Wanneer zit een martingaal goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Wanneer zit een martingaal goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:55

Ik heb hier wel eens gelezen dat bij de helft van de ruiters de martingaal vaak te lang zit, zodat ie nauwelijks in kan werken mocht dat nodig zijn.

Mijn vraag is dus: wanneer zit ie wel goed?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:27

De martingaal zit op de juiste lengte, als er geen knik in de teugels komt wanneer jij de teugels op maat hebt.
Ook moet ie niet te lang staan, want dan heeft ie geen effect.
Ik vindt het een beetje moeilijk uitleggen zo, maar hoop dat je er wat aan hebt!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:30

als je op concours gecontroleerd word, moeten de ringetjes totaan de keel komen van het paard als deze zijn hoofd op normale hoogte heeft, en jij dus aan beide ringetjes zou trekken zeg maar
de martingaal mag alleen inwerken als het paard zijn hoofd zo hoog doet dat t storend is voor de ruiter

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:42

crossmonster schreef:
als je op concours gecontroleerd word, moeten de ringetjes totaan de keel komen van het paard als deze zijn hoofd op normale hoogte heeft, en jij dus aan beide ringetjes zou trekken zeg maar


Goh, weer wat geleerd. Ik dacht dat het zo moest zoals fresco zei.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:55

Ik heb 't zo geleerd op de ORUN cursus!
Maar ja ik sta altijd open om weer nieuwe dingen te leren! Haha!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:06

crossmonster schreef:
als je op concours gecontroleerd word, moeten de ringetjes totaan de keel komen van het paard als deze zijn hoofd op normale hoogte heeft, en jij dus aan beide ringetjes zou trekken zeg maar
de martingaal mag alleen inwerken als het paard zijn hoofd zo hoog doet dat t storend is voor de ruiter

Zo heb ik het ook geleerd
En ik zie toch liever een te losse martingaal dan een te strakke en dat laaste zie je ook nogal eens.
Verder zie ik ook nogal eens eens dat er geen vlindertjes aan de teugels zitten, dus dan kan de martingaal blijven hangen, dus gevaarlijk.
En persoonlijk zie ik ook graag een martingaal stop zodat als de martingaal niet in werking is er geen hele lus onder bij de buik hangt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:09

runningkawa schreef:
Verder zie ik ook nogal eens eens dat er geen vlindertjes aan de teugels zitten, dus dan kan de martingaal blijven hangen, dus gevaarlijk.


Ik heb om mijn dressuurteugels van die speciale rubberen dingen gedaan, van die vlindertjes, voor als ik met martingaal buitenrij.
Maar... de ringetjes van mijn martingaal gaan er gewoon overheen, dus zeer irritant!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:16

En gevaarlijk
Ze hebben me eens wijsgemaakt dat er verschil in grote van vlindertjes kan zijn.
Dus misschien eens navragen Lachen

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:00

Zorg bij het springen dat het gedeelte onder de buik niet los hangt want dan kan je paard/pony met de ijzers of de noppen erin blijven hangen als hij de benen hoog optrekt

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:30

crossmonster schreef:
als je op concours gecontroleerd word, moeten de ringetjes totaan de keel komen van het paard als deze zijn hoofd op normale hoogte heeft, en jij dus aan beide ringetjes zou trekken zeg maar
de martingaal mag alleen inwerken als het paard zijn hoofd zo hoog doet dat t storend is voor de ruiter


Amen Lachen

Ik heb wel vlindertjes trouwens, maar de martingaal blijft nog haken..

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:25

Ik rijd altijd met martingaal.. maar bij ij zit die goed maar k zou niet weten hoe je dat moet uitleggen Scheve mond

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers