Peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 21:55

Ik las laatst dat mensen bandages gebruiken voor de sier en dat als je ze dan niet gebruikt het paard kreupel kan worden. Is dit bij peesbeschremers ook zo? Verward

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 21:59

nee... bandages geven steun bij zware oefeningen, dan zijn ze dus wel goed....maar bij gewoon rijden adviseer ik toch peesbeschermers, deze geven opzich geen steun, maar beschermen de pees tegen het aantikken met de hoeven...

als je zonder bandages rijd terwijl je altijd met rijd zijn de pezen zwakker en kan je paard sneller kreupel raken.
als je zonder peesbescherms rijd terijwl je altijd met rijd is het geen probleem, behalve als je weet dat je paard met zijn achterhoeven zijn voorbenen aantikt...

ik hoop dat je het zo een beetje snapt, het is namelijk een beetje krom uitgelegd...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 13:22

Ik rij idd met bandages voor de sier maar ik rij er eigenlijk alleen mee tijdens de dressuurles (af en toe).

Het paard moet op zijn eigen benen lopen en niet op de bandages. Je wilt de pezen en spieren sterker maken dus kan je dat het beste zonder doen. Als je ermee rijdt voor de sier hou dan goed in de gaten dat je ze niet te strak vastmaakt.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 18:36

Bedankt allemaal! Ja ik was iss van plan ze met springen en buitenrijden te gebruiken! xx