Dance/trance muziek????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Dance/trance muziek????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 18:51

Ik heb nou nog nooit begrepen wat er echt interessant is aan (het merendeel van) die dance/trance-muziek die je ongeveer overal hoort, en ben ondertussen wel benieuwd. Voor mij is muziek iets moois, wat je kan ontroeren of juist vrolijk maken met diepte, lagen, zuivere tonen, ritme en melodie, en dat kan ik er gewoon echt niet in terugvinden Scheve mond
En een hoop muziek is gewoon heerlijk om op te dansen: ik kan op bijna álles dansen en vind dat heerlijk, maar ironisch genoeg juist niet op 'Dance' want ik vind het (merendeel) geen fijne beat hebben. Een hoop zijn zo eentonig en dreunerig dat het niet lekker danst... En anderen kan het natuurlijk wel, maar dat is dan ook zo 'hetzelfde' dat ik het na een minuut al weer saai vind en uitkijk naar een nieuw nummer met wat meer melodie...

Ik zie het dus gewoon niet.... Misschien past het wel niet bij me, maar als je dan naar een optreden van bv Tiësto kijkt dan vinden kennelijk miljoenen mensen het wél geweldig... Ligt het aan mij? Mis ik gewoon iets? Wie oh wie legt het me uit, want ik ben ondertussen echt nieuwsgierig geworden naar een uitleg oid van iemand die er wél van houdt En er zitten vast genoeg fans op bokt, leek me...

Dit is absoluut níet aanvallend bedoeld maar uit serieus en volledig onbegrip Lachen

You can either agree with me or be wrong.


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:15

Ik denk dat het je moet aanspreken.

Ik vind jaren 80 en 90 heerlijk om naar te luisteren, maar ik ga ook al jaren naar hardcore feesten.
En trance? Dat vind ik weer helemaal bagger...

Smaken verschillen, en soms heel erg Lachen

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 19:17

Malibu schreef:
Ik denk dat het je moet aanspreken.

Tuurlijk, maar misschien dat iemand me een beetje kan uitleggen *wat* hem/haar er precies in aanspreekt? Ik hoop het iig

You can either agree with me or be wrong.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:22

Sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Mij spreekt het absoluut niet aan Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:47

Trance hou ik ook niet echt van, kan je niks meer. Hardtrance is dan alweet wat beter.

Maar geef mij maar hardcore daar kan je lekker op dansen temiste, stukken beter dan trance. Toestö vond ik op mystery land ook geen donder aan btw.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 19:52

Avanti schreef:
Toestö vond ik op mystery land ook geen donder aan btw.

Dat is nou net het probleem... Ik vind al die 'dreun'-muziek (het je het noemt maakt eigenlijk niet uit) geen donder aan... En vraag me dus af wat anderen daar in zien?

You can either agree with me or be wrong.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:52

Weet het niet hoor... vind DJ Tiesto best leuk en denk dat het gewoon het lekker uit je dak gaan is zonder teveel na te denken. Maar ik kan net zo goed genieten van Phil Collins, The Pet Shop Boys, Emma Chaplin, Alessandro Saffina, The Corrs, Simon&Garfunkel, Mike Oldfield, Eros Rammazotti en nog heel veel anderen... en zijn totaal verschillende soorten muziek.. Velen zullen Emma Chaplin kattengejank vinden denk ik als ze haar uberhaupt kennen

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:53

Mij spreekt het wel aan en ik kan je alleen zeggen: LUISTEREN en je ogen dicht doen en niet opgeven na 1 nummer! Oefening baart kunst.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:54

Eliane schreef:
Dat is nou net het probleem... Ik vind al die 'dreun'-muziek (het je het noemt maakt eigenlijk niet uit) geen donder aan... En vraag me dus af wat anderen daar in zien?

Smaken verschillen, en gelukkig maar anders wilde iedereen een paard als Rio!

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:57

Ik mag graag naar trance en club muziek luisteren. Wat mij er in aanspreekt, tsja ik weet het niet *zet een nummer op* Ik denk het bepaalde ritme, de melodien, hmz moeilijk om uit te leggen. Het opbouwende van de muziek, om naar een climax toe te werken (Dit moet dus niet verkeerd worden uitgelegd Tong uitsteken ) en dan los te gaan.

Fryslân Poppe!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:01

ik ren liever niet zonder dance/trance/techno. tiesto is bijna mijn benzine Haha!

eigenlijk beperk ik me niet zozeer tot stijlen. elke stijl heeft wel iets, zelfs rap, als je er maar voor open staat waar ik wel een hekel aan heb zijn die rip-offs van jaren 80 nrs. die je tegenwoordig nog wel eens in de dance wereld hoort.

Amor Vincit Omnia

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 20:04

Ah, kijk... Wat voor nummers luisteren jullie dan bv naar? De melodie enzo is nou juist wat ik er in mis Verward Maar misschien ken ik alleen de verkeerde nummers ofzo...

En het 'oefening baart kunst' is op zich wel waar; ik ben er al een beetje aan 'gewend'. Ik ren al niet meer gillend weg als ik zoiets hoor, en vraag me nu af wat mensen erin aantrekt: is toch een stap in de goede richting, of niet Knipoog

@Sp: idd, elke stijl heeft wel wat! Ik luister ook naar van alles, van R&B tot klassiek tot rock, etc. Dit soort muziek is ongeveer het enige waar ik dus níet van hou...
Laatst bijgewerkt door Eliane op 31-08-04 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

You can either agree with me or be wrong.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:05

Eliane schreef:
Ah, kijk... Wat voor nummers luister je dan bv naar? De melodie enzo is nou juist wat ik er in mis Verward Maar misschien ken ik alleen de verkeerde nummers ofzo...

En het 'oefening baart kunst' is op zich wel waar; ik ben er al een beetje aan 'gewend'. Ik ren al niet meer gillend weg als ik zoiets hoor, en vraag me nu af wat mensen erin aantrekt: is toch een stap in de goede richting, of niet Knipoog

hebben we nog een house-cdtje voor dummies? Clown

Je moet het gewoon zelf ontdekken, ik kan niet zeggen wat jij leuk vind toch?

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 20:08

mobick schreef:
hebben we nog een house-cdtje voor dummies? Clown

Je moet het gewoon zelf ontdekken, ik kan niet zeggen wat jij leuk vind toch?

Lol, zou best handig zijn, ja Haha! Vroeg ik eigenlijk vooral omdat LePopp het over melodie had en dus wel benieuwd was wat voor melodie ze daarmee bevoorbeeld bedoelt

You can either agree with me or be wrong.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:09

Eliane schreef:
Lol, zou best handig zijn, ja Haha! Vroeg ik eigenlijk vooral omdat LePopp het over melodie had en dus wel benieuwd was wat voor melodie ze daarmee bevoorbeeld bedoelt

volgens mij word bijna alle trance/techno wel op gebouwd naar een climax (ja hete muziek hoor)

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:09

je moet er voor open staan voor de muziek...

ik ga dus ook ieder weekend naar een hardcore feest en vind het geweldig en ga compleet uit mijn dak...


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:11

Is dus grappig, ik hou wel van darkwave, maar trance vind ik absoluut niks aan. Heb afgelopen week Rank 1 gezien, en die gozer kon er dus écht niks van. Terwijl ik dan techno wel weer leuk vind. Tsja. Weet niet, mis er iets in.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:13

hardcore en hardhouse heeft ook mijn voorkeur, maar je moet als beginner niet gelijk bij het moeilijkste beginnen. eerst het ene dan het andere, elaine! en op een ouwe fiets moet je het leren, dus koop een cdtje van Snap ofzo? Of kaplaarzen?

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:14

Je hoeft het toch niet perse leuk te vinden? Soms ga je bepaalde muziek later pas waarderen.. Ben van 1970 maar ik vond Queen bijvoorbeeld geen donder aan eind zeventiger begin tachtiger jaren.. nu vind ik dat ze best goede nummers hebben gemaakt en luister er best graag naar als het op de radio gedraaid word. Heb zelf een verzamel cd laten over branden. Misschien vind jij dit nu ook niet zo geweldig maar over 5 of 10 jaar denk je goh die muziek van Tiesto was eigenlijk best wel goed. Andere muziek ga je gewoon nooit wat aan vinden.. who cares?!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:18

Het probleem van housemuziek is dat je t moet 'snappen'. Dat zie je ook meteen terug in de verschillende soorten stijlen van de housemuziek, hoe hoger de abstractheid van een housenummer des te groter het IQ is van degene die ernaar luistert. Daarom houdt het overgrote deel van de houseliefhebbers naar de hardere stijlen zoals hardcore of hardtrance of hardstyle of hardhouse. Aangezien dit de stijlen zijn die het meest toegankelijk zijn en tevens ook het meest dansbaar zijn.

Als je gaat kijken naar de wat abstractere vormen zoals deephouse, techno en minimal dan zal dit vrij snel als heeeel erg eentonig aandoen Lachen Maar wanneer je door de eentonigheid heen gaat luisteren dan kom je erachter dat er heel veel verschillende soorten lagen zijn in de muziek. En juist die lagen veranderen en bouwen naar een climax toe. Het 'probleem' van dit soort house is dat het meer luistermuziek is dan dansmuziek. Dit soort house komt eigenlijk voort uit Detroit en word dan ook meestal Detroithouse genoemd.

Ook zijn er 'warmere' vormen van house zoals soulhouse. Dit soort house komt eigenlijk uit Chicago en frankrijk. Deze vorm van house is eigenlijk heel erg funky en daarom heel erg dansbaar. Vaak hele moo ie vocals van diva's. Dit soort house is ook zeer toegankelijk maar je moet wel van funky muziek houden Lachen

Er zijn nog veel meer soorten house en ik heb er jaren over gedaan om nou te bepalen wat ik het lekkerste vind en ik ga nog steeds door naar het zoeken ervan. Ik ben begonnen met hardcore en ben in loop der jaren helemaal de andere kant opgegroeid qua smaak. Mijn voorkeur ligt nu bij de acidhouse en techno en soulhouse. Als je misschien wat tips wilt wat nou eigenlijk de beste nummers zijn om mee te beginnen moet je maar pm'en Lachen

(pff.. wat een lap tekst Lachen )

All your horses are belong to us! Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:19

overdrijf je niet een beetje?

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:22

waarmee zou ik overdrijven dan? Lachen

All your horses are belong to us! Knipoog

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:24

snappen van house muziek? volgens mij heeft dit niets met je iq te maken maar meer met je gevoel.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:25

Eliane schreef:
Dat is nou net het probleem... Ik vind al die 'dreun'-muziek (het je het noemt maakt eigenlijk niet uit) geen donder aan... En vraag me dus af wat anderen daar in zien?



Hou wl van 'dreun' muziek, maar danwel harder dan trance op trance kan ik niet losgaan, harcore is meer gedreun maar daar kan je lekker op stampen en losgaan.
Hardcore is echt heerlijk, ga je toch vanzelf wel op bewegen. Haha!

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:27

mobick schreef:
snappen van house muziek? volgens mij heeft dit niets met je iq te maken maar meer met je gevoel.


Nou vergelijk maar eens wat de gemiddelde opleiding is van mensen die op een technofeestje staan en mensen die naar een hardcore feest gaan Lachen Serieus.. t zal je schockeren. En dat is zeker niet negatief bedoeld!

En avanti.. idd.. stampen op een lekkere basslijn is fijn!

All your horses are belong to us! Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anji, dust, Ellen_ov, iphyn, IzAw, MariskadeJ, meintje, Muronia, Pieke_Gwen, purny, santaju, YandexBot en 221 bezoekers