Iemand hart van nederland gezien schandalig.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Iemand hart van nederland gezien schandalig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 08:43

Hier heb ik echt geen worden voor gisteravond in hart van nederland pasgeboren veulentje GEDUMPT IN SLOOT in de stromende regen . Huilen Huilen
HOE HARD KAN JE ZIJN dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd.Als je er van af moet geef hem dan weg, of zet hem bij een stal ook niet normaal natuurlijk maar alles beter als dit .WAT BEZIELT DE MENS TOCH!!!!! Al dat dieren geweld moet eens STOPPEN Boos! Boos! Boos!

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.


Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:47

wat zielig, als ze willen mogen ze um bij mij achter de deur zetten

Saphia89

Berichten: 579
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:47

Vind ik ook

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:52

Ja erg dat mensen dit doen.....Wat zou ook de reden zijn?? Want zo te zien was het een gezond veulen.

Wat ik me ook afvroeg, zal het een bokker zijn? Diegene die dat beestje gevonden heeft of diegene die dat beestje onderdak gegeven heeft.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:36

ik heb het niet gezien!
Hoe gaat het met het veulen, heeft hij/zij het wel overleefd?
Ik vind dit echt schandalig... Verdrietig

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:37

wat ik me afvroeg is wat ze met de mama hebben gedaan Huilen jeetje wat zal die merrie haar veulen missen! en waarom doet iemand zoiets??? Is het misschien bij een bokker in de buurt gebeurd? kent iemand die omgeving? misschien ontbreekt er nu ergens een (dikke) merrie of loopt er een merrie gillend met een dikke uier??laten de bokkers in die omgeving helpen dit op te lossen!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:39

aaaaah!
vet hard! Nou als je zo'n beestje niet meer wilt, ga naar je vrienden ofzo? die WEL een hart voor dieren hebben!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:42

Was het beestje dan nog in leven?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:44

Ja meer info is wel gewenst als je zo'n topic opent Knipoog

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:48

Ja het veulen leeft nog wel!
Het veulen werd gevonden in een sloot en de moeder is nergens te bekennen. Ze hebben in de omgeving al rond gevraagd of iemand een veulen mist....maar helaas...
Het veulen was trouwens nog een heel jong, paar uren oud volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Ranja op 01-09-04 10:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:49

dus hij/zij is overleden?


_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:53

nee. het veulen leeft nog.! ik heb het ook gezien.!
was echt zielig.! veulen was net een paar uur oud
grrr.! kan ik zo kwaad om worden he.!:(


EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:54

aaaah...... waneer komt de herhaling?????


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:59

Het veulen is liefdevol opgevangen en wordt prima verzorgd bij een paardenhoudster in de buurt waar het gevonden is.Er werd eerst gedacht aan een ontsnapt veulen, maar niemand is een veulen kwijt....
Het is heel erg intensief om een veulen met de fles groot te brengen, dat kan niet iedereen en het veulen heeft nu een goed tehuis. Het veulen zag er prima uit!
Het is duidelijker als je het hele verhaal vertelt als je een topic als dit opent. Hopelijk is het nu duidelijk!
Ik wil het opvangadres een pluim geven!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:03

Ja ik heb het gezien!!!
Het was trouwens nog een leuk veulen ook.
Een mevrouw die overigens ook paarden heeft, heeft
zich om dit leuke veultje ontfermd!

Maar het is natuurlijk niet goed te spreken wat de eigenaar gedaan heeft. ...... Zo'n lief en vooral onschuldig beest zomaar dumpen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:04

Heel vaag verhaal. Wie zou er nou een veulen willen dumpen? Lijkt me niet echt logisch. Kan het misschien zelfs zo zijn dat de eigenaar zo oliedom was dat hij/zij niet eens wist dat zijn/haar merrie drachtig was?

Ergens staat er dus een merrie met haar uier op springen. Dat zou zelfs de domste eigenaar moeten kunnen merken. Waar is dit ergens gebeurd?

Ik ken wel het omgekeerde verhaal: veulen verdwenen uit wei, nooit meer teuggevonden (jaren geleden al, maar toch)

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:20

Ze hebben het gebracht in de buurt bij mensen die veel stallen hadden, ze dachten eerst dat het van hen was, maar dat was niet.
Dit was een pas geboren veulen, die achter kassen in de sloot lag langs een weg, die is echt wel gedumpt, kan niet anders, want er was geen wei in de buurt! Bruut geweld noem ik dit gewoon!!!!!!!!!!!!!!!!

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:40

Ja, degene die dit heeft gedaan spoort echt niet!!! Zoals al meerdere hebben laten weten: ze hadden het veulen gerust bij mij mogen brengen. Ik zou er nog onbetaald verlof voor opnemen om het de eerste tjid te voeden.

Kan dit soort dingen ook niet begrijpen. moet er echt niet achter komen welke mensen dit soort dingen doen.....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:45

Wat bezielt iemand zeg om zo'n pasgeboren veulen daar t dumpen. Het is al erg dat het veulen nu met de fles groot gebracht moet worden maar dump het dan als het niet anders kan bij een stal in de buurt ofzo.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:39

rhijnauwen schreef:
wat ik me afvroeg is wat ze met de mama hebben gedaan Huilen jeetje wat zal die merrie haar veulen missen! en waarom doet iemand zoiets??? Is het misschien bij een bokker in de buurt gebeurd? kent iemand die omgeving? misschien ontbreekt er nu ergens een (dikke) merrie of loopt er een merrie gillend met een dikke uier??laten de bokkers in die omgeving helpen dit op te lossen!!



idd wat is er met de merrie gebeurd?
die is haar veulen kwijt(als ze zelf nog in leven is...) en dat arme veulentje, net op de wereld, en dan zn moeder kwijt en in ee sloot gedumpt

ik heb het gelukkig niet gezien, dan had ik weer een nacht wakker gelegen, kan heel erg slecht tegen dit soort dingen Verdrietig

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:03

Renske20 schreef:
idd wat is er met de merrie gebeurd?
die is haar veulen kwijt(als ze zelf nog in leven is...) en dat arme veulentje, net op de wereld, en dan zn moeder kwijt en in ee sloot gedumpt

ik heb het gelukkig niet gezien, dan had ik weer een nacht wakker gelegen, kan heel erg slecht tegen dit soort dingen Verdrietig



Ik ben daar ook zeeer benieuwd naar!!

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:10

Ik heb het ook gezien ja.
Gelukkig is ze nu goed opgevangen.
Zo te zien kunnen de 'nieuwe' eigenaren het veulen goed verzorgen.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:14

Heb hier geen woorden voor. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de merrie zou zijn???? Ik hoop dat ze degene die dit op zijn geweten heeft pakken en dan niet volstaan met een geldboete. Laten ze hem/haar ook maar dumpen ergens in Siberië

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:28

MIsschien is de merrie overleden en had de eigenaar geen zin om het veulen op te voeden of de fles te voeden..

Ik heb ook weleens gehoord van een merrie die veulende in de wei, naast een sloot.. het veulen gleed de sloot in en verdronk.
Volgens mij stond dat op bokt............
ach.. sommige mensen hebben van hun ouders geen geweten voor dieren meegekregen, laat staan gevoel.
belachelijk Misselijk

jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:43

is niet normaal.
snap niet wat zulke mensen wel niet denken.
ben ook benieuwd hoe het met moeder merrie gaat.
en of die mevrouw het veulen wil houden

jessie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, bonnielau, ImkeTarek, Lielle, pol013, ziechriet en 83 bezoekers