down to earth!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

down to earth!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 22:59

wie heeft die film ook gezien? echt mooi!!! je moet hem wel zien!

er was een man, een neger (lekker! }> ) die was een man die mensen aan het lachen maakte. hij kwam per ongeluk om bij een botsing tegen een vrachtwagen en ging naar de hemel en daar had hij een afspraak dat hij terug kon gaan maar in iemand anders lichaam. dus ging hij in het lichaam van een oude (blanke) rijke banketstaaf die de rijkste was in dat land. hij is in dat lichaam gegaan omdat hij een vrouw wou ontmoeten die hij leuk vondt maar zelf zag hij zijn vorige lichaam. en er gebeurde leuke dingen enz. enz.

maar later werdt de oude man (hij dus) doodgeschoten en toen was hij weer geest. opeens waaren ze in een auto van een vriend van hem en hij kreeg een auto ongeluk en hij was weer een neger in zijn vriends lichaam. en hij ging weer naar die vrouw en man en die 2 mannen die zeiden dat hij een ander lichaam mocht hebben zeiden dat hij zich niks meer herinderde van zijn vroegere lichaam maar hij accepteerde dat niet en opeens schudde hij met zijn kop en vroeg waar hij was, toen na de show kwam hij de man weer tegen (vriend/manager) en de vriend van hem vroeg hoe het ging, hij zei dus: " lens? ik ben joe, sorry, maar hij is er niet meer." en de vriend schrok een beetje en hij wist nu dat hij lens kwijt was (dit deelte vondt ik zielig!!!!) en ze maakte een afspraak en de manager wist wel dat hij nog wel in hem zat, toen ontmoete lens (nu joe) de vrouw weer en ze kregen bijna weer een ongeluk, maar dat was een foutje van de man die mensen express/perongeluk doodmaakt/levend maakt. en ze reden verder en leefden nog lang (hopelijk) en gelukkig. Lovers Kwijl Lovers

gr, tamara (I am Sad Huilen )

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 21:18


Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:01

Ik ken die film wel, is wel een toffe film Haha!

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 00:19

Death_Squad schreef:
Neger (of in politiek correct nederlands "Donkere man" of "Donker getinte man")


waar slaat dit op?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:27

ik vind het vrij duidelijk wat ze bedoeld. Ik snap het wel.
Laatst bijgewerkt door Prima op 29-03-02 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:32

Waar slaat dat op?

Op zich is dat woord in Ned. niet meer zo gebruikelijk. Neger betekend letterlijk "Zwarte".

T komt vrij bot over vind ik dan.

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 11:12

Death_Squad schreef:
Waar slaat dat op?

Op zich is dat woord in Ned. niet meer zo gebruikelijk. Neger betekend letterlijk "Zwarte".

T komt vrij bot over vind ik dan.


ik heb al genoeg nederlands, waarom moet je zwarte zeggen? hij is toch bruin? dus dat kan ook weer niet, jullie lopen hier ook alles af te zeiken he? laat maar ik ga er niet meer op in praten.

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:47

"jullie" ?

Ik, en ik heb niemand anders nodig om mijn mening uit te dragen!

Neger=>Negro=>zwarte zo zit het. Genoeg nederlands of niet, een stukje etisch gebruik van nederlands is iets heel anders dan nederlands op school.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 13:09

Nou, Deathsquad, ik heb het eens even aan een vriend van mij voorgelegd (die is zelf donker gekleurd) en die vindt dat toch zo'n onzin dat neger ineens denigrerend en discrimerend zou zijn. Hij wordt liever neger genoemd dan kleurling of donkergekleurde hoor. Het lijkt mij trouwens dat neger eerder afstamt van Nigeria dan van Negro hoor (is namelijk een spaans woord en volgens mij waren het voornamelijk Fransen die slaven hielden. Als ik trouwens in het woordenboek kijk staat er bij neger: Afstammeling van slaven uit Centraal Afrika/ donkergekleurde personen in Centraal Afrika.

In de geneeskunde, bij bijvoorbeeld iets simpels als een longfunctietest, wordt er voor de normalisering ook gekeken naar je kleur hoor. Je bent Causasian, Black, Asian etc.