Foundation!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Foundation!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:10

Wie hier op bokt heeft een quarter wat bij de NFQHA staat ingeschreven, dus bij de foudation.... Of wie kan mij hier meerdere informatie over geven... Als je bijvoorbeeld een quarter koopt die hier bij staat ingeschreven, krijg je hier dan ook een apart papier bij???? En bijv ook een transfer pap......!!! Alle info is welkom...
Groetjes Marieke

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:28

Hier zijn al aardig wat topics over geweest. Redelijk ingewikkeld verhaal wat pittige discussies heeft opgeleverd.
Zoek, lees en huiver Haha!

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:33

Tenfold schreef:
Hier zijn al aardig wat topics over geweest. Redelijk ingewikkeld verhaal wat pittige discussies heeft opgeleverd.
Zoek, lees en huiver Haha!


Haha! Haha! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:43

Iedere Foundation Quarter is en blijft om te beginnen een "gewone" Quarter. Ze hebben allemaal een AQHA papier, en er hoort ook het normale transfer report bij dat ingevuld moet worden bij de eventuele verkoop van het paard. Het papier van de Foundation Registries (een van de drie) is een extraatje en voegt weinig toe aan de waarde van het paard als je er gewoon op wilt rijden. Registry in een van de drie Foundation Registries is een extra kostenpost, en als je je paard niet voor de fok wilt gebruiken heb je er weinig aan. Je kunt een certificaat krijgen met het percentage Foundation Bloed, maar dat is ook alles. Er zit geen extra Transfer report bij het Foundation papier.

Zoals door Tenfold al aangegeven, gebruik de zoekoptie en gij zult vinden.

Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 11:46

Dank je wel Cassidy...!!! Dat was net het andtwoord wat ik hebben moest... OK dan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:02

You're very welcome...Haha!

In America worden er nog extra wedstrijden voor Foundation Quarters gehouden, maar hier in Europa geldt dat nog niet. Ik heb zelf een zwak voor Foundation bloedlijnen, en zie dat er steeds meer mensen interesse in hebben. Maar uiteindelijk gaat het om het paard, en niet om het papier wat er bij zit, Foundation of niet. Want op een papier kan ik niet rijden.

Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 18:25

Ik heb zelf namelijk een paar weken terug een foundation merrietje gekocht ( veulen). Ze heeft 94% foundationblood.. Maar als ik dan bij de NFQHA wil ingeschreven staan, zal ik dat zelf wel moeten doen... Want zoals ik begrijp is dat nogal prijzig. Schijnheilig Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:28


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:09

Sugarmiss schreef:
Ik dacht dat het $25 per jaar kostte.
http://www.nfqha.com/


Dat is het lidmaatschap voor 1 jaar BINNEN USA. Foreign Memberhip: $50 per jaar. Research komt daar dan nog overheen, per paard $15. Als je een 6 generatie pedigree wilt hebben nog eens $10. Vind ik persoonlijk veel geld voor een papier waar je in Europa niets mee kunt. Kan andere en veel leukere dingen voor dat bedrag verzinnen.

Marie, ben trouwens wel benieuwd naar foto's en bloedlijnen van je nieuwe aanwinst...