mijn lievelings pony heefte en martegaal maar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbeerly

Berichten: 1917
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Doetinchem

mijn lievelings pony heefte en martegaal maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 09:42

mijn lievelings pony heeft een martegaal maar ik moet van diegene die mij les geeft zonder rijden en dan ik ze heel braaf maar iemand anders die op die manege les geeft vind dat je met martegaal moet rijden is het dan wel goed om een martegaal om te doen?????????

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:48

als het niet nodig is, waarom zou je hem dan omdoen?

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:20

Als het niet 'nodig' is, dan hangt het alleen maar en heeft het paard nergens last van. Alleen met springen zou je dan moeten oppassen...

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:30

Als het niet nodig is zou ik het niet doen. Als die nou vervelend is of druk of steeds ze hoofd omhoog doen is het wel eens handig. Zelf gebruik ik altijd een martingaal als ik een buitenritje ga maken heb je toch wat meer te vertellen als die er van door gaat ofzo

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:29

Je moet het zelf weten, als je paard netjes doet wat jij vraagt en niet in verzet gaat heeft hij totaal geen last van een goedgebruikte martingaal.

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:37

als je zelf vind dat het niet nodig is , hoef je hem toch niet te gebruiken? of als het niet nodig is !

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:11

ik zou het zonder proberen als je denkt dat je het kan Knipoog
als je denkt hem toch nodig te hebben zou ik hem gewoon klaarleggen, voor het geval dat...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:33

Mensen zij neemt les, haar instructirese van die dag, vindt dat er met martingal gereden moet worden....Ik weet niet of zij mag zeggen of ze het wil gebruiken of niet..ik nam aan van niet..vandaar mijn eerste post.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:17

Skitter schreef:
Mensen zij neemt les, haar instructirese van die dag, vindt dat er met martingal gereden moet worden....Ik weet niet of zij mag zeggen of ze het wil gebruiken of niet..ik nam aan van niet..vandaar mijn eerste post.


Volgens mij staat daar toch echt dat haar instructrice zegt dat ze zonder moet rijden... Knipoog Een andere instructrice van wie ze geen les heeft zegt van wel. Dat is tenminste wat ik eruit opmaak...

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:19

Naja maar ik zou zeggen probeer het gewoon zonder en als het dan toch niet lukt dan kan je hem er alsnog weer op doen... Toch? Lachen

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:07

het is een manegepony, en als je wilt dat ie zonder gereden word zal je hem moeten kopen, want dit is nou het nadeel van een manege. de een zegt zus, de ander zo.... maar een martingaal kan geen kwaad ofzo als ie juist gebruikt word. ik ga met sjonniej's antwoord mee... OK dan!