Dierenmishandeling!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Dierenmishandeling!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 21:49

Je hoort en leest het steeds vaker! Van de week las ik s'morgens de krant. Het onderwerp van de tekst sprong uit de krant: KAT MISHANDELT. Er was een kat op een spoorrails gebonden met een slot. De trein komt er aan... en de kat is dood. Dan staat mijn hart stil en denk ik bij mij zelf waarom doen mensen dit?

Vorig jaar op T.v. Shetlanders een stuk of 30 staan dag en nacht op de wei. S'nachts waren ze verwond met een mes. Hevige sneden. Er waren 5 pony's dood. Om een pony te verwonden is niet zo maar iets.

Je hoort en leest het steeds vaker. Dan denk ik bij mij zelf.
- Kan ik mij kat niet eens meer veilig buiten laten?
- Kan mijn pony niet eens meer veilig in de wei staan?
- Kan ik mij hond de riem niet meer vast klippen bij dat leuke parkje?
- Zijn mijn dieren nog wel veilig?

Waarom doen mensen dit? Is er niet genoeg ellende in het leven? Zulke mensen dit? Hebben ze niks beters te doen? Voor de "LOL"?

En wat lees je dan een paar weken later...? 60 uur werkstraf of minder!!! Dan denk ik: Waar zijn ze mee bezig!!! Geef ze gewoon een paar jaar cel!!!

Bedankt voor het lezen van deze tekst! Ik hoop dat jullie begrijpen dat het mishandelen van dieren niet zomaar iets is. Ik hoop dat het minder word!!
En jullie goed begrijpen dat ALS je dit doet veel mensen dit raakt in het hart!!!

groetjes, marieke

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:25

Ik vind dit ook walgelijk!!! Hoe kunnen mensen dit dieren aandoen!!! Elke keer als ik weer zoiets lees krijg ik en brok in mn keel!!! Die mensen die dit doen mogen ze voor mij levenslang opsluiten!!!
Door dit soort dingen, staat mijn paard nooit meen s'nachts in de wei, laat ik mn honden niet snel achter als ik even boodschappen ga doen, en als ik weer katten neem mogen ze niet meer buiten, alleen door die stelletje kl**tzakken!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:27

Mijn allergrootste wens is ook dat het dierenleed er niet meer is!!!
Ik vind het zo laag!!!

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 22:30

en dan...

Okey je kan ruzie hebben met iemand maar laat je dieren daar niet het dube van worden!!!

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:33

dat vind ik zoooo erg he!! Huilen ik wou dat het eens op hield Boos!!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Dat is vreemd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:38

Mijn vriendin vertelde me juist over een gebeurtnis dat gebeurde hier in Thief River Falls. De Humane Society moest naar een boederij toe omdat er een klacht was ingedient tegen dieren verwaarloosing. Ze vonden 12 koeien dood, 45 bijna dood, 4 paarden dood , 6 paarden bijna dood. De eigenaan moest voor die dieren zorgen voor iemand anders die kanker had. De paarden hadden allemaal zo veel wormen dat de wormen in pakkjes aan hun kont gingen. Is dit menselijk of wat? De koeien en paarden zijn ergens anders heen gebracht en zover we weten gaat alles veel beter. Ik kan het echt niet geloven! Mensen zijn zo vreed! Zelfs mijn ex schoonzuster verwaarloosde haar paarden twee jaar geleden. Ze hebben al de paarden weggenomen en ze moest niet eens naar de gevangenis.

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:04

Vooral die dingen zoals die kat : Vreselijk !!!! Huilen Huilen Boos! Misselijk .

Je poezie zal daar liggen voor die aanstormende trein ...........

Ik sta niet voor mezelf in mocht ik diegenen die dat doen bij mijn
kleine poezebeest in de vingers krijgen !!
Ik ben echt niet geweldadig en ook niet sterk ,
maar ben bang dat ik iemands hoofd dan te pletter sla tegen diezelfde
spoorrails , bah !!!!!

W A L G E L I J K !!!!!!!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 01:34

die mensen moeten ze gewoon afschieten.. Allemaal!! Zij hebben blijkbaar geen gevoel en zijn vreselijk wreed door onschuldige wezens zoveel te laten lijden.. Waarom hun dan zo'n lichte straf geven?? Ik zou de neiging hebben om hun precie shetzelfde lot te laten ondergan als wat zij de mishandelde dieren hebben gegeven.. Bewerk hun eens lekker met een mes? Kijken of ze dat fijn vinden???
Wat dat betreft zijn wij het echt niet waar dom te leven.. Het ene mens slacht het andere af en zelfs dieren worden de dupe van de moordlust van deze mensen.. Mensen wil ik het eigelijk niet eens meer noemen.. Dat zijn zij weer niet waard!! Afschuwelijk vind ik het!!
Ik heb zelf twee (voorheen drie, maar een is pas gestorven aan een sterillisatie) en een hond en een schat van een vzpaard.. ALs daar ook maar iemand een poot naar uit durft te steken.. dan sta ik echt niet in voor de gevolgen!!!

Onderschriftloos :Y)

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:38

Tja.. het word allemaal steeds erger.
Frusty En waarom zouden ze die mensen daar voor gaan straffen? "het zijn toch maar dieren" , zo wordt er vaak gesproken.
Als iemand een beest opzettelijk vermoord, zou die dat toch ook met een mens kunnen doen?
ant als je zoiets doet ben je tot alles in staat.
Maar het is met alles hoor, als er op straat iemand neer gestoken word (zomaar) krijgen ze vaak maar een paar jaar cel, kom op zeg....... Lips are sealed

"What we call human nature, is actually human habit.."

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:45

Ze moeten betere straffen er voor gaan verzinnen!
Dit is echt niet normaal meer....
Moet je denken... Nu staat er echt wel ergens een paardje honger te lijden.
Of dood te gaan
ECHT WALGELIJK Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Verdrietig

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:05

Ja echt erg is dat. En het ergste is nog dat ik er helemaal niets aan kan doen. En die straffen ook... Het is meer een beloning dan een straf zo. Volgens mij vergeten mensen dat ze zelf ook dieren zijn! Arme beestjes. Huilen

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:27

9 van de 10 keer krijgen ze eeen taakstraf in een dierenasiel ofzo iets. Nou, als ik de baas was van zo`n asiel dan liet ik die ""mensen" geneens in het asiel komen!! Boos! Boos!
Ik had dat van die kat met tranen gelezen, je bent echt ziek in je hooofd als je dat doet, en precies, zoals hier boven werd beschreven, ik zou hun het liefst zelf aan die rails vastbinden!! Dat zal pas een goede straf zijn en dan zijn al die dierenbeulen ook meteen verdwenen.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 14:06

echt heel erg Boos!
dat paarden verminken heb ik zo bijna meegemaakt.
was met ponykamp.
we gingen naar een riviertje om te zwemmen komen we langs zo'n weilandje waar een vrouw instond en naar ons toekwam, vertelnze leiding dat ze net haar paarden opengesneden vond(ze hebben het wel overleefd, het wasss niet zo heel erg, waarschijnelijk waren de verminkeraars gevluvht) ik weet niet wat er daarna is gebeurd. maar daarvoor kwam de politie op de manege langs(haar nichthje zatt bij ons in de groep)om iets te brengen bleek er de hele tijd een busje rond de manege te rijden, de leiding had het opgenomen. ze zijn ook nog door het mais achter de maege gelopen maar het was waarschijnelijk te druk om schade aan te richten. het waren 2mannen en 1vrouw geloof ik. we waren echt geschokt!!!

Help mij backpackend Europa in!!
Kijk even op http://www.reneemanders.hyves.nl, stem op mijn gadget en hopelijk win ik een interrailticket t.w.v 600 euro!!
In 2 muisklikken ben je klaar. Kleine moeite, voor jou, veel plezier voor mij ;)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 14:55

mensen die dierenmishandelen moeten zel het zelfde doorstaan!
Dat is mijn idee!
Dus kat op de rails, de dader op de rails!
Pony verwaarlozen, dader in de cel verwaarloze!
Hond verminken, dader verminken!
(zo kan ik nog wel even doorgaan!)

Ze proberen ons allemaal duidelijk te maken: Iedereen is gelijk, maar dieren worden als oud vuil gezien en daarmag je alles mee doen?
Als je iemand beledigd kan je een grote boete krijgen, of zelfs celstraf, maar een hond "beledigen"(door verminken, verwaarlozing of andere mishandelingen) mag wel?

AGHHRRR Boos!
Het maakt me zo kwaad!
Als ik ooit iemand tegen kom die dat op zijn geweten heeft, dan dan... sta ik niet in voor de gevolgen!

Neem iemand van je eigen soort!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 17:19

3 huizen verderop is afgelopen week ook een kat zwaar mishandeld..Een groep jongeren had het beest gevangen en daarna hebben ze hem aan z'n staart rondgeslingerd tot die is afgescheurd met een heel stuk vel van de rug... De kat heeft het overleefd moet moet de verder zonder staart en kromme achterpoten omdat er zoveel vel weg was dat alles bij elkaar getrokken moest worden.. Dat is toch niet te geloven??? Verdrietig Ik word hier zo boos over..dat soort mensen mogen ze van mij een spuitje geven

Don't hate me cause you ain't me!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:16

So, wat een verhalen. Ik vind het echt nie normaal.
Met die zieke mensen moeten ze hetzelfde doe nals wat hun met di dieren hebben gedaan, maar net nog wat erger.
Laat maar lekker pijn lije.
Dat verdienen ze.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:20

Boos! Misselijk Frusty Verdrietig Lips are sealed vreselijk gewoon!!
hoe kunnen mensen dat in hun hoofd halen.... Verward volgens mij hebben die mensen gewoon geen gevolens ofzo.
Ik zou het nooit van mijn leven kunnen of willen ik bedoel WAAROM.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 19:51

missy_m schreef:
3 huizen verderop is afgelopen week ook een kat zwaar mishandeld..Een groep jongeren had het beest gevangen en daarna hebben ze hem aan z'n staart rondgeslingerd tot die is afgescheurd met een heel stuk vel van de rug... De kat heeft het overleefd moet moet de verder zonder staart en kromme achterpoten omdat er zoveel vel weg was dat alles bij elkaar getrokken moest worden.. Dat is toch niet te geloven??? Verdrietig Ik word hier zo boos over..dat soort mensen mogen ze van mij een spuitje geven


Jeetje wat erg!!! DAar kan ik zoo kwaad om worden!!! Weet jij wie het gedaan hebben?

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:07

ik heb wel een idee..volgens mij zijn het 2 jongens geweest die een groepje hangjongeren horen Misselijk . Die zitten altijd 's nachts bij een speeltuintje een paar straten verderop...maar dat zeg ik verder maar niet tegen iedereen want anders kom ik straks diep in de problemen en daar heb ik geen zin in. Verdrietig .. zijn niet de lekkerste types ( opgepakt voor wapenbezit, betrokken bij meerdere vechtpatijen in de binnenstad, drugs...)

Don't hate me cause you ain't me!

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 20:59

hebben jullie dat ook gezien dat programme op 3 over koeien
die wouw de veewagen niet in en ik kan er al niet tegen als ze mensen hun hond een tikkie geven met hun hand omdat ie foei is!
maar die koe die wouw er niet in trappen die mensen en er was ook nog eens een jochie bij van 11 of 12 nou dan denk al helemaal goeie opvoeding voor je kind zeg!
maar hij werdt er dus in getrapt en geslagen hij wiggerde nog steeds in te gaan en toen hebben ze heb dood geschoten en ook haar kalf hebben ze de sloot in gepleurt en hebben voor bij gangers hem er uit gehaald zo erg om te zien mijn paard is ook mishandeld vroeger bij zijn vorige eigennaar hebben ze hem vast gebonden en geslagen met een zweep enz enz enz
zo errugggg !! doei doei
ik kan ze wel vermoorden die mishandelelaars
o heb je dat ook gelezen in de krant man steekt top merrie met mes in der anus!
Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 21:04

Ja dat had ik ook op de TV gezien. gingen ze al die koeien met knuppels slaan enzo. Ook een koe met een gigantische uier. NIet normaal meer en die kon bijna niet lopen en die sloegen ze ook gewoon vooruit, en ze gingen ook gewoon een koe kreupel slaan, en dan nog door blijven slaan omdat ie niet meer kon lopen Frusty . De dierenbescherming wou ze oppakken maar dan moesten ze eerst bewijs hebben dus gingen ze net doen alsof hun een klant waren en dan gingen ze op die markt kijken maar die handelaars hadden dat door en toen gingen ze heel lief met ze om. Best wel dom.
Ik had daar een week last van toen ik dat zag. Ik kan daar helemaaaal niet tegen. Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen Misselijk

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 21:10

Evy schreef:
Ja dat had ik ook op de TV gezien. gingen ze al die koeien met knuppels slaan enzo. Ook een koe met een gigantische uier. NIet normaal meer en die kon bijna niet lopen en die sloegen ze ook gewoon vooruit, en ze gingen ook gewoon een koe kreupel slaan, en dan nog door blijven slaan omdat ie niet meer kon lopen Frusty . De dierenbescherming wou ze oppakken maar dan moesten ze eerst bewijs hebben dus gingen ze net doen alsof hun een klant waren en dan gingen ze op die markt kijken maar die handelaars hadden dat door en toen gingen ze heel lief met ze om. Best wel dom.
Ik had daar een week last van toen ik dat zag. Ik kan daar helemaaaal niet tegen. Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen Misselijk

JA N DE POLITIE EN DE VEEARTS STOND ER BIJ ******SLIM***** DOE DAN WAT!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! ZE KUNNEN ME NIET KWAAIER KRIJGEN ik hoor ook wel eens van een vriendin dat haar klas genootje 2 paarden heeft en dat ie ze dan een maand geen eten geeft want dan zijn ze lekker wild nou dan zou ik hem echt in me kaar slaan oeee Boos! Boos! Boos! Boos!

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 22:56

Mijn allereerste pony hebben ze met een mes in haar schede gestoken terwijl ze 11 maanden drachtig was, gelukkig was het veulen net niet geraakt maar de wonden waren tot 10 cm in de schede. Ik was echt zo geschrokken!!!!!!!!!! Wie doet zo'n dier nou zoiets aan!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos!
Ik vind het dan ook niet fijn als ik een paardje in de wei moet zetten in de polder maar zo zie je dat ze zelf in de stal toeslaan!!!!!!!!!!
Als ik diegene was tegengekomen dan Boos! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:22

Boos! ow ik kan daar ook niet tegen!!!! Misselijk En wat hebben ze er nou aan om een weerloos dier te mishandelen??? Boos!

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 19:54

Ik ben er supertegen!!

Ik zag een keer een vrouwtje in het park met haar hondje lopen. Toen ze mijn hond zag trok ze het hondje aan de riem omhoog. Het beeste slingerde de lucht in en ze ving hem zo op. Mijn nekharen gingen overeind staan. Toen ik er wat van zei. Moest ik van haar mijn beidehandte mond houden.

mijn hond is vroeger mishandeld geweest. Daarom moeten we nou super verzichtig met hem zijn. Nooit een keer je stem verheffen anders licht hij jankend in een hoek en begint te grommen als je dichterbij komt. Ik moet zijn vroegere baas dus niet tegenkomen.

bij ons vroeger in de buurt werden: EENDEN AAN PLANKEN GESPIJKERD ziet iemand daar de lol van in, want ik kan er zeker niet om lachen

Sorry moest ff mijn ei kwijt Verdrietig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, floorsxm, frutsel05, Punz, singa, Supertje, Team_Sublime, Titsia, turtlelito, vilheide, xDeena_ en 188 bezoekers