Paard te voorwaarts.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Paard te voorwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 09:17

Ewalda loopt veel te snel in welke gang dan ook. Als ik haar tegen hou gaat ze lopen dribbelen. Hoe los ik dit op?


_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:22

Gewoon door laten lopen zou ik zeggen, ze wordt vanzelf wel moe.
Nouja, een vriendin van mij heeft ook zo'n paardje en die wordt nooit moe. Veel figuren rijden helpt dan ook wel.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:27

Inhouden, als ze gaat dribbelen geef je wat meer ruimte van voor en wat meer been. zodra ze weer gaat rennen hou je haar weer in en stuur je haar op de volte. Als ze dan rustig is vergroot je de volte langzaam. Verder kan ik alleen zeggen, veel figuren en overgangen rijden, zodat ze onder je blijft. Lachen

Wie helpt mij aan een verzorgpaard? Haha! Graag 1tje in de buurt van Groningen Lachen
(Profiel bijgewerkt!)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:46

Chestnut schreef:
Gewoon door laten lopen zou ik zeggen, ze wordt vanzelf wel moe.
Nouja, een vriendin van mij heeft ook zo'n paardje en die wordt nooit moe. Veel figuren rijden helpt dan ook wel.



sorry hier ben ik het niet mee eens, ik heb wat paarden en pony's gereden en 2 ervan hadden dit probleem ook. ze waren te voorwaards, raceden in de galop als je je benen iets aan legde.

als je het paard door laat lopen denk ik dat het voor hem ook een gewoonte word en stel nu dat het paardje een ongelooflijke conditie heeft? dan zit je daar mooi mee te racen op het paard. ik zou hem in ieder geval nooit zijn gang laten gaan. maar dat is natuurlijk een mening.. ik hou er niet zo van als mijn pony zijn zin krijgt, daar maakt ze alleen maar gebruik van.

verder ga ik mee met het advies van Annetjuh, zo heb ik het bij die pony's ook gedaan en het werkte perfect..

succes !

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:56

Hoe oud is je paard en hoelang onder het zadel?
Misschien is het nog een balansprobleem?
Dan gaat het vanzelf over als de bespiering en conditie beter wordt Pling

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:15

Ik heb het probleem ook en ik heb iedere keer geprobeerd om haar rustiger te laten worden, het hielp niet, dus ik heb de rollen omgedraaid. Zij gaat rennen om onder het werk uit te komen, dus als zij wil rennen, dan zal ze ook gaan rennen, maar dan 10 minuten. En als ze terugkomt, doorlopen. Niet zeuren. EN ik heb eindelijk een normale draf kunnen krijgen. dus voor nu helpt het voor mij

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 13:32

Ewalda is 13 en 5 jaar onder het zadel. Denk niet dat het dat is Dagmach. Haha!

nirvanahorse
Berichten: 91
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:34

jezelf heel lui maken, heel langzaam lichtrijden en zorgen dat ze zich aanpast aan jouw tempo

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:44

Stuur haar op de volte, en ga je volte verkleinen, en zodra hij bijna niet meer kleiner kan, vergroot je hem weer. Als ze hele kleine rondjes moet lopen, (bijv. voltes van 10 m) kan ze gewoonweg niet hard. Verder veel overgangen rijden.

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:45

Paard laag en rond instellen zodat hij z'nr rug goed kan ontspannen, en dan door middel van kleiner lichtrijden wat overgangen terug rijden, dus echt met je zit. daarmee gecombineerd veel figuren rijden zodat ze niet op andere dingen kan letten en jij haar dus goed bezig kan houden. Als je de overgangen in draf goed terug kan rijden dan een keer proberen naar de stap te rijden, als je eenmaal in stap bent goed belonen, (dit geldt natuurlijk ook voor het terugrijden) Dit lukt natuurlijk niet met 1 uurtje rijden per dag, maar probeer het eens een paar dagen of weken en kijk eens of het lukt. Succes ermeer!

* Dream As If You'll Live Forever *
~ Live As If You'll Die Tomorrow ~

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:48

veel overgangen rijden en je tempo zo laag mogelijk houden.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:00

Ik zou juist niet veel overgangen rijden, maar veel schakelen.
Wat je vaak bij deze paarden ziet is dat ze niet ! aan het been zijn, maar juist vluchten voor het been.
Probeer hem veel op je zit te rijden.

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

R0MY

Berichten: 91
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:25

Weet je zeker dat het paard geen last heeft van zijn rug? en of het zadel nog wel past? Ik heb ook een paard gereden die dat deed en het bleek dat het zadel niet goed lag, waardoor tie heel de tijd ging rennen.
Succes..


xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:34

Ik had ook zo'n verzorgpaard; Remi, bijgenaamd Remniet. Door heel lamgzaam te gaan lichtrijden en elke vaartmindering met mn stem belonen. Ging het al een stuk beter. En longeren voor je gaat rijden en dan ff flink laten galoperen helpt ook. En veel (schijn)overgangen naar stap. Beloon 'm zorg dat ie t leuk gaat vinden om langzaam/langzamer te lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers