt niks voor.

olga

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:26

Ik kreeg ook altijd een griepprik omdat ik astma heb. Maar de keren dat ik de prik kreeg, kreeg ik ook wel de griep. Nu ik hem niet meer neem heb ik ook geen griep meer gehad.


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:32

Ik heb vroeger (toen ik 4 jaar was ofzo dus echt vroeger) ook een vorm van astma gehad volgens mij. Ik weet niet helemaal precies hoe het zat, ik was te jong om het te begrijpen en heb het nooit echt aan mijn ouders gevraagd.
Ik had ook zo'n puffer met medicijnen maar ik ben er waarschijnlijk overheen gegroeid (GELUKKIG!!!)
Toch krijg ik elk jaar nog een brief voor de griepprik maar ik ben nog nooit geweest.

Liever een week ziek dan die prik in mijn arm Knipoog

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:40

ik heb ook astma en krijg dus ook de griepprik... Als je er behoefte aan hebt kun je dit aanvragen bij je huisarts... Ik heb de brief altijd automatisch gekregen toen astma bij mij werd vastgesteld...
Het is waar dat je vaak een paar dagen niet lekker bent na de griepprik dit zijn veel mensen of hebben een stijve arm... maar ik heb 1x de echte griep gehad en had echt extreem veel moeite met ademen dat was absoluut geen pretje dat was dus echt 2 weken voordat ik een griepprik moest gaan halen ... Ik haal hem altijd braaf... en heb er alleen maar voordelen van ....

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:21

ik haal hem ook altijd braaf elk jaar. Bij mij is het ook, liever een spuit in mijn arm dan een week ziek. Ben zelf ook schijterig voor spuiten en naalden, maar dit stelt niks voor. Het ergste wat ik gehad heb is een flinke blauwe bult waar het toen ingespoten was.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:30

iK krijg hem ook al een paar jaar, maar wordt toch nog wel ziek. Ja misschien zonder spuit zou het erger zijn? Maar goed die spuit stelt echt niets voor dus ja ik neem dan maar het zekere voor het onzekere

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:38

Ik krijg al een hele lange tijd de griepprik. Je kan er nog wel ziek door worden, zoals verkoudheid of een griepje... Maar een échte griep is vrijwel uitgesloten, alhoewel ik de afgelopen jaren wel flink de griep gehad heb...

:){

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 21:59

Ik ga wel even langs de huisarts. Kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Ben niet bang voor prikken ofzo, dus dat is geen probleem. Heb mijn huisarts er nooit over gehoort, heb wel eens iets gelezen over griepprikken, maar dacht dat is niet voor mij maar voor oudere mensen. Tot ik van veel andere hoorden dat ze er een krijgen omdat ze astma hebben.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:02

Ik heb daar nou nog nooit van gehoord... En ook nog nooit hoeven halen Verward

edit: ben écht blond vandaag Frusty

You can either agree with me or be wrong.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:37

Ik heb al van jongs af aan astma en heb nog nooit de griepspuit gehad en ook nog nooit een oproep ervoor gehad. Van mij hoeft een griepspuit ook niet want je wordt maar voor 1 variant ingeent. Dan moet wel die variant uitbreken in nederland. Vandaar dat je ook vaak wel ziek wordt ondanks dat je een griepspuit gehaald hebt, vaak is het dan alleen minder erg.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:42

Ik heb ook astma. Haal geen griepprik. Ben idd ieder jaar wel eens grieperig maar dat vind ik ook wel eens fijn. Lekker ziek in je bed liggen....dan geniet ik wer meer als ik opgeknapt ben Verward Haha!
Slap excuus eigenlijk om geen prik te hoeven halen Schijnheilig Bloos!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:45

Ik krijg ook de griepprik. In het voor en najaar heb ik vaak extra last van op hol geslagen luchtwegen, waardoor mijn weerstand daalt en ik extra vatbaar ben voor griep.
De ene keer haal ik de prik wel, de andere keer niet. De afgelopen paar jaar heb ik hem wel gehad.

Faber quisque fortunae suae

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:53

k haal altijd de griepprik anders ben ik de hekft van het jaar ziek en nu niet zo dus ik ben er erg blij mee

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:49

Ik haal hem wel, maar merk geen verschil. Ik heb geen astma, maar chronische bronchitis. Dit jaar ga ik 'm ook niet meer halen denk ik.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:30

Ik dacht ook dat de griepprik relatief een niet zo nuttige vaccinatie is omdat het griepvirsu ontzettend veranderlijk is en je net zo makkelijk een andere variant te pakken hebt waartegen de inenting niet werkt. Verward

Maar als ik hier hoor dat het echt werkt moet ik t misschien ook maar doen. Ik heb een hele lage weerstand (problemen met mn afweersysteem) ; ben dus ontzettend vaak ziek en alles wat daar eventueel tegen helpt vind ik het waard om te testen...

You can either agree with me or be wrong.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 00:04

ik heb zoiets van beter een prikkie om het risico te verlagen dan helemaal niks er aan doen kan in ieder geval nooit kwaad

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:21

Ik merk wel verschil. Als ik 'm niet haal heb ik meer last van (bijna) bronchitissen. De jaren dat ik m gehaald heb (ik vergeet het nogal eens) had ik een rotwinter. Dit jaar ga ik m gewoon halen, kijken of het uitmaakt. Ik kan 'm nu ook op m'n werk krijgen, voordat de rest van Nederland m heeft. Da's wel makkelijk, maar niet echt noodzakelijk. Dat zou betekenen dat ik 'm met een paar weken al kan krijgen, maar ik heb net een bijna bronchitis achter de rug en eerlijk gezegd heb ik er niet zo'n zin in als het misgaat. Vorig jaar had ik 'm niet gehaald en hoorde ik op m'n werk al dat ze de verkeerde stam hadden gekozen (komt niet zo heel vaak voor), toen ben ik hem dus niet gaan halen, tsja, met kerst had ik een zware bronchitis die tot maart heeft doorgeduurd. Toen had ik een predniso(lo)n kuurtje gehad en was ik overal van af. De afgelopen weken was het net niet erg genoeg voor een prednisonkuur. Zit nu dus nog met de gevolgen min of meer. Als ik dat allemaal had kunnen voorkomen door een griepprik, nou, dan weet ik het wel Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:29

Ik heb astma en kijg elk jaar een uitnodiging om en prik te komen halen Verdrietig wat ik braaf doe Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, colinneke, ellen05, ElSea, GrapeshotBot, hel1, hooi, maitestar23, Pferdelove, Prrrr, Stephaniiee_ en 179 bezoekers