De Carr-methode (roken/afvallen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

De Carr-methode (roken/afvallen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 18:00

Wie kent de boeken van Allan Carr? 'En nu afvallen!' en over stoppen met roken. Ik ben begonnen met die eerste, omdat ik erg benieuwd was naar zijn denkwijze en omdat ik hele goede dingen gehoord had over zijn stoppen met roken methode. Wie heeft er ervaring mee? Wat vinden jullie ervan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 18:06

Ik ben gestopt met roken zonder dat ik iets aan boeken of pleisters of cursussen of wat dan ook gedaan heb. Ik had alleen 2 goede redenen om te stoppen Haha!. Maarja ik heb het inmiddels wel al 3 1/2 week volgehouden!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 18:36

ik heb stoppen met roken gelezen en zo ongeveer de hele familie hier ook. Van de 10 die het boek hebben gelezen en toen gestopt zijn, roken er 9 weer. Alleen mijn zus is dus wel gestopt, hoewel zij ook 'maar' een gelegenheids roker was, dus niet echt verslaafd. Zij rookt nog steeds heel af en toe. Ik zou dat niet kunnen. De rest is er hooguit een jaar af geweest, maar kwamen zoveel aan, (mijn tante ziet er nu echt uit als een kamerolifant, nichtje ook) dus zijn ze maar weer begonnen. Ik heb het één dag vol gehouden, maar ik geloof dat ik ook niet erg gemotiveerd was Haha!

Maar vertel eens over dat afvallen boek?? want dat zou leuk zijn, afvallen dankzij (beter gezegd, met behulp van) een boek.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 18:50

Idd, mn moeder was ook gestopt door het boek van Alan Carr, maar is wel weer begonnen.. Frusty

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 19:01

ik ben ongeveer op de helft maar het komt erop neer dat je een voorbeeld moet nemen aan de wilde dieren, die eten ook gezond, en we moeten herontdekken welk voedsel geschikt is voor ons want nu gebruiken we ons lichaam als een vuilnisbak. We moeten enkel eten als we honger hebben en honger als plezier beschouwen.

Ik ga nu maar een lekkere pannekoek eten. Carr heeft best wel goede vergelijkingen (ik zou Prima wel eens los willen laten op zijn boek Extreme duivel ) maar ik ben bang dat het er in het eind toch op uit draait dat ik alleen sla moet eten en minderen en het dan nog leuk vinden ook Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:07

Nou Lauratje, ik zal jou eens even wat vertellen................ik heb het boek gelezen maar niet de laatste pagina's Haha! Zegt dat genoeg Verward Knipoog

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:10

Ik ben ook gestopt zonder boek, videoband of Emiel Ratelband of wat dan ook. Ik had geeneens een goede reden om te stoppen.
Ik ben gewoon gestopt, al 4 jaar geleden en ik heb er
absoluut geen spijt van Haha!

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:36

Carr zegt me niet zoveel. maar ik ben ook geen notoire roker.. meer een gezelligheidsroker (ik noem het eerder een vervelingsroker, want ik rook alleen maar als ik ergens ben en ik sta me stierlijk te vervelen, dan heb ik tenminste iets in mn vingers. Kan ook weer dat glas Jack pakken, maar dan mag ik weer niet naar huis...) Maar goed, die keren dat het gebeurt zijn te verwaarlozen..

Enig iets over afvallen, ik hoor de laatste tijd steeds meer over zgn. Stack pillen om af te slanken. Dat is echte klerezooi en ik zou het iedereen afraden. Het is verslavend en je wordt er hondsberoerd van ....
Hoe ik dat weet..... Schijnheilig

Maar goed, niet doen dus Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:58

Ik heb het boek van Carr over Stoppen met Roken 2 x gelezen.

De eerste x ben ik ruim 6 maanden gestopt. Ik voelde me een echte gezonde niet-roker, waar hij het in zijn boek over heeft!

Toch weer begonnen. De tweede x dat ik het boek heb gelezen heeft het helaas geen resultaat gehad. Ik rook nog steeds, maar ik wil best stoppen, maar nog niet erg genoeg! Als je ECHT wil stoppen, lukt het idd ook zonder boek, zonder pleisters, etc etc

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 23:13

Ik wil ook wel stoppen, maar alleen om financiele redenen eigenlijk. En sja, als ik dan weer geld gestort krijg, heb ik zoiets van, ach waarom niet *LOL* Ik heb eigenlijk niet echt goede motivatie om te stoppen met roken. Maar wat is er zo speciaal aan het boek?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 10:48

XoNo schreef:
Ik wil ook wel stoppen, maar alleen om financiele redenen eigenlijk.


Dat heb ik ook zo vaak geprobeerd. Ga idd maar eens uitrekenen wat die verslaving per maand of per jaar kost! Schrik je je rot, kan je toch leuk een paard van onderhouden! Maar vaak genoeg is dat een reden die niet werkt......

Citaat:
Maar wat is er zo speciaal aan het boek?


Tja, moet je het lezen......zoals ik al zei heeft het bij mij de 1e x goed gewerkt en was ik idd een 'niet-roker' aan het eind van het boek. Ik ben toen niet voor mezelf gestopt, maar omdat het 'moest' van mijn toenmalige vriend. Toen die relatie over was ben ik uit protest Verward gelijk weer gaan roken? Stom, had ik alleen mezelf mee!

Carr vertelt in zijn boek dat het geen zin heeft om tegen een roker te zeggen dat je er kanker of wat dan ook van krijgt, ze steken er geen peuk minder om op! (En dat is waar!)
Hij hamert op de geestelijke verslaving, want de eigenlijke nicotine verslaving is met 48 uur weg!

Heb het boek liggen, dus wil het wel meenemen naar je les?!