Op zoek naar ouders/verleden van me Paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Op zoek naar ouders/verleden van me Paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 20:14

Ik moet hier even mijn verhaal kwijt ik ben zo blij!

Sinds een jaar heb ik samen met mijn moeder een fries, nouja ik rijd erop en zij heeft hem betaald Tong uitsteken
Iedereen vind het een super mooie fries en zegt dat er een goede hengst in moet zitten waarschijnlijk van de bloedlijn oege.
De vorige eigenaar zei dat hij met mennen in kootwijk reserve kampioen is geworden maar zonder papieren kan hij daar niet eens aan mee doen!
Nu zijn er 3 opties: We zijn voorgelogen, Papieren worden achter gehouden of de papieren zijn toen vervalst met de kans dat mijn paard dus gestolen kan zijn Verward
We hadden gelukkig zijn inentingsboekje en daar staat zijn fokker in. Ik heb gelijk het friese paarden stamboek gemailt of de fokker daar bekend was en hij stond daar ingeschreven! Weer een stukje verder! We hebben alleen geen nummer van die fokker Boos! Ook niet op internet kunnen vinden bij kpn. Nu gaan we morgen naar de kpn bellen en hopelijk rkijgen we zo het nummer! Ik ben zo benieuwd! Straks horen er dus wel papieren bij en blijkt hij veel meer waard te zijn...het zou wat wezen! Ik heb net weer het friese stamboek gemaild want als hij reserve kampioen met mennen was gewordne meot dat ook daar bekend zijn! Hopelijk is de fokker een beetje een open persoon en is hij bereid te praten...misschien heeft hij nog foto´s van hem als veulen Bloos!

Ik moest dit even kwijt het is een hele zoektocht maar we hebben tenminste een aanknopingspunt is wel leuk om te onderzoeken!!!!!!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:25

Als dat paard in Kootwijk heeft gelopen dan is hij ook gechipt. Als je dat laat controleren door iemand die zo'n reader heeft dan kom je alweer een stuk verder. Dan kunnen ze je bij het FPS ook wel verder helpen.
Het kan ook wezen dat hij een tongnummer heeft.
Als je dit weet dan ben je alweer een stukje verder.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 21:31

Hij was al gechipt maar weet niet wanneer dat is gebeurt ofzow en hebben zijn chipnummer wel. Tatoeage nummer heeft hij niet of hij meot helemaal achterop zn tong staan dat ik em neit kon zien Tong uitsteken Ik wacht op het antwoord van dat friese paarden stamboek want het meot in hun bestand staan als ie reserve kampioen is geworden en met naam erbij want neelke heet hij al zn hele leven dus als ie echt mee heeft gedaan meot dat bij heen bekend zijn en anders vertrouw ik niks meer want dan is ons al veel voor gelogen echt poedersuiker als je een paard neit van veulen af aan hebt, je weet gewoon niks Verward . Alleen nu nog achter het nummer van de fokker komen morgen ff kpn bellen moet toch wel bekend zijn Verward Of zijn ze zo ouderwets dat ze geen telefoon hebben Scheve mond

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:40

Maar als je toch het chipnummer hebt. Dan kunnen ze ook gegevens geven over de afstamming van Neelke.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 11:38

nee want hij is niet bij de fokker gechipt hij is pas bij de 3e eigenaar gechipt Scheve mond

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:42

Ondanks dat kunnen ze via het chipnummer wel nagaan wat de afstammeling is.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 13:12

natuurlijk niet als de ouders bij de 3e eigenaar ook niet bekend waren en als ie bij hun is gechipt dan kunnen ze dat toch niet met het chipnummer samen voegen want hij is neit op kootwijk gechipt hij was al gechipt