Hoe een draver steeds beter gaat galopperen :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Hoe een draver steeds beter gaat galopperen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 03:40

De afgelopen paar keer, heb ik in de buitenbak gereden en daar merkte ik gelukkig dat het steeds beter gaat met Salty's galop.
Voor ik aan wil springen moet ik haar even wakker maken en dan vliegen we door de bak.
Een grote volte kan ik ook al maken en dat terwijl ze toch echt soms vlak door de bochten heen gaat (het is en blijft een draver natuurlijk).
Verder loopt ze lekker ontspannen (kauwt op het bit, hoofd en hals omlaag bij lange teugel).
Tja....als je eenmaal met het dravers- (en welsh) virus besmet bent..... Party!!

xxx Mirjam

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

ikke ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:23

ik heb ook een ex-dravertje! Zijn rechtergalop is nu super, en daarbij kanhij ook behoorlijk verzamelen, maar zijn linkergalop is knudde.
Gisteren kreeg ik van m'n instructeur de tip om hem zo veel mogelijk om m'n linkerbeen heen te laten buigen, en zo veel mogelijk stelling te vragen en laten buiten in z'n hals. zo moet hij z'n lichaam ook gaan buigen en moet hij z'n linkerachterbeen meer gaan gebruiken.

Hier gaan we de komende tijd dus hard aan werken en hopelijk komt het nog goed! Hij is namelijk 11 nu.

Verder: als je vaak genoeg en veel met hem werkt aan de galop; komt het allemaal wel goed. Ze zijn wat moeilijker maar uiteindelijk kom je er wel.
Als het niet lukt: laat hem gewoon galopperen, het maakt niet uit hoe hard, als hij z'n benen in ieder geval maar alvast goed gebruikt; dat is het begin. Als hij z'n benen uiteindelijk correct gebruikt, kun je verder gaan met verzamelen in de galop.

heel veel succes ermee en een knuffel voor je paardje!

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 19:49

He Mirjam,

leuk joh, dat het zo goed gaat!!!! Ja het is erg besmettelijk dat virus, al ben ik toch al weer redelijk genezen, tenminste weer naar normale proporties Haha!. Maar ja, ik kom dan ook nooit meer op duindigt en mijn liefste Manzano is verkocht Verdrietig . Maar Salty is natuurlijk ook onwijs leuk. Gelukkig kwam het door mijn jas dat ze zo vreemd deed laatst, want dat was echt niet normaal. Dieren reageren daar blijkbaar erg op. De kat namelijk ook. Mijn jas lag op de grond en toen ging ze een beetje snuffelen aan die pluizen en toen ging ze echt helemaal uit d'r bol Verward Wel lachuh!!!!! Nou ik kom snel weer langs en dan gaan we ff foto's maken ok?, van alle pony's en natuurlijk ook van Salty.

Liefs, Jacqueline

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 21:48

Of ik besmet ben met het Dravervirus weet ik niet.. zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan Duindigt en draverijen..
Maar.. mijn Navy is super!! Ook een exDraver, waar ik Endurance mee rijd.
Haar linkergalop gaat supergoed, maar rechts wat minder, dan heeft ze veel moeite met het doorgaloperen in de hoek, en valt soms terug in draf of maakt een paar rare sprongen om op de lange zijde weer een sprintje te trekken.
Ik weet in elk geval zeker dat ik, als ik ooit nog een ander paard (erbij) koop dat ook een Draver zal zijn!! Ik ben gek op het karakter, en het voorwaartse, al maak ik me soms wel eens zoregn, ze zal bijvoorbeeld nog doorlopen als ze d'r ben gebroken zou hebben..
Groetjes

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 23:19

Hard gaat het zeker, maar dat is niet erg zolang ze maar galoppeert Haha!
En dat doet ze!!!
Mijn motto van dit verhaal is eigenlijk ook een beetje dat je met een beetje geduld veel kan bereiken met een paard!

Mirjam