Doordrammen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Doordrammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 23:41

Ik rijd sinds kort een pony bij, een merrie van 9 jr, arabier als pappie, en verder weet ik er niet veel van. Ohja, ze is al tijden niet serieus gereden.
Ik rijd haar nu een paar weken en ik kom ong 4x per week. Samen met een ander meisje doe ik haar.
Waar dit over gaat is, doordrammen. nl elke keer als ik een overgang wil rijden loopt ze zo dwars door mijn teugels heen..
Vooral vanuit de galop is het erg. Ik ben al druk bezig met zoveel mogelijk overgangen te rijden, stap draf, draf stap, stap middenstap.. enz.
Maar hebben jullie nog wat tips? Want vandaag was ik een buitenrit rijden, en haar dan terugnemen uit galop is ook geen pretje!

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 01:44

Probeer eens meer met je zit te werken en minder met de teugels. Een paard van kennisen loopt onwijs te klieren als je teveel aan de teugels zit of de teugels te kort houdt. Als we bij dat paard een iets langer teugeltje gebruiken en nog meer op de zit rijden loopt ze super. Dit paard is trouwens erg heet en schrikt al van haar schaduw maar juist door haar
"los" te laten reageert ze beter.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:52

Wat je ook kan doen is je stem gebruiken Lachen
Pen kan ook nog wel is doorlopen en als ik dan me stem gebruik gaat hij langzamer.

linda

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 00:22

misschien op een kleine volte en dan een wat kortere wending en terugnemen op benen stem en zit.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30657
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 09:13

Ik denk dat je echt meer op je zit moet rijden. Op een pony waar ik geregeld op rijd is ook is ook erg druk. Als ik dan mijn handen sluit gaat ze gewoon door. Door diep en zwaar te zitten met een vrij lange teugel wordt ze rustiger en komt terug in tempo.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:31

Inderdaad meer op je zit rijden. Zelf 'langzamer' gaan zitten.

En niet constant aan de teugels trekken, dan geef je die pony iets om terug te trekken en dus door te drammen. 2 teugels tegelijk (!) vast en weer los, vast en weer los, kunnen ze ook niet terugtrekken. Niet grof je handen naar achteren halen en weer naar voren wegsteken, gewoon netjes je handen sluiten en weer openen en dat mag dan best iets steviger.