Tentanus spuit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Tentanus spuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 22:31

Huilen Ik ben vanavond dus echt gigantisch in mijn vinger gebeten door een van onze lieve paardjes Extreme duivel , het bloede echt als een rund.......... Huilen
Ik heb dus meteen de dokter gebeld of ik een tentanus spuit moest halen....maar ik kreeg dus een algemeen dokters nummer Boos! en moet dus alsnog morgen naar mijn eigen huisarts bellen.........
Wie weet of ik een tentanus spuit moet halen?
Wie is er ook wel eens zo ontzettend hard gebeten?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:38

Als je er al heen moet halen ben je morgen te laat. Het beste wat je kan doen is gewoon naar de EHBO van het dichtsbijzijnde ziekenhuis gaan, kijken ze meteen of je gehecht oid moet worden. Tetanus moet geloof ik binnen een x aantal uren.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:46

ik zou het zeker weten doen als ik jou was.
ik ben vorige week zaterdag op de grond gevallen waarbij ik dus open wonden heb opgelopen.
ik ben 15 en was als kind al geënt, eigenlijk hoef je dan niet tot je 18e maar er werd ons aanbevolen hem toch te halen omdat ze daar steeds meer op terug komen(dat je tot je 18e niet hoeft).
ik heb hem dezelfde dag nog gehaald(was zaterdag dus moest ik naar de weekend dokter die echt een klootzak was, maar oke..)
het valt best mee, het is haast de moeite niet.
ik ben bang voor prikken en zelfs ik vond het niet zo erg, dus dat zegt wat.
ik zou hem gewoon halen, beter even een klein reisje naar de dokter dan tetanus....

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:53

Ik ben ook eens in onderin m'n rug gebeten door een mangegepony. Toen gaf de manegehouder mij het advies direct naar de dokter te gaan. We zijn dus diezelfde middag er dus nog heen geweest. (de prik deed bij mij geen zeer hoor Knipoog ) Van de beet heb ik wel een litteken overgehouden maar dat zie je verder niet echt.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:54

Ben ik dus best wel stom geweest..
Gister gebeten door een hond (niet erg diep maar doet wel auwie) en heb geen spuit gehaald... weet ook niet of ik er ooit voor ben geent Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:36

Ik heb laatst (naja...rond mei vorig jaar) een zwaar gekneusde enkel gehad welke ook nog eens openlag, nadat een merrie met me wilde spelen in de bak, en zich afzette tegen mijn enkel. Frusty Knipoog

Ik toen ook een tetanusprik gehad. Die moet je inderdaad binnen een aantal uur halen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:44

Toevallig ben ik vorige week in het prikkeldraad blijven hangen en toen was de huisarts er ook niet (zondag). Ik belde maandagochtend en toen moest ik toch komen voor een prik, als je hem binnen 24 uur haalt is er niets aan de hand. Dus als je morgen de dokter belt ben je nog wel op tijd.