Mijn paardenvakantie in Andalusie met foto's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Mijn paardenvakantie in Andalusie met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 19:10

Mijn Spaanse Rijvakantie in Andalusie bij de Finca el Sur nabij Conil de la Frontera.

We zullen maar bij het begin beginnen, de eerste dag bij aankomst was het verschrikkelijk heet (47 graden!!), dat was natuurlijk wel te verwachten maar zelfs de spanjaarden vonden het heet, gelukkig gingen we de eerste dag ook nog niet rijden, dat kwam op dag 2, over het algemeen kregen we 's morgens dressuurles, 's middags gaven wij de wespen en andere vervelende insecten zwemles en 's avonds reden we 1,5-2,5 uur buiten, de paarden werden ingedeeld in het soort les, sommige paarden werden dus alleen in de bak gereden en sommige alleen buiten, hoewel dat de bedoeling was wisselden ze hier ook weleens mee.

Ook hebben we de spaanse rijschool in Jerez bezocht met een rondleiding van een vrouw die meer spaans met een duits accent sprak dan duits met een spaans accent. 1 ruiter schopte 2 paarden tot bloedens toe, volgens Delphi was dat heel normaal ook al was zij het er niet mee eens...

Dit was ons huisje, inclusief koelkast, gelukkig was het vrij ruim en hadden wij met zijn 3-en genoeg ruimte. Er stond een 2-persoonsbed en de 1-persoonbedden waren 1,5 keer groter als die van mij en ik heb echt geen IKEA-groeibedje:
Afbeelding


Rechts woonden Rolf en Gundi zelf, een beetje aparte mensen waren het wel. Rolf was een zwitser die duits sprak en kon behalve spaans geen enkele andere taal, Gundi, zijn vrouw gedroeg zich als een vampier en kwam alleen tevoorschijn als het donker was, ze kon niet tegen de hitte maar volgens mij kon ze gewoon niet tegen zonlicht! Rechts is ook een appartementje.
Afbeelding


Het zwembad en tevens uitzicht uit ons huisje.
Afbeelding


Fandango, mooi paard, kijkt op elke foto vrolijk maar was in feite het grootste krengetje dat er stond. Hij was niet zolang voor deze foto is gemaakt een gecastreerd omdat hij te moeilijk werd, daarom was ie soms een beetje nijdig natuurlijk.
Afbeelding


Paarden klaarmaken voor de les, dit is Duende, een leuk beestje om te zien en naar verluid ook erg leuk om te rijden.
Afbeelding


Delphi helpt Daphne. Delphi regelde alles in de stallen, een gekke maar harstikke aardige meid!
Afbeelding


Nogmaals Daphne en Duende met op de achtergrond een huis in aanbouw en je wil niet geloven hoeveel verdroogde vogeltjes ik daar heb zien liggen...Het leek Pet Cemetary wel! Yuk!
Afbeelding


Daphne aan het werk met Patricia (xxPatriciaxx) erachter op de hengst Farahon, voor een hengst erg braaf, aan de hand wel bijterig maar als er een merrie aankwam wist je meteen welke de hengst was.
Afbeelding


Nogmaals Patries en Farahon.
Afbeelding


De 2 grote vriendjes Paulino en Willy. Paulino was een ontzettend braaf paardje en beiden werden Doma Vaquera gereden en gebruikt voor de buitenritten.
Afbeelding

Afbeelding



Sevillana, werd gebruikt als begeleiderspaard, je ziet het zo niet maar ze had hele mooie maantjes. De bovenste laag was felrood en de onderste laag blond en zo ook haar staart. Hier zat veel engels volbloed doorheen.
Afbeelding

Overzicht van de buitenbak.
Afbeelding


Klaarmaken voor de buitenrit (netjes met cap op!, wat een prestatie!), de voorste ben ik op de 4-jarige Pitufo wat smurf betekende, daarachter Patricia op Gitano, die normaal ook alleen als begeleiderspaard gebruikt wordt.
Afbeelding


Uitzicht tijdens het rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is geen Fata Morgana! Wat je links ziet is echt water!
Afbeelding

Na het rijden de paarden verzorgen, dit is Gitano, die kon niet de hele week mee want begin te kreupelen, volgens hun was het chronisch want voordat ze hem kocht was hij op te jonge leeftijd bereden en zijn er toen te zware oefeningen mee gedaan. Gitano hield wel van stevig doorlopen.
Afbeelding


En als laatste de hond Tony! Die wel getraind leek om spullen bij je te jatten, je kon niets op de grond laten liggen want hij pakte het mee en de deur van je huisje open laten staan met Tony in de buurt was ook geen goed idee. Vooral slippers en zwembroekjes waren bij hem favoriet!
Afbeelding

Dat was het alweer!
Groetjes (nu weer uit Gouda)!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:58

Wat gaaf zeg om dat een keer mee te maken! Heb je veel les gehad in de bak of ook wel elke dag naar buiten? Mooie foto's zeg!
Met welke reisorganisatie ben je gegaan?
Dat huisje ziet er ook goed uit zeg! Hoelang ben je daar geweest?

(dat zijn veel vragen ineens *LOL* )

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:27

JaaH het lijkt mij ook hartstikke cool!
enne.. pff 47 graden?
Hoe houd je het uit!

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 10:56

Het was inderdaad erg warm, ik ga ook nooit meer in de zomer naar zoiets toe!! Maar we reden ook niet in de middag, hoewel het wel had gemogen, omdat we dat veel te warm vonden. Je kon kiezen wat je wilde, elke dag naar buiten of elke dag les of beide. Ik had zelf elke morgen een half uur tot een uur les en 's avonds maakten we een buitenritje van 1,5-2,5 uur. Deze reis was via Time Out geboekt en we gingen een weekje, van zaterdag tot zaterdag.

Iets minder goed nieuws, het hondje Tony op de laatste foto leeft inmiddels niet meer. Hij is aangereden en heeft het niet overleefd. Wel ontzettend sneu vind ik dat, hij was pas 1 jaar.

Verder was het een hele leuke vakantie!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:00

Jessica schreef:
Het was inderdaad erg warm, ik ga ook nooit meer in de zomer naar zoiets toe!!


Ookal omdat het in de lente veel mooier is. Ze hebben daar zonnebloemvelden van enkele voetbalvelden groot, dat is toch mooier in het geel in plaats van donkerbruin....

Gaan jullie er eigenlijk weer terug? Of was het leuk voor een keertje? Of misschien naar een andere lokatie?

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 08:47

We zaten er zelf aan te denken om ook een keertje naar Ierland te gaan, ik zou ook wel een keer naar Portugal willen in het voorjaar.

Trouwens de stal van de ex-vrouw van Rolf, dat is Picadero de la Roche. Rolf probeert het een beetje na te maken.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:41

Ziet er goed en netjes verzorgd uit!

:D M2 + 8 :D

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:40

leuk joh

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:56

Volgens mij zat mijn vriendin daar ook (Maartje)!!

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:59

Het was er toch zo ontzettend chaotisch Haha!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 12:56

Ja, chaotisch was het wel. Het ene na het andere paard had wat. Wel zonde want er stonden best leuke paardjes tussen. Maartje sliep op het kamertje naast ons.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:14

mooie foto's zeg
lijkt me wel erg gaaf.
bij time-out staan ook van die reizen alleen nogal prijzig

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:32

Was het nog duur? ik wil zoiets volgend jaar gaan doen.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:37


Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Yeti
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:06

super dat je dit opschrijft! Ik ga
dit volgende week doen!
Esther

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:30

Yeti schreef:
super dat je dit opschrijft! Ik ga
dit volgende week doen!
Esther



Wat bedoel je met "dit"?
Dat je ook naar Finca el sur gaat? Of naar die andere?

Jill_

Berichten: 1931
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:15

Mooie omgeving zeg ook mooie paarden

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:40

leuke foto's hoor
ziet er leuk uit!!
en leuke paardjes!! Haha!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 bezoekers