Ongemakkelijk als er een monteur is

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Ongemakkelijk als er een monteur is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 15:40

Wie heeft dat ook, dat als er iemand iets komt maken thuis, hij/zij zich geen houding weet tegeven terwijl de monteur bezig is?
Ik vind dat zo moeilijk. Blijf je erbij? Blijf je in de buurt onbenullige dingen doen? Ga je geheel ergens anders iets doen wat gewoon nodig is?
Maak je een babbeltje? Over wat? Verward
Bah, ik houd er helemaal niet van. Scheve mond

Maar wel fijn als alles het weer doet!! In dit geval de vaatwasser!!

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:42

Ow ja, ik heb precies hetzelfde. Vind het altijd erg vervelend als m'n ouders weg zijn en ik zit alleen thuis met iemand die hier in huis wat moet doen. Ik ga maar meestal achter de computer ofzo. Maak zelden een praatje eigenlijk.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:43

Ten eerste: gefeliciteerd met je verjaardag Haha!

Ik vind dat ook moeilijk,ik ga iig geen babbeltje maken..Meestal ga ik gewoon iets doen wat nodig is(mijn ouders werken overdag dus heb wel vaker gehad dat er een monteur kwam toen ik alleen thuis was)

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:46

Kan me wel een beetje voorstellen wat je bedoelt... inderdaad blijf je erbij? maar misschien heeft ie dan wel het gevoel dat er op zijn/haar Haha! vingers wordt gekeken... ik vraag meestal wel of ze iets fris willen drinken... (koffie heb ik nooit in huis en verder heb ik nog nooit een monteur over de vloer gehad die zei... doe maar een lekker kopje kruidenthee Haha! ).. vandaar.. maar meestal heb ik de indruk dat ze ook zo snel mogelijk weg willen.. en een praatje vindt ik vaak zo geforceerd (het weer blablabla Scheve mond ) .. ik blijf meestal in de buurt en vraag wel eens wat maar ga er niet constant bovenop zitten...

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 15:50

De monteur kwam nu voor onze vaatwasser die we gewoon zelf hebben laten verstoppen Bloos! Blijkt dat de borden etc. toch wel ietsjes schoner mogen zijn als ze erin gaan... Bloos Tja, ik kocht niet voor niets een vaatwasser...Schijnheilig
Hij is nu (gelukkig) weer weg. 56 euro voor Piet Snot. (eigen stommiteit)

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:51

Ja dat vind ik ook altijd zo moeilijk...meestal blijf ik gewoon in de buurt voor als ze iets moeten vragen ofzo, maar verder ga ik geen heel gesprek beginnen.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:55

Nog erger; mijn ouders waarschuwen mij nooit als er een monteur ofzo komt.
Dus dan kom je in je luchtige pyama naar beneden gehuppeld, kijk je recht in het lachende gezicht van een (vreemde) monteur Bloos!

17 mensen vinden dit leuk

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:37

oh opzich vind ik het niet erg maar blijf er op de een of andere manier toch graag bij.... en ben trouwens ook wel eens benieuwd hoe ze zoiets nou maken Knipoog
toen we een stuk bij ons huis aan lieten bouwen hadden we standaard 5 dagen per week 4 bouwvakkers over de vloer die waren gewoon kind aan huis bijna hadden een sleutel en konden zelf koffie zetten als ze daar zin in hadden er stond altijd wat te eten voor ze klaar als ze honger hadden konden ze het zelf pakken ....
Zelfs toen ze 3 maanden later bij de over buren aan het werk waren en ze waren hun koffie vergeten kwamen ze bij mij om koffie vragen want ze mochten bij mijn overbuurman niet naar binnen in hun werkkleding... dus hebben ze hier koffie zitten leuten ....
(waren ook wel erg aantrekkelijke bouwvakkers moet ik eerlijk zeggen dus ik vond het niet erg)

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:31

Wij hebben ook een hele tijd monteurs enzo in huis gehad maar ik heb er geen last van, trek me er niets van aan.
Zoveel ben ik toch niet thuis en als ik thuis ben ben ik meestal wel wat aan het doen, computeren ofzo met de koptelefoon op, dan merk ik niet eens dat ze er zijn Lachen

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:41

Ik heb precies hetzelfde. Ga je nu een praatje maken, bied je die man nog wat aan, of ga je gewoon je eigen gang?
Ik vind het ook lastig.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:45

Als je een praatje gaat maken, dan houd je 'm meestal van z'n werk, is mijn idee. Haha!

Ik laat 'm zien waar hij kan gaan klussen, vraag of hij koffie wil en ga dan verder met waar ik mee bezig was. Of dat nou de was ophangen is of achter mijn pc aan het werk zijn. En ik hoor het wel als de klus is geklaard. Net zoiets als wanneer de hoefsmid bij mijn paard is, dan ga ik ook met stalgenoten socializen of mijn kastje opruimen. Hij redt zich wel. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:49

Karin schreef:
Net zoiets als wanneer de hoefsmid bij mijn paard is, dan ga ik ook met stalgenoten socializen of mijn kastje opruimen. Hij redt zich wel. Haha!


Nee joh, dat is altijd een uitstekende manier om weer van de laatste roddels op de hoogte te komen Schijnheilig Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 20:51

Karin schreef:
Net zoiets als wanneer de hoefsmid bij mijn paard is, dan ga ik ook met stalgenoten socializen of mijn kastje opruimen. Hij redt zich wel. Haha!


Hoefsmid vind ik nou juist wel weer leuk om bij te blijven. Je paardje kroelen en bijkletesen inderdaad.

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:20

Huishoudelijke klusjes doen in de buurt maar niet in het zicht

Afwassen , kleding opvouwen , iets soppen.... dan dwing je jezelf nog eens tot iets nuttigs ook en als hij een beetje wil kleppen onder het werken dan ben je beschikbaar Haha!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:32

Saskia schreef:
Hoefsmid vind ik nou juist wel weer leuk om bij te blijven. Je paardje kroelen en bijkletesen inderdaad.


Hmm ja, maar niet de hele tijd. Ik voel me juist altijd een beetje ongemakkelijk als ik tegen de kont van mijn smid sta te praten. Nagelbijten / Gniffelen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:32

hangt van het kontje af toch *LOL*

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:37

Paar maanden geleden hebben we andere kozijnen laten zetten, ik kom uit bed gerold, staan er ineens 3 vreemde mannen in je kamer, dan schrik je wel even Tong uitsteken
Verder hadden we ook 4 tuinmannen (waarvan 1 duitser) en die kwamen altijd mee koffiedrinken als ik aan het ontbijt zat en de duitser maakte m'n duitse huiswerk. Maargoed, daar moet je ook maar geluk bij hebben Tong uitsteken

Truus7
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: ergens in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:58

Ik blijf er altijd bij. Haha! het is ons eenmaal overkomen dat er een insluiper meegelopen was tijdens de werkzaamheden van de bouwvakker (deur natuurlijk weer niet op het slot gedaan Boos! ) die vervolgens de videorecorder had meegenomen. BRRRR. Ik had hem dus bijna ontmoet, omdat ik gerommel hoorde op een verdieping hoger, polshoogte ging nemen en de balkondeuren die los stonden Verward op het haakje zette. Hij of zij bleek zich achteraf op het balkon verschanst te hebben.

Ik houd dus altijd een oogje in het zeil, controleer de voordeur, vraag of ze de meter hebben gevuld, koffie willen, druk is op de zaak etc. Als ik merk dat het werk eronder lijdt, ga ik aan het huishouden; stoffen, stofzuigen, kast opruimen, er is altijd wel wat te doen.

Het kost me dus ook een ochtend of een middag, maar dat heb ik, na de bijna confrontatie met de insluiper, er graag voor over!
Het voordeel is dat je er ontzettend veel van opsteekt, en veel eenvoudige klusjes doe ik nu gewoon lekker zelf!

grtjs

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:02

Hé. hé sas. Volgende keer de vaat wassen voor hij de vaatwasser ingaat.

Ik vind het ook lastig. Meestal ga ik er even bij staan en ga dan in de huiskamer tv kijken of iets anders schijnbaars nuttigs.

Ben altijd blij als ze weer weg zijn..

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:06

Lielle schreef:
hangt van het kontje af toch *LOL*



Hehe Nagelbijten / Gniffelen

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 06:51

Wij hebben zo'n monteur die de roddels uit de hele omgeving kent. Mijn moeder blijft meestal bij hem in de buurt hangen om te kletsen (kennis van vroeger). Maar één nadeel.. als zijn mond beweegt staan zijn handen stil.. Scheve mond Na een uur of wat gaat ze dan maar iets anders doen, anders zit ie de hele dag op onze lip.. Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:57

Ik blijf er niet meer bij.. Pas een monteur voor de brandblussers op bezoek gehad en die vriendelijke meneer ging mij (ontzettende leek) tot in detail uitleggen hoe zo'n brandblusappartaat nou in elkaar steekt.. Intressant!

Toen wij aan het verbouwen waren thuis, liepen de bouwvakkers wel in en uit. Vond ik niet erg, maar op een gegeven moment wordt je er weleens gek van. Heb je een dag vrij, echt even lekker niks doen is er dan niet bij, want je gaat niet lekker met een boek op de bank liggen als er mensen om je heen aan het werk zijn.. Maar gelukkig is de verbouwing allang klaar en kan ik zo af en toe lekker een dag relaxen met een boek..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, ComscoreBot, Fly_high, Gwenvd, Igniss, meintje, Momo94, moOby, Muurp, Ninouschka, NogSteedsGek, Ookami, Sababber, thirteenn, Traiectum, xoranlover, Zebrastreep en 62 bezoekers