[lo] bijzetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

[lo] bijzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 11:12

ik ben sinds een tijdje aan het longeren met mijn 2,5 jarige merrie.
Nu wil ik haar gaan bijzetten, zodat ze het bit leert aannemen.
Welk koord/touwtje kan ik daar het best voor gebruiken? Moet het licht rekbaar zijn, of juist niet. Van welk materiaal moet het zijn? Verward

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:51

Ik gebruik scheerlijn touw (gewoon bij de campingzaak of iets dergelijks). Ik heb alleen wel katoen, geen nylon, want dan glijd je koopje er iedere keer uit. Scheve mond
Dat maak ik vast aan de longeersingel, dan door het bit heen, tussen de benen door, weer door de andere bitring en weer vast aan de longeersingel.

Ik heb ook gehoord dat het met elastiek heel erg goed kunt bijzetten en dat dat heel fijn is voor het begin. Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:27

Ik ben niet echt fan van hulpmiddelen, aangezien je niet direct op de situatie kan inspelen. Vast is vast.
Daarom gebruik ik dubbele longe, want op die manier kan je direct inspelen op de situatie, je kan toestaan en juist nemen. Je kan opdezelfde manier je merrie helpen om naar beneden te komen als ohz, dus heb je er ohz. ook weer profijt van.
Maar laat je wel eerst een keer helpen door een ervaren iemand, als je met dubbele longe aan de gang gaat.