Erg lange rit op de vrachtwagen- hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Erg lange rit op de vrachtwagen- hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 21:09

Er zijn verschillende bedrijven die met grote vrachtwagens + oplegger (sport!!!)paarden vervoeren naar diverse verre landen. Nou vraag ik me altijd af hoe ze dat toch regelen. Als zo'n paard op de vrachtwagen staat, op transport naar bijvoorbeeld zuidfrankrijk of italie, komen ze er dan nog een keer af? Hoe doen ze dat met voeren enzo?

Zouden jullie het aandurven om zo'n rit zelf te maken met een klein vrachtwagentje? (ik zou het persoonlijk met trailer nooit doen, met vrachtwagentje hangt het van het paard af)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:13

Die sportpaarden zijn reizen zo gewend........ die staan op de wagen als op stal.

Maar dat is wel iets wat je dus heel duidelijk voor een grote reis moet oefenen.

Paarden die naar zuidfrankrijk gaan of italie.......... die komen niet van de wagen af, dat zijn en blijven vreselijke transporten omdat het om slachtdieren gaat.

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:19

toen ik met me vader op weg was naar weet ik veel wat kwamen we ook langs een paar paarden hotels hij vertelde dat daar veeldure paarde vaak staan dus echte duren paarden gaan denk ik daarlangs zodat ze zo goed kunnen bij komen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 22:08

Pottijk bijv. rijdt geen slachtpaarden- ik heb het hier écht over paarden die geexporteert worden voor de sport- jeweetwel- NL heeft geweldige KWPN'ers he.
Ik heb stagegelopen in Italie, waar ook veel Nederlandse paarden heen gaan voor de SPORT! Díe transporten bedoel ik

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:09

Sportpaarden mogen langer dan 8 uur achter elkaar vervoerd worden (voor slachtpaarden is dit het max.), mits de reistijd niet langer is dan 48 uur en er vooraf een vergunning is verstrekt.
De paarden moeten de beschikking hebben over een schone ligplaats, voer en vers water.
Zo staat het in de Europese richtlijnen "bescherming dieren bij vervoer".

Slachtpaarden zullen tussentijds niet van de wagen af komen lijkt me, maar sportpaarden... Verward zal wel van de reistijd afhankelijk zijn, kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zijn / haar paard 48 uur op de wagen laat staan.
Een reis naar Italie zullen ze denk ik wel in een keer doorrijden zonder het paard uit te laden.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:42

Ben toevallig mee geweest op een reis naar Rome Knipoog en vaker vriendlief is chauffeur geweest bij Potijk en we komen er nog regelmatig. Paarden morgen 24 uur op de auto staan. Maar ze gaan er meestal een keer af.

De paarden worden geladen en de chauffeur gaat rijden hij moet na 4,5 uur pauze maken (45 min) de paarden krijgen dan water en hooi. Dan gaat de reis verder en dan weer na 4,5 uur weer pauze en weer water en hooi. Vaak word er dan door gereden naar een stal maar ze mogen dus een nacht op de auto blijven. En dan krijgen ze weer water en hooi is het hooi op dan gaat de chauffeur slapen en als hij wakker wordt krijgen de paarden weer hooi en water. Maar vaak wordt er dus wel stalling gezocht en gaan de paarden 8 uur op stal. Maar vanaf Italie wordt er meestal net over de grens in Duitsland omg München een stal gezocht.

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:46

Voor lange reizen kun je beter een transportbedrijf in huren dit omdat de auto's de lange reizen beter kunnen hebben (met name kwa bergen)

Een reis naar Spanje/Portugal wordt meestal zo gereden dat er naar Zuid-Frankrijk wordt gereden en dan gaan de paarden stal. En als ze naar Portugal gaan via Spanje gaan de paarden voor Portugal in Madrid nog een keer op stal.

Als paarden naar Zweden gaan blijven ze op de auto staan en maakt de chauffeur zijn rust op de boot en mochten ze helemaal naar boven toe moeten dan gaan ze even boven Stockholm op stal.

...Dreaming with my eye's wide open...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 14:22

Tnx voor de info! daar kan ik wat mee! OK dan! Haha!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:24

Ik las in het boek van Piet Raymakers dat ze tijdens de reis regelmatig de benen masseren zodat de bloedsomloop op gang blijft.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Marjelle1992, MyrtheJ, Veldbloem en 67 bezoekers