Waarom heb je het paard wat je nu hebt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Waarom heb je het paard wat je nu hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 00:02

Ik bedoel wat is de reden dat je hem hebt gekocht?
Je koopt hem natuurlijk niet voor niets..Een paard moet iets bijzonders hebben dat gewoon bij jou hoort. Dat je zoiets heb van whoooo ik ben verliefd.



Mijn reden:

Is eigelijk best wel raar verhaal.
Robin onze haflinger hebben we laten dekken die heeft een veulen gehad in 2001 die is nu dus 3..Aura het veulen was veel ste sterk en eigenwijs voor mij. Dus ik deed er niets mee eigelijk.

Dus in April hebben we besloten haar te verkopen en een ander paardje voor haar in de plaats te kopen.
Ik was er best wel fel op tegen want tja ik wou geen andere eigelijk want ik had Robin ook nog...

Ik werd door me ouders gedwongen om mee te gaan naar een ander paardje te kijken.
Toen we er aankwamen..Kwamen we al bij een paar ponytjes.. En moest er ff paar rondjes oprijden maar ik vond het maar niets..

Totdat ik langs Shakir zn stal liep en ik zn schattige hoofdje zag..En ik fluisterde in me moeders oren Zo'n Paardje zou ik wel willen hebben...

Op een gegeven moment vroeg die man of ik al een paardje had gevonden ik zei van nah vind het niet echt wat.. Hij zei nou ik heb nog een " Sjapoer" staan ( geen idee wat het was) Dus we liepen door stal heen en toen bleek die met die Sjapoer Shakir te bedoelen Haha!

Hij was 3 Jaar nog niet bereden..en blabla verkooppraatje en hij pakte hem uit de stal en zadelde hem op hij deed helemaal niets..En ging er op zitten en het voelde best vertrouwt...Hij kon nog niets Hij was niets gewent want hij had altijd op het land gestaan...

Maar was verliefd op hem..Me pa zei nog ja je verkoopt een jong paard omdat ie te sterk is en je moet hem inrijden enzo en dan begin je weer aan een jong paard wat wel 3/4 arabier is.

Maar ik moest hem gewoon hebben! Want ik was gewoon zo verliefd op hem! Het was gewoon een Paardje wat bij me paste en ik voelde dat gewoon aan Haha!

En een half jaar later mijn gevoel had toch gelijk Haha! en ben blij dat ik hem heb genomen!
Het is gewoon mijn droompaardje wat werkelijkheid is geworden!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:32

Ik was op zoek naar een fries. Op interet kwam ik er toen een tegen die niet al te duur was. Ik heb een afspraak gemaakt en ben gaan kijken.

Haar veulen was net afgespeend en ze zag er niet uit. Uitgezakte buik en geen spier te bekennen. Maar dat hoofd en die ogen. Ik was gelijk verliefd.

Foto's aan mijn instructrice laten zien. Zij vond het paard mager, maar dat was te verhelpen. Wel vond ze dat de fries goede gangen had.

We zijn nu bijna 10 maanden verder en ze is enorm gegroeid. Ze ziet er goed uit. En ze loopt goed onder het zadel.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:54

Ik heb mijn paard tijdens zijn manegecarriere altijd verzorgd. 7 dagen in de week, 8 jaar lang. Na een jaar kwakkelen moest hij weg, hij zou worden afgemaakt. In plaats daarvan werd hij naar de handelaar gebracht. Toen mijn vriend en ik daar lucht van kregen hebben wij hem daar weggehaald. Het was geen prettig gezicht om hem daar te zien, de paarden stonden daar namelijk niet onder de meest fantastische omstandigheden.
Ik was helemaal nooit van plan geweest om en paard te kopen, maar wat moest ik dan?
Tot op de dag van vandaag heb ik er nooit spijt van gehad. Hij is onwijs opgeknapt en is voor mij het leukste paard dat er is. We heben al een lange geschiedenis samen (inmiddels bijna 12 jaar) ik hoop dat het nog lang niet afgelopen is... Lachen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:02

Ik had een verzorg paard maar dat meisje verkocht hem dus toen bleef ik alleen over. Ik mocht van mijnmoeder toen gaan kijken naar een eigen paard. Nog geen drie dagen later had ik er eentje gevonden, de fout van mn leven dus... Het was een appelschimmel merrie (nog met veulen ook) tijdens het uitproberen klikte het aardig ze deed erg lief en er was eigenlijk nix mis mee.. Maar opeens sloeg ze om als een blad aan de boom ze trapte vaak naar mij en wilde niets doen wat ik van haar vroeg, (en dan ree ik nog niet eens op haar!!) het werd zelf gevaarlijk toen ze mij een keer flink raak getrapt had waardoor ik een week niet kon lopen. Ik kon haar toen inruilen voor een wat kleiner paardje een ruin. Dat heb ik toen na een half jaar gedaan. En nu, 7 jaar later, ben ik zo blij dat ik dat gedaan heb. Die band die ik met mijn paard heb is zo bijzonder. Hij is zo lief dat ik hem nooit meer kwijt wil. Echt super!!!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:45

Nou, mijn verhaal is echt zo'n penny verhaal:
Nadat mijn eerste paard dood was (hoefkatrol & athrose), had ik scharrel met mijn man.
Zijn vader had twee pony's staan, een daarvan moest verkocht worden.
Ik zei: dan kunnen we hem beter even op de keuring uitbrengen, dan wordt ie wat meer waard, met een volledig papier.
Dus ik pony getraind en uitgebracht op de keuring, kreeg daar een bod van 1750 gulden, maar dat vond ik te laag!
'S middags vroeg m'n schoonvader of ik hem niet wou kopen, wat denk je krijg ik hem!!!! voor het symbolische bedrag van 1 gulden!!!!
Leuk he? ik ben Z2 met hem geworden en hij staat nu in Zweden.
Ik heb alweer een nieuwe: 1 jarige merrie, zelfgefokt, Painted black, voor 1 Euro!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:59

Ik heb pas sinds 12 augustus dit jaar een eigen paard.......
Na jaren bij een ander te hebben gereden vonden me ouders me nu wijs Verward en oud genoeg om zelf een paard te kopen.
Na een paardencarrriere van bijna 12 jaar een eigen paard wow, wat was ik blij Haha! OK dan!

Ultra Simmer was het eerste paard waar we bij keken, hij stond op marktplaats en het leek ons wel een leuk dier. Ik zocht een jong, dressuurpaard, het liefst een ruin (hiervoor heb ik altijd merries bereden).
Simmer is 3 jaar jong en is zadelmak, verder ken hij nog niets, maar hij kan super sjouwen Kwijl en hij is zo lief Lovers Hij was heel braaf en blijkt een echte knuffelkont, ik ben dan ook apetrots op mijn ventje OK dan! Haha!

Ze zeggen wel eens het eerste pard waar je bij kijkt moet je nooit nemen, nou dat hebben wij wel gedaan Schijnheilig

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:35

Altijd heb ik gereden met het idee verder te komen in de sport. Met dat idee in mijn hoofd kijk ik ook naar een paard. En zo is Treasure er ook gekomen. Ze had betere capaciteiten als Okkie en is ze na veel wikken en wegen ingeruild voor hem.

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:48

ik heb dit paard gekocht (wat ik nu 4 maanden heb) omdat ik gewoon op hem viel.

er viel niet mee te rijden was erg maar dan ook erg stijf.
helemaal verzuurt.
ik wist waar ik aan begon en dat het een hele lange weg zou gaan worden.
ik heb af en toe wel gedacht van waar ben ik aan begonnen waarom heb ik niet een paard gekocht wat al klaar was waar je zo mee weg rijdt.
maarja het is een leuke maar zware uitdaging en we komen er wel ,ik trek er een jaar voor uit en dan zien we wel weer.
we doen er een hoop aan om hen goed te krijgen (fisio,suplementen, goed trainings schema)
het gaat al steets beter.

ik ga dit weekend mijn eerst proef rijden met hem lekker in de B dat is al pittig genoeg voor hem

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:51

Ik heb dan wel geen eigen paard, maar zodra mijn verzorg paardje verkocht wordt is ie van mij! vanaf de eerste dag was er een soort klik, we hoorden bij elkaar! Met rijden ging t vanaf t begin af aan goed! echt een super gevoel is dat, of je samen de hele wereld aan kan! GRz angela

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:52

Ik viel als een blok voor die bolle, nets aan te doen.. Tong uitsteken

Dus dan maar kopen he? Haha!

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:55

Nadat ik volledig afgeknapt was op de KWPN-ers en niets meer had dacht ik dat een pony wel weer leuk zou zijn. Ik kocht een welsh sectie B en ging met haar naar de keuring. Daar zag ik de Welsh Cob en viel als een blok voor die stoere paardjes. Lang rondgekeken en bij toeval een advertentie in de krant gezien waar we op gereageerd hebben. Toen we gingen kijken was het liefde op het eerste gezicht. Dat is in middels 17 jaar geleden en we hebben inmiddels een stal vol en Wendy is weer drachtig *LOL*

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:57

Ik was gewoon gelijk stapelverliefd..

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:10

Ik had mijn vorige tinker verkocht wegens een niet klikkende combinatie. Het heeft me verdriet gedaan, maar het was beter zo.
Toch hield ik mijn ogen open voor een eventueel ander paardje.
Toen kwam ik op een dag op een site waar ik anders NOOIT kwam (ben de naam ook vergeten enzo), en zag een tinker te koop staan.
Ik mailde voor een foto, en kreeg toen te horen dat ze eczeem had. En niet zo zuinig ook.
Toch maar even gaankijken, en ik vond haar lelijk... Een grooooot hoofd, geen manen, geen staart, maar.... ik was verliefd.
Een geweldig karakter, zo lief als ze was.
Ze bleef spoken door mijn hoofd.
Dus besloot ik haar mee te nemen. En dat is een goed besluit geweest!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:15

Anzjuhlaa schreef:
Ik heb dan wel geen eigen paard, maar zodra mijn verzorg paardje verkocht wordt is ie van mij! vanaf de eerste dag was er een soort klik, we hoorden bij elkaar! Met rijden ging t vanaf t begin af aan goed! echt een super gevoel is dat, of je samen de hele wereld aan kan! GRz angela


Ik wilde dat ik dat kon zeggen.
Tyrano is echt mijn type paard. We hebben een waanzinnige goeie band. Hij doet ook echt alles voor me (ja, ik weet het, penny Haha!)
Nu staat hij dus te koop en ik kan hem gewoon niet kopen. Ik heb geen geld om hem te onderhouden, anders had ik dat mogen doen. op papier nog van hen, maar verder van mij.
Helaas, mijn droompaardje en ik worden straks gescheiden...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:31

Tja, is ook best een lang verhaal. Ik had in eerste instantie een pony. Maar daar was niet de klik mee die ik had willen hebben. Hij was prachtig en lief maar nog niet wat ik zocht. Toch besloot ik voor hem te blijven zorgen en kocht een tweede paard. Tenslotte hoefde dat diertje niet de dupe te worden van mijn beslissing. Eigenlijk ook niet eerlijk want een ander kon hem misschien wel veel gelukkiger maken maar ja ik voelde me ook wel een beetje schuldig. Na 28 jaar smachten eindelijk je eigen paard, dan ben je niet helemaal helder meer.

Ik ging bij Maaraak kijken. Ik zat in die periode al in jaren van een heftige depressie, mezelf hatend, mezelf verachtend en totale walging van mezelf + een ex die dat allemaal nog eens versterkte door het vooral te bevestigen. Toen ik daar ging kijken zag ik een paard een beetje naar beneden kijkend. Ik ging de stal in en mijn ex ook. Hij keek op en BAM! dat was het. Het eerste wat hij deed was mijn ex de stal uitwerken. En dan bedoel ik niet een klein duwtje, nee hij stond in een redelijke stal en mijn ex was behoorlijk tot achterin gelopen en hij moest hem er dus echt uitlopen. Was tevreden toen hij er ook echt uit was. En toen draaide hij zich om en snuffelde aan mij en duwde zijn koppie in mijn armen Verdrietig . En dat was het. Er niet op gereden, niets verder mee gedaan maar ik heb hem gekocht. Dit voelde zoals het hoorde. Dit moest zo zijn. Ik kon hem niet snel genoeg ophalen en ik kan zeggen het was de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Ik begin te leren dat ik mezelf niet hoef te verachten, niet hoef te walgen, hij neemt me zoals ik ben en het maakt hem niet uit hoe ik eruit zie. Met hem verleg ik grenzen en als het even moeilijk is dan is ie er om me bij te staan.

Mijn ex zei, en ik denk dat dat een van de weinige dingen zijn waar hij gelijk in had, 'toen ik dat paard met jou zag wist ik dat jij je engel gevonden had'. En ik denk dat hij gelijk had .

Van ex ben ik gelukkig af. Paard is er nog. Door financien heb ik mijn pony met pijn in het hart moeten verkopen maar hij is goed terechtgekomen.

Dat was mijn verhaal Lachen. Bij moet de klik er dus zijn. WEdstrijden deren mij niet. Het is fantastisch dat ik ze kan rijden maar Raak gaat beslist niet weg omdat hij het niet meer aan zou kunnen. Dan moet hij eigenlijk eerder mij wegdoen want door mijn rug heb ik amper kunnen rijden dit jaar Haha!.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:32

Mijn vorige paardje was echt mijn droompaardje.lief en supermakkelijk te rijden maar hij was al 6jaar oud en had nog nooit een smid gezien,(hij was overgekomen van Duitsland)op 2 jaar tijd heb ik 7 hoefsmeden gehad die niet meer wilden terugkomen Verdrietig omdat hij gevaarlijk was(maar eigenlijk wilden ze er gewoon hun tijd niet instoppen)Dus heb ik hem moeten verkopen,hij staat nu in Zwitserland.Mijn huidige paardje is eigenlijk een pennyverhaal Bloos Ik heb ongeveer een jaar voor iemand zijn paarden gereden en verzorgd.op een dag komt hij thuis met een volbloedmerrie die er echt niet uitzag(mager,bult op hoofd,al gerend maar voor de rest amper zadelmak)Hij heeft er slechts 1 keer mee gereden maar vond ze toch maar niets.(wat had je verwacht?)Ik was eigenlijk ook niet meteen verliefd maar ben er dan toch wat beginnen mee rijden en na een tijdje klikte het wel.Op mijn verjaardag heb ik ze dan gekregen van hem,gewoon omdat hij ze eigenlijk toch maar niets vond en ze anders toch ging verkopen.En nu...heeft hij er spijt van want ze is echt 100xmooier geworden en we zijn zelfs al wat jumpings beginnenrijden met succes!
Mijn appaloosa pony heb ik al 11jaar,deze is er gekomen toen hij 3 maand oud was.Mijn mama heeft er eerst mee gereden want ik vond die vlekjes maar niets maar na een tijdje ben ik er toch beginnen mee rijden en nu zou ik hem voor geen geld ter wereld willen missen!
Mijn beste paardjes waren dus geen liefde op het eerste zicht... Haha!
Voor fotootjes...check profiel...

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:36

..dit is pas het tweede berichtje dat ik hier plaatst..dus hallo!..het ziet hier allemaal heel gezellig uit..en ik zal zeker proberen om een foto te plaatsen van mn grote liefde!..Dimitri... hij is een zwart, bruine ruin..en jee, je kan er gewoon niet niet verliefd op hem worden...we kwamen een jaar geleden met elkaar in contact, omdat een oud vriendin(die tevens ook de houder van de stallen is)...naar het buitenland ging en ik deed daar toen al in de stallen werken(part time)...en reed toen al op Dimitri...maar toen zij is weggegaan is die band alleen maar sterker geworden en ik kan hier wel pagina's vullen met hem...het is gewoon zo'n toppaard..in alles..in karakter(lekker ondeugend)..maar heeft ook nooit kwaad in zich..maar ook om op te rijden is het een heerlijk paard, waar ik zoveel van kan leren..!!

zal nu maar stoppen met typen Knipoog..
groetjes
Dimitri

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:40

offtopic:ben jij nu dimitri of is het paard dimitri(profiel...)

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:07

....ik ben al aan het aanpassen! Knipoog...dimitri = paard

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:42

Goed zo! Haha! OK dan! Weten we tegen wie we praten...is altijd leuk

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:09

..nu klopt er volgens mij nog niet veel van ..maar ik doe me best!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:14

Ik reed een merrie voor iemand maar die was met regelmaat flink kreupel.Ook reed ik daar jonge paarden.Op dat moment stond er een zoon van die merrie 2.5 jaar die zo langzaam aan beleerd moest worden.
Ik vond het een hardstikke leuk paard en had vreselijk de balen dat hij weer verkocht werd zeker omdat nu ook die merrie weer kreupel was. Mijn ouders hebben hem toen gekocht.

Na een paar jaar speelde het plan een eigen groningerfokkerij te gaan beginnen een beetje op en dus hebben we zijn zusje Hinke gekocht,toen 2 maanden oud.

Vlak voor we gingen verhuizen hoorde ik dat Orbaldo te koop stond. Hij was mooi van beweging en ik vond het een leuk paard.Helaas kon ik de vraagprijs niet betalen. wel een bod gedaan maar de eigenaar vond het te weinig totdat ze na een aantal weken belde dat ik 'm maar moest komen halen!
De eerste goedgekeurde hengst.

Toen we eenmaal een boerderij hadden wilden we het toch wat groter aanpakken en dus moesten er 2 merrie bij komen.
Greetje is toen voor ons op zoek gegaan in duitsland en Polen en belde Awa en Waldfee door een jaarling en een veulen.2 weken Later hebben we Waldfee opgehaald puur op bloedlijn en weer 2 maanden later kwam Awa naar Nederland.
Awa was bijna niet door gegaan en toen wist Greetje wel een leuk hengstveulen.Ik wilde geen hengst maar een merrieveulen bovendien hadden we Orbaldo al.

Een jaar later vroeg Jos of ik iemand wist voor een leuk jaarling hengstje maar ik wist niemand Het zou een leuke hengst zijn voor de hengstenkeuring(dit was dus dat hengstveulentje)
De jaarling zou gecastreed worden toen mijn vader ineens begon over misschien nog een hengst erbij kopen.

Ik heb meteen jos gebeld,beetje balen want het hengstje was al gecastreerd,maar dat was hij nog niet.
Na wat foto's gezien te hebben, mocht ik geld lenen van mijn ouders en is El Dorado ook naar Nederland gehaald.

Tja en dan Sammy nog.
Mijn ene geitje overleed dus ik zocht een nieuw maatje voor Noah. Bij de supermarkt stond een advertentie voor een gratis geitje en we zijn gaan kijken,daar stond Sam dus toen ze vroeg of we die niet ook wilde hebben, is Sammy ook mee gegaan

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:51

ik was helemaal niet zo opzoek Lachen
alleen ik zag haar op de markt staan...

en dacht: dit is haar....
ik kon haar gewoon niet laten staan Lachen
en heb haar dus meegenomen Haha!

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:54

we gingen bij een tinkermanege kijken, er stonden een aantal paarden en ze hadden eigenlijk allemaal wat, eentje was drachtig de ander te oud, weer een ander was te smal, en er stond nog 1 driejarige, dat was niet wat we zochten, mar wij toch gaan kijken, ik kwam de stal in en er werd vertelt dat hij pas een paar maanden uit het wild was, en ik kwam de stal in, hij liet z'n hooi voor wat het was en legde meteen z'n koppie in m'n nek.

en tja, toen was ik verkocht natuurlijk, en ik heb er nog nooit spijt van gehad, ik heb zelden (wat zeg ik, nog nooit!) een paard gezien wat zo ongelovelijk veel vertrouwen en plezier in mensen had. nu nog laat hij z'n eten staan om even te kriebelen, er zijn weinig paarden die dat doen.

ik was dus echt verliefd op z'n karakter, over het rijden was weinig te zeggen, want hij was pas net ingereden (had ent een paar keer iemand op gezeten) maar hij is superfijn, lekker voorwaarts en gehoorzaamt onvoorwaardelijk, hij gaat echt voor je door het vuur.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:15

Eefje moest een echte alleskunner zijn.

Ik wil een beetje kunnen dressuuren, een beetje springen en ik ben helemaal weg van tuigpaarden. (Eefje is een mérens die altijd in het tuig heeft gelopen).
Verder wilde ik zeker weten in mn eentje ermee naar buiten kunnen (in de stad, dus veel verkeer) en moest ze braaf genoeg zijn om ook met mn zusje (die reed pas 2 jaar) te kunnen hobbelen.

Eefje kan echt alles. Ze is superlief en ontzettend betrouwbaar. Mijn vriend (die nog nooit op een ander paard gezeten heeft en paarden best eng vond) heeft laatst zelfs een keer op haar gestaan (ja ik ook wel, maar ik ben een stuk gekker Knipoog).