Ik stond met mijn paard langs de snelweg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nachony

Berichten: 106
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Ik stond met mijn paard langs de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 18:06

Jeetje ben helemaal verbaast hoor. Hoorde op een ander forum dat er gezocht werd nar mij. Ik was het die langs de snelweg stond met mijn paard. We waren op weg naar Het Land van Ooit waar de Nationale werd gehouden. Eigenlijk had ik de avond ervoor besloten om niet te gaan vanwege het slechte weer maar had de hele nacht slecht geslapen omdat het toch bleef kriebelen. Toen ook nog de zon scheen de volgende ochtend ben ik meteen naar de stal gereden om mijn paard te wassen. Helaas was mijn vaste huurtrailer alweer vergeven dus ben snel naar de buurman gerent om zijn trailer te vragen. En inderdaad stom, had beter moeten kijken of het materiaal allemaal deugde, maar op zich zag alles er goed uit. Dus we zijn vertrokken naar het land van ooit maar nooit aangekomen. Precies op een splitsing van twee snelwegen hoorde we een hele harde knal en de auto begon wat te schommelen. Gelukkig bleef Harm kalm en zette hem op de vluchtstrook.
[img]Afbeelding[/img]
Hier stonden we in eerste instantie maar omdat mijn paard hir niet blij van werd zijn we op de vluchtstrook een stukje verder op gaan staan.

[img]Afbeelding[/img]
Gelukkig stonden we hier een stuk beter en ja toen zagen we dat de reserveband ook zeer slecht was dus toen moest Nachony uit de trailer zodat Harm een andere band kon halen. Nou moet ik zeggen dat Nachony wat dat betreft nu heel makkelijk is met in en uitladen, dit was een aantal jaartjes geleden wel anders maar nu niet meer dus dit leek ons handiger dan uren op de ANWB te moeten wachten. Nou je ziet het, hij heeft zich prima langs de kant vermaakt.
Maar goed, moet er ook bij zechen dat ik flink geschrokken was en dat ik blij was dat ik zelf niet reed met de trailer maar Harm en dat hij heel rustig bleef, Harm dan, en de auto met trailer rustig naar de vluchtstrook liet uitrijden. Weet niet of ik zo had gereageerd. En ook ben ik blij dat ik zo een braaf arabiertje heb. Hij kan af en toe een ettertje zijn maar als de nood aan de man is, laat hij me nooit in de steek.
Het Land van Ooit heb ik nooit meer bereikt, wilde weer lekker naar huis, maar ben blij dat alles zo goed is verlopen.Het had anders kunnen verlopen. Poeh, nog een heel verhaal geworden. Hihi.
Gr. Irm

Nachony

Berichten: 106
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 18:09

Sorrie er is wat fout gegaan, was eigenlijk bedoelt als antwoord bij de topic: Wie stond er langs de A2 met een schimmel.
Gr. Irm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:10

Jeetje, zou je gebeuren. Maar paard staat best geod op dei laatste foto. Zou ik met die van mij ook nog wel aandurven. Maar wat een pech zeg! Gelukkig goed afgelopen.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:12

Aaah dat is balen Ach gut
Je paard staat er toch rustig op gelukkig Lachen

Gelukkig dat alles goed is afgelopen.

Heb ook eens zoiets gehad.
Toen we onze pas gekocht haf gingen ophalen (3 jaar, drachtig zou over 1 maand uitgeteld zijn, (vind de leeftijd ook te jong voor drachtig goed afgelopen)) Midden op de snelweg iemand die ons naar de zijkant probeert te krijgen (jeep). Wij dus maar naar de vluchtstrook. Blijkt het dat de 2 kettingen los zijn gegaan en Misty (haf) stond andersom in de trailer ^^. Terug draaien kon ze niet. Dus eruit en er weer in (was gelukkig heel rustig voor zo'n jonge merrie die nog niks kende verder).

Mooi dat het bij jou ook zo goed is afgelopen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:12

nou dan had je vast een hoop bekijks onderweg. gelukkig liep eht allemaal goed af

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:14

ik ben blij dat het allemaal toch goed gekomen is. maar god het zou je maar gebeuren en je hebt niet zo'n mak paard als die van jou. ik moet er ff niet aan denken. durf meteen niet meer de weg op!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:15

Pfft, vervelend. Gelukkig is alles goed afgelopen!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:17

Mazzel dat het goed is afgelopen, zo te zien had ze het idd wel naar dr zin aan de kant van de weg! Tong uitsteken

Faniek, jou avontuur is ook wat, haha, geluk dat die jeep het gezien heeft! Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:23

jeetje zeg! maar ik vind het wel levensgevaarlijk dat je 'm uit de trailer gehaald had.
Wij hebben ooit ook eens een klapband gehad met de trailer maar ik heb mijn paard (die echt schaapmak is) niet uit durven te laden.
je laad toch uit op een smalstuk vluchtstrook 1 stuurfout van iemand die het uitladen heel spannend vind en je paard is er geweest.
Ook het makste paard kan schrikken je moet er niet aan denken dat hij er vandoor gaat en daar loskomt :N

Wij hebben wel op de ANWB gewacht (15 min) die heeft de trailer een stuk omhoog getakeld en hoewel de paarden toen scheef op de wagen stonden (2 paards terug weg van Ameland) was er zo een nieuwe band onder

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:43

jeetje lijkt me wel schrikken zeg! Gelukkig is het goed afgelopen!