Wil graag paard "Heter" maar niet gekker..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Wil graag paard "Heter" maar niet gekker..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 10:50

Ik wil graag dat mijn paard wat heter word.
Zonder dat ie helemaal knetter gek in haar koppie word.

Wat voeren jullie en hoeveel??

Wil graag dat mijn paard wat actiever word onder het zadel.
Meer energie zeg maar.

Groetjes: Corina


Justnon

Berichten: 333
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:57

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar

**♥ Je hebt paardenmensen en mensen met paarden ♥ **
♥ Rust zacht aapie...♥

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:58

probeer kentucky lite e van havens of misschien 4 garnen mix of kruidenmeusli allemaal van havens maar wel in normale porties dus bv 1 kilo per dag
succes

paarden scheren Zwolld e.o. Stuur een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:11

Ik heb bij mijn paard echt al alles geprobeerd. Hij kreeg op een moment zelf 4 kg ganenmaix, 4 kg draversbrok, kuilgras en slobber en hij werd nog niet vlugger.
Nu geef ik 1 kg 5 granenmix, ijzersupplement, zemelen en gewone zonnebloemolie bij, naast zijn dagelijkse voer en kuilgras.
Hier heb ik toch het idee dat hij wat vlugger wordt. Vooral door de olie denk ik, want in een klein beetje olie zit evenveel energie als een kilo brok. Misschien het proberen waard.
Verder kan je eens proberen bloedonderzoek te laten doen. Hier kan ook van alles uitkomen, zoals bloedarmoede of een ander tekort, waardoor hij sloom is.
Ik heb ook eens Maxx-H supplement gevoerd, maar daar werd hij zo gek als n deur van.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:20

paarden worden lang niet altijd sneller en vlotter van voer. Hoe zit het rijtechnisch. Ben je wel consequent met je hulpen??? en soms moet je accepteren dat het aard van het beestje relaxed is en niet heet.

Daihyo

Berichten: 88036
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:26

Tyrano had dit ook. Die was net té braaf onder het zadel. Hij deed het allemaal wel, maar zonder echte overtuiging. Nu krijgt hij 3/4 schep haver bij op een dag en nu gaat het prima. Hij staat verder wel heel de dag op de wei, dus als hij knetter is, kan hij zich voldoende uitleven Haha!
Veel afwisseling tijdens het werk kan ook een hoop schelen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:46

prestatiebrok van subli!
mijn paardje staat nu tijdelijk op een pensionstal waar ze alleen maar basisbrok voerde, terwijl ze eigenlijk sportbrok moest hebbe, ook moest ze op conditie komen, ik ging voer hale ze hadde niet hetgeen wat ik eigenlijk wou dus dan maar prestatiebrok, ze kreeg een kilo basisbrok per dag en ik ga haar nog een kilo prestatiebrok erbij(wel opgebouwd) en ik heb egt verschil gemerkt!nu ist voer op maar k ga over een klein weekje naar school dus zonde om een nieuwe zak te kopen nu krijgt ze weer wat meer basisbrok, maar t heeft egt geholpe vooral omdat ze op conditie moest kome!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:22

Mijn paard staat in de zomermaanden alleen maar op gras. Daar blijft ze mooi genoeg op, maar pit is vaak ver te zoeken. Ik voer dan haver bij. Gewoon zonder mix oid. Ze wordt er niet vetter van, maar wel sneller.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:35

Pavo heeft daar een goede brok voor!! Ben ff de naam kwijt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:38

Staat je paard veel buiten? Dan heeft een paar uurtjes eerder binnenzetten ook vaak (veel) effect.

Toos paardloos

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 13:35

Nee mijn paard staat niet echt veel buiten.
In de winter al bijna helemaal niet en als het goed weer is staat ze ongeveer 2 1/2 uur buiten in de wei per dag.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:41

Je zou Vipa-graan kunnen proberen. Dat is een granenmix.

Nulla tenaci invia est via

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:27

mijn mams geeft har paard kentucky light mix,
nou... bij die van haar werkte het super, zou er alleen niet te veel van geven, want dat word ie wel errug druk, gewoon evn uitproberen wat de juiste hoeveelheid is

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

_Floss_

Berichten: 375
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:27

Haver brengt een chemische reactie in de hersenen op gang, waardoor een paard feller kan reageren, maar dus ook kan flippen. Haver zelf heeft niet die extra voedingsstoffen of extra boost qua vitamine en mineralen waardoor een paard actiever wordt, maar wel dat chemische goedje waarop je paard kan gaan flippen. Niet voeren dus.

Wat je wel kan voeren en wat garant staat voor een actiever paard is Max H (een wit poeder (of is het tegenwoordig geel???) die je bij het voer doet). Max H is te koop bij iedere ruitershop.
Het zorgt er bij het paard voor dat het actiever wordt. Het bloed wordt met dit spul sneller door de bloedvaten gepompt en je hebt dus een snellere stofwisseling, dus je paard gaat actiever reageren. Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar.....je kan het een beetje vergelijken met doping Knipoog
Niet verslavend voor je paard en je kan zelf doseren. Hiermee dus WEL een actiever paard maar GEEN geflipt paard.


[/b]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:28

Ik heb mijn paarden allebei Max H gevoerd en binnen drie dagen waren ze allebei zo gek als n deur. Ik kon ze nauwelijks meer uitzitten. Dit heb ik ook van een hele hoop andere mensen gehoord die het hebben gevoerd.

_Floss_

Berichten: 375
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:39

Max H moet je ook erg voorzichtig doseren, en niet meteen de aanbevolen hoeveelheid die op het potje staat! Ieder paard reageert er weer anders op....
Begin met een KWART van wat ze aanbevelen. Dan loopt je paard er wel lekker op.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:22

Dat wil ik precies hetzelfde, daarom voer ik nu Energy Control van Pavo samen met de gewone Basisbrok. Dat helpt prima!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:24

Ik dacht dat Power Plus mix van Havens ook erg goed is...

Tja en heter of gekker dat ligt denk aan de hoeveelheid die je geeft Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:43

haver schijnt nogal is te werken. daar krijgen mijn paarden niks van.
want die zijn mij al pittig genoeg. dus probeer het zou ik zo zeggen.

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:50

Mijn paard was altijd lauw en sloom!
Tot ik hem op Vipagraan van Hypostar zette!
Daarvoor stond ie op prestatiebrok!

Ik ben voorzichtig over gegaan op de vipagraan, en nu heb ik hem op 2 kilo per dag staan, en het is echt een wereld van verschil!

Hij heeft veel meer power, maar is wel koel in zijn koppie!
Dus misschien valt het te proberen!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:08

Gewoon krachtvoer dat bij de prestaties van het paard past en ik wil zo nu en dan nog wel eens een handje haver bijvoeren. Maiskiemolie werkt ook goed (heb ik op advies van de da gevoerd ivm maandagziekte), dit vervangt gewone brok, maar heeft een iets heter makend effect. Gewoon een flinke scheut over de brokken 2x daags is genoeg.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:10

We voeren onze grote sul nu een halve kilo haver en twee kilo Energy brok van Pavo en het werkt super!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:44

Eef (mérens) krijgt hiervoor 3/4 kilo brok per dag (winter) en 1/4 kilo na het werken (zomer als ze in de wei staat dus).

Maar ja, eef is een mérens, ligt misschien wel wat anders.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 21:31

Max H > hoelang doe je ongeveer met zo'n pot en wat kost het??

Heb je niet verschillende produkten van dit merk,welke moet ik dan hebben??

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:42

wat dacht je van hem heter maken in je werk?

max h: ik zal morgen eens kijken in de ruitersportzaak waar ik werk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 79 bezoekers