Clinton?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Clinton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 20:09

Hey bokkers,
iemand van de manege wil haar paard laten dekken door Clinton maar vind het dekgeld niet, ik heb het dekgeld ook al overal gezocht maar vind het ook niet Bloos Weten jullie wat het dekgeld is Haha! ? Ze wou dat ik het eens vroeg op Bokt Haha!

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 20:16

1500 euro staat er in de folder van Nijhof.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 20:30

daaaank je wel Knipoog

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:50

Bij Van de Heffinck (in Belgie) is het dekgeld ook 1500 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro.
www.vdheffinck.com

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:34

Voordeel van het dekgeld is dat je bij gust 100% terugkrijgt althans bij vd heffinck Knipoog

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 08:19

Wil niet vervelend doen maar laat haar ook eens goed kijken naar het karakter van haar merrie. Als dat net zo'n vechtertje tegen het bit in het parcours is als Clinton zou ik er toch nog eens over nadenken hoor.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 21:26

ja hoor, ze heeft het goed bekeken en goed de voordelen en nadelen ingezien... Dus dat is géén probleem Haha!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:51

petraaken schreef:
Wil niet vervelend doen maar laat haar ook eens goed kijken naar het karakter van haar merrie. Als dat net zo'n vechtertje tegen het bit in het parcours is als Clinton zou ik er toch nog eens over nadenken hoor.

op zich heb je wel gelijk maar Clinton is wel een bewezen springvererver. Lachen

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:14

En is bekend als hebbende een braaf karakter en een zeer voorzichtig paard die graag vooruit wilt met een lust voor springen.
Je moet niet een paard beoordelen aan de hand van een bepaalde competitie die op TV is geweest waarin iedereen onder spanning heeft gestaan.

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:37

Peterina schreef:
En is bekend als hebbende een braaf karakter en een zeer voorzichtig paard die graag vooruit wilt met een lust voor springen.
Je moet niet een paard beoordelen aan de hand van een bepaalde competitie die op TV is geweest waarin iedereen onder spanning heeft gestaan.


Voorzichtig, daar heb je gelijk in maar braaf karakter? Ze kunnen allemaal springen als de beste en toch presteren ze niet op de wedstrijden. Ik ken enkele clinton's en ze hebben allemaal het zelfde probleem, weigeren! Er zullen wel uitzondering zijn, maar ik ken er geen.

besita
Berichten: 6780
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:35

Peterina schreef:
En is bekend als hebbende een braaf karakter en een zeer voorzichtig paard die graag vooruit wilt met een lust voor springen.
Je moet niet een paard beoordelen aan de hand van een bepaalde competitie die op TV is geweest waarin iedereen onder spanning heeft gestaan.

t' is nou net het omgekeerde van al wat je zegt en geloof me het is niet enkel van de beelden van de os .Heb je Rotterdam gezien en Aken?Hij is nou net niet werkwillig en dus ook zeker geen braaf paard hoor ,hij mag blij zijn dat er zo een ruiter op zit.Hij heeft alle vermogen en heel veel kwaliteit maar om een echte topper te zijn moet ie alles geven aan zijn ruiter en dat doet Clinton nou net niet.hij maakt telkens die ene fout omdat hij zich verzet tegen de ruiterhand .Alleen de laatste ronde van de os was TOP (en toch nog dat ene foutje door zijn karakter).
Clinton heeft echt heel veel gedekt ,en behalve poppetjesexterieur vind ik weinig echt goede sportpaarden van hem terug en der lopen der veel rond hoor

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:22

Ik ken hem alleen van vroeger toen hij nog niet onder een 'internationale' ruiter liep ... was toen inderdaad wel hevig op de sprong maar wel handelbaar en corrigeerbaar.

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:36

Clinton is één van de moeilijkste te rijden paarden in België ( getuige hiervan ook zijn optreden tijdens de clinic van Mathijs Van Asten in Oud-Heverlee). Ik heb veel respect voor de techniek en het vermogen van deze hengst maar het karakter... Het zou een veel beter springpaard zijn als hij als ruin door het leven was gegaan, maar dat is nu niet zo. Wat betreft de nakomelingen van Clinton: het zijn praktisch allemaal beeldjes van paarden, hij stempel echt wel op exterieurgebied maar spijtig genoeg ook op gebied van karakter.

mustangscas

Berichten: 117
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Piershil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:44

Maar goed, dat is toch met zo veel goede paarden? Zie bijvoorbeeld De Sjiem, ook een paard die heeft bewezen het echt te kunnen, maar ook een zeer moeilijk karakter. Je moet de voordelen tegen de nadelen afwegen, uiteindelijk moet je maar zien wat er van komt. Helemaal zekerheid heb je nooit.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:02

Dr is een goedgekeurde clinton zoon met een enorm vermogen en weliswaar wel pittig karakter maar absoluut braaf en nietvechtend tegen de hand, utrillo vd heffinck.
Corrados zijn in het algemeen niet makkelijk , maar dan hoef niet alle nakomelingen van zon hengst over 1 kam te scheren tenzij je ze allemaal hebt beoordeeld...(lijkt me stug) Knipoog

_Piet
Berichten: 169
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:47

gabrycha schreef:
Corrados zijn in het algemeen niet makkelijk ...

Dit verwonderd me enigszins aangezien van Coriano en Indorado (beide nakomelingen van Corrado), en ook de nakomelingen hiervan toch beweerd wordt dat ze superkarakters hebben.

besita
Berichten: 6780
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:14

_Piet schreef:
Dit verwonderd me enigszins aangezien van Coriano en Indorado (beide nakomelingen van Corrado), en ook de nakomelingen hiervan toch beweerd wordt dat ze superkarakters hebben.

Zoals bij allemaal zijn er zowel goede als slechtere,gemakkelijke en moeilijkere paarden .Er zijn inderdaad ook bij Corrado makkelijkere zoals die 2 die jij noemt ,maar ook moeilijkere in de mond zoals Clinton ,THink twice (Van asten) en Corrada (p charles)

besita
Berichten: 6780
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:15

gabrycha schreef:
Dr is een goedgekeurde clinton zoon met een enorm vermogen en weliswaar wel pittig karakter maar absoluut braaf en nietvechtend tegen de hand, utrillo vd heffinck.
Corrados zijn in het algemeen niet makkelijk , maar dan hoef niet alle nakomelingen van zon hengst over 1 kam te scheren tenzij je ze allemaal hebt beoordeeld...(lijkt me stug) Knipoog

der is hier niemand die ze allemaal over dezelfde kam scheert!!
Utrillo heb ik een paar keer aan het werk gezien en vindt het maar een hele gewone

pieterm

Berichten: 169
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: België, Beveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:11

http://www.vdheffinck.be/video/utrillo.wmv
video van op de website van vd heffinck.
Ik vind dit verdacht veel op clinton lijken (voor een parkoer van deze hoogte)
zou deze hengst wel durven gebruiken maar dan alleen op een brave makkelijk springende merrie

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:21

pieterm schreef:
Voorzichtig, daar heb je gelijk in maar braaf karakter? Ze kunnen allemaal springen als de beste en toch presteren ze niet op de wedstrijden. Ik ken enkele clinton's en ze hebben allemaal het zelfde probleem, weigeren! Er zullen wel uitzondering zijn, maar ik ken er geen.


Ik ken 3 Clinton's, fijn springend en braaf, wel met eigen karakter maar zeker geen 'stoppers'. Allemaal uitzondering dan?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:25

ik ken ook 2 clintons, gaan wel eens in de stop, maar komt meer door de ruiter die er op zit Knipoog