Stelletje tuig!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Stelletje tuig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 14:23

Er is gisteravond ingebroken bij mijn vader. Hij was even een uurtje weg en in die tijd hebben ze met grof geweld zijn boot opengebroken en alles wat ze van waarde zagen liggen meegenomen. Waaronder: zijn laptop, 2 mobiele telefoons, een marifoon, een GPS, €1000 contant en een vliegticket. Geschatte vervangingswaarde van alles: zo'n 13.000 gulden. En een ongelovelijk ravage met veel schade achtergelaten.
Waarschijnlijk zijn ze met een bootje gekomen, vanaf het water, op de bewakingscamera's bij de ingang is niets te zien.
De buurboten zijn ook opengebroken, maar daar valt veel minder te halen omdat daar geen mensen wonen.

Mijn vader is afhankelijk van die spullen voor zijn bedrijf. Kan dus een nieuwe laptop gaan kopen etc. omdat hij dat gewoon op zeer korte termijn nodig heeft. Of de verzekering iets gaat betalen is twijfelachtig omdat de spullen dus op een boot lagen.

Bah, stelletje tuig!!! Ik ben hier echt zo kwaad om!!! Mijn vader werkt er hard voor en in een uur is alles weg. Hij zou een nieuwe, grotere bedrijfsauto kopen, de zaken ging goed en hij had meer ruimte nodig. Gaat nu niet door, hij heeft z'n centen ergens anders voor nodig.

We hebben wel een vermoeden in welke hoek we de dader(s) moeten zoeken, maar ja, dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen.
Net zoals toen er een persoon van Noord-Afrikaanse afkomst over de haven zwierf, boten openbrook, de drank opzoop, het toilet volscheet, aan bord bleef slapen en de volgende dag een andere boot opzocht. Hij was meerdere malen betrapt, zelfs op de foto gezet, maar de politie liet hem gewoon weer gaan, hij kwam net zo hard weer terug. Dan maar het recht in eigen hand: posters ophangen met zijn foto erop en iedereen oproepen goed om zich heen te kijken. Mag niet!!! Inbreuk op privacy van die etter!!! En inbreken in mijn boot mag wel? Stelletje idioten bij de politie!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 14:57

Over tuig gesproken; Mijn baas (algemeen directeur) had eergisteren een ontbijt vergadering buiten de deur. Hij is daar heen gegaan, heeft alle spullen van waarde in de kofferbak gedaan en is vervolgens naar binnen gegaan. Toen hij bij de (afgesloten) garderobe kwam, kwam hij tot de ontdekking dat iemand zijn auto sleutels uit zijn jaszak had gestolen. Resultaat: Auto weg, Sleutels (met moedersleutel van ons pand, zijn huissleutels en toegangsbatch weg), Laptop weg, agenda weg (met alle pincodes en toegangcodes van ons pand weg) en ook nog al zijn papieren, portefeuille en pasjes weg. Hij is nu zo'n 9000 euro armer en dat is exclusief auto en wat daar in lag. Dat is alleen van zijn pasjes. Zijn echtgenote heeft namelijk gelijk gekeken in welke winkels ze zijn geweest en de directeur heeft vervolgens die winkels gebeld met zijn verhaal en 4 winkels kwamen met hetzelfde profiel: 2 mannen met noordafrikaans uitelijk en accent van tussen de 25 en 30 jaar oud. Ze hebben leren jassen, telefoons en hardware gekocht. Tevens hebben ze € 1200 opgenomen van zijn privérekening opgenomen.

Bovendien is het voor ons bedrijf ook een gigantische schadepost omdat er een totaal nieuw sleutelplan moet komen want moedersleutels zijn uniek en daarom niet vervangbaar. (de moedersleutel heeft zeg maar nr 1000 en deze sleutel past op alle cilinders uit het systeem. Hoe hoger het nummer des te minder sloten kunnen hiermee worden geopend tot aan het sleutelnummer met het hoogste nummer welke maar op één slot past. Aangezien er geen sleutel bestaat met meer authorisaties dan nr 1000 moeten alle sloten in het pand worden vervangen. ) Op voorhand geschatte kosten: toch wel minimaal een paar duizend euro. Om het dan nog maar niet te hebben over het accute bezoekje van de slotenmaker diezelfde dag die alle sloten aan de buitenkant van het pand heeft vervangen door nieuwe cilinders (die we wanneer er een nieuw sleutelplan is) bij het oude ijzer kunnen gooien desnoods. 't is iig weggegoid geld.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:47

Stelletje kloothommels! Ik weet ook wel in welke hoek je het moet zoeken, maar jij weet wel wat ik bedoel Knipoog

Maargoed...politie, je hebt er niets aan, het enige waar ze "goed" voor zijn is het bekeuren van mensen...ziekelijk is het. Maar da's weer een heel ander topic.

Quote Flodder: "Schorriemorrie is het!" Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 17:23

god, wat zou ik kwaad zijn zeg.. sterker nog, ik ben al kwaad Boos!

stomme idioten, ga werken ofzo, doe iets nuttigs..
maar nee, figuren gaan een beetje lopen jatten Misselijk Misselijk

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 18:40

Zo hee Roos! Dat is ook niet misselijk!
En zeker ook allemaal certificaat-sleutels à minimaal €15 per stuk.

Echt ik Misselijk van dat soort lui. Laat ze zelf gaan werken voor hun centen!

Mijn vader heeft een eenmanszaak en hij moet er hard voor werken. Het liep lekker en hij had wat reserve opgebouwd dat hij wou investeren in een nieuwe auto. Totdat er zo'n stelletje tuig van de richel langs komt.
Ben vandaag even bij m'n vader langs geweest en hij is echt helemaal van slag. Zo zielig!

Bah bah bah echt om te kotsen dat soort lui. Ik zou ze graag trakteren op een zwemtochtje.... vanaf het midden van het Ijsselmeer wel te verstaan.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 00:15

Bedankt Magreet en Xono, jullie bijdrage mbt politie........
Heel sneu, toevallig vorige week in de winkel van mijn ouders ingebroken. Hoog eigen risico, geen vergoeding, wel nieuwe ruit maar op eigen kosten een traliewerk voor het raam.
Ik ken de verhalen en de uitdrukkingen van mensen. Begrijpelijk.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 00:28

Sorry Branca. Ik snap ook wel dat de politie soms machteloos staat, er gebeuren gewoon teveel dingen en ik kan me best voorstellen dat er dingen gebeuren die meer prioriteit hebben.
Maar het feit dat je van de politie geen biljetten op mag hangen met het gezicht van die gozer erop, terwijl hij blijkbaar wel aan jouw spullen mag zitten schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Overigens alle lof voor de agenten die de komende tijd in de buurt van de jachthaven en op het water zullen surveilleren. Er wordt gevreesd voor een georganiseerde bende, die goed geïnformeerd is waar er wat te halen valt. Hopen maar dat het vruchten afwerpt.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 13:48

Is het wel zeker dan dat ze gaan surveilleren op water? Normaal doet de KLPD dit en niet de regiopolitie. Ben benieuwd..
Ik weet dat dit soort dingen tegen het rechtsgevoel zijn, da's bij mij ook.
Je schendt dan idd ZIJN privacy en daar kunnen ze JOU op pakken. Da's toch ook met een inbreker, als je 'm pakt en effe bijwerkt, heb jij het nog gedaan en als je niet uitkijkt doe hij aangifte tegen jou!
Ja, ik weet het ook niet, de politie is aan handen en voeten gebonden en het lijkt dan wel of de verdachte vrijuit gaat!!??

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:08

ik heb dat zelf meegemaakt in mijn winkel in noordwijk aan zee.
net nieuwe collectie suede en lederen kleding (western ) binnen,
plus een aantal zadels show hoofdstellen voorbrenghalsters,
totale waarde inkoop fl 200.000,-- .
vroeg in de ochtend auto door de voorpui alle nieuwe kleding weg,
politie zegt binnen 5 min. aanwezig te zijn geweest,wat niet weggehaald is (vooral de suede kleding)is beschadigd door glassplinters.
inkoop schade 175.000,00 gulden.
politie kijkt maakt rapport en zijn weg.
twee weken later komt er een klant in de winkel,en zegt, goh mijn zus heeft precies zo/n jasje,zij wil niet zeggen hoe ze heet,maar heeft wel iets gekocht en afgerekend met betaalcheque,ik daar mee naar de politie, ja meneer dat is wel mooi is het commentaar, maar wij mogen wegen privesie redenen,dit niet als bewijs opvoeren en kunnen dan ook niet daar gaan zoeken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mijn spullen zijn namelijk de volgende dag al in limburg aan de man gebracht,zelf aan geboden aan een collega!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
verzekering????????????????????
25000 gulden gekregen,goederen waren al 2 dagen in huis en dan heb je restwaarde^%$%$&$$%%%*%$%$@ een tia gekregen meneer waarvan dan???????

als ik nu merk dat er gestolen wordt van mij .................................
vul maar in.


Rinus