Ervaring met biotine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Ervaring met biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:26

Mijn paard heeft niet zulke goede hoeven, volgens mijn hoefsmid zijn ze zelfs uitzonderlijk slecht.
Hij heeft me aangeraden biotine te gaan voeren, wat ik nu dus ga doen..

Heeft hier iemand ervaring mee?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:34

Yep! Werkt heel goed, maar wel pas na ongeveer een half jaar omdat de hoef opnieuw aan groet.. Ik geef t nu sinds 2 maanden en mn smit vond het nieuwe gedeelte hoef er al veel beter uit zien. Vorig jaar heeft t ook heel goed geholpen. Ik geef trouwens geen pure biotine omdat ik dat zo duur vond, ik geef een mengsel van biotine met ijzer en nog veel meer, weet alleen niet wat allemaal. Ik geef ook hoef & huid van de paardendrogist.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:42

Ik heb Biotine Plus van de paardendrogist. Hier zit 75% biotine in.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:25

Mariek87 schreef:
Ik heb Biotine Plus van de paardendrogist. Hier zit 75% biotine in.


Ik ook en ik voer het al een tijdje er lijkt wel verbetering in te zitten...

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:08

De pest met biotine is dat het bij het ene paard wel werkt en bij het andere paard niet. En of het werkt merk je pas, zoals Aramat zegt, na een half of zelfs na een jaar. ( hangt natuurlijk af van hoe snel de hoef groeit).
Dus het is even uittesten. Bij onze Haflinger heeft het niet geholpen. Hij heeft ruim een half jaar vloeibare biotine gehad en er zat niet echt verbetering in.We zijn toen overgegaan op Powerfood, ook een poedertje met van alles en nog wat maar dat sloeg ook niet echt aan.
Hij heeft sinds vorig jaar hoefschoenen en dat was echt een verbetering. Hij heeft nu mooie hoefjes.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:28

ik ben het in januari gaan voeren omdat ik toen al wist dat in mei/juni de ijzers er onderuit zouden gaan (lange termijn planning Tong uitsteken ) en het werkt fantastisch!
hij krijgt nu nog een onderhoudsdosis.

het kost wat, maar dan heb je ook wat!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:52

Ik gebruik het ook en je moet het inderdaad een tijdje voeren maar het werkt wel. Niet dat je paard dan ineens Superhoeven als ht nu heel erg slecht is krijgt maar het verbeterd wel.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:09

Ik heb vorig jaar Pavo Biotinforte gegeven (daar zit ook nog zink e.d. bij, werkt volgens mijn DA beter dan alleen biotine) en het heeft wel resultaat gehad maar pas na een hele tijd.

Ik heb het gedaan omdat ik een van mijn paarden zonder ijzers wilde gaan rijden, ook op de weg. Dat is prima gelukt, maar dit paard had al hele goede hoeven.

Mijn Haflinger had echter minder "slijt-vaste" voeten, dus daar durfde ik zonder ijzers de weg niet mee op. Maar ook zijn voeten zijn beter geworden dus ga ik nu weer met de Pavo Biotineforte beginnen..... kijken of het volgend jaar met de haflinger ook wil lukken.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:25

Ik heb hier nu een paard staan waarvan de hoeven heel gauw brokkelen en ze op ijzers moest om buiten te kunnen rijden. ze zijn toen begonnen met biotine en nu staat ze zonder ijzers met goede hoeven (duurt wel een tijdje voor je resultaat ziet)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:39

Biotine werkt op zich goed. Wel voor zorgen dat je een goede hebt; zit wel verschil in (goedkopere of dure) qua werking. En ja je moet veel geduld hebben, het duurt echt maanden voor het beter gaat en dan moet je door blijven gaan, want anders is het effect weer teniet gedaan.

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:55

Ja ik weet wel dat je het niet mag geven met muskofit (pavo) dat is tegen 'slepen'

Groetjes

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:33

Wij hebben ook Biotin Poeder gevoerd, werkt prima. Het witte emmertje met de rode deksel.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 20:48

Ik heb het vandaag binnen gekregen en zonet voor het eerst door het voer gedaan, dus ik zal straks eens even gaan kijken of ze het opgemaakt heeft..

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:54

Na een hoefzweer ben ik het dagelijks gaan gebruiken, doe dat nu 7 maanden en merk heeel eerlijk gezegd nog niets, ze had altijd al een beetje brokkelige zolen ( de zool brokkelt dus snel ) maar dat doet het nog steeds, ik ga er nog 3 maanden mee door, dan moet er echt verbetering in zitten anders stop ik ermee

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:57

Er is ook gel die je op de hoef smeert. Dit spul bevorderd de doorbloeding. Daardoor komt er meer zuurstof en meer voedingsstoffen in de hoef. Mede daardoor word de hoef sterker.
Op www.belebro.com kun je er meer over lezen.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:02

die Belebro site ben ik al eens eerder geweest, maar hoe kan je als particulier aan dat spul komen Verward
Ik kan er maar niet achter komen...... Blond

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:11

Ook via hun. ze leveren momenteel alleen nog maar particulier.
Als je ze belt of emailt, dan zullen ze jou alles exact uitleggen.

Is trouwens wel heel fijn spul. Werkt ook bij andere kwalen, artrose, dikke gewrichten, piephakken.
Ook bij mensen, aangezichtspijn, winterbenen, reuma.

Het klinkt eigenlijk nou een beetje als een wondermiddeltje. Maar ja, bevordering van doorbloeding doet veel dingen goed! In combi met de juiste stoffen, maakt gewoon dat het voor veel dingen te gebruiken is....

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:12

Klinkt bijna als een reclame praatje Bloos

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:13

tnx, zal ze es mailen......

van de kwalen die je opnoemt heeft m'n paard er 2 en ik 1 Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:15

Kun je dus lekker aan het smeren!! Maargoed, voor gebruiks ervaring, je mag me altijd PBen!!!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 21:20

Nou, ze at het super, dus nu een maand of 6-7 doorvoeren en hopen dat het wat helpt..