Onbekommerd buitenrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Onbekommerd buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 08:54

Eindelijk, na al die maanden weer eens op een paard gereden waar je echt onbekommerd mee buiten kunt rijden. Ik ben op een van de paarden van mijn instructrice een rondje door het bos gegaan.Een aksteel van 1.80 hoog. Ik ben maar 1.62 dus ik voelde mij heel klein. Echt een lekker paard, zeer nuchter en vrolijk. Lopt lekker door en gaan zitten in galop is terugkomen. Zelfs met zo een mug op zijn rug.
Los teugeltje en heel simpel genoten. Allebei.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 08:56

Dat moet vast een lekker gevoel zijn. Fijn zo'n paard!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 09:22

Oh wauw... ik begrijp wat je bedoeld... geweldig he.
Zondag hadden we een heeeeeele lange buitenrit gemaakt, naar een (voor mijn paard) vreemd bos, en toch was ze best ontspannen!
Je zult vast net als ik hebben zitten glunderen... Lachen

Cerise heeft zelfs voor het eerst met iemand bovenop haar een sprongetje gemaakt!
Ze kan wel vrij springen, maar is onder het zadel eigenlijk nog niet ver genoeg om mee te gaan springen, balkjes kende ze al wel.
Gek hoor als ze dan onverwacht SPRINGT over een boomstammetje in plaats van er overheen draven zoals bij al die anderen... *LOL*
Heb nog nooit zo verbaasd gekeken!

Laatst tijdens een buitenrit in Duitsland zagen we vier buizerden in de lucht: ze waren verliehiefd... want ze waren aan het dansen heel hoog (rare rondjes etc) om een partner voor deze zomer uit te zoeken.
Dan voel je de lente door je heen stromen hoor! Lovers

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 09:38

Ja he, bij ons zie je ook vaak buizerds vliegen. Er was een specht vlak bij ons bezig, daar schrok hij van. Alleen zijn lichaam schokte en verder draafde hij braaf door. Je zit erop en je voelt je de hemel te rijk. Echt genieten. Voor hem ook. Het is lang geleden dat ik echt grote ritten maakte, ik mis het wel. Met Gaija ging ik rustig 3 uur weg, geen probleem. Salsa had geen conditie toen ze wkam en was te ver drachtig voordat ze wegging. Deze merrie was te jong om dat in mijn eentje te doen. Straks Gaija weer maar vorodat daar weer conditie inzit. Zijn we wel een lange tijd verder.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:15

Fijn joh. Ik ben afgelopen woensdag voor de 1e keer in 2 jaar buiten gaan rijden. Voor de zekerheid een pelham ingehangen omdat de laatste 2 keren dat we buiten reden hij nogal heet was. Nou geen centje pijn met een los teugeltje gereden hij keek nog net op of om en hij was nog nooit in dit bos geweest. Echt een superpaard. Lovers