Aandacht voor verwaarlozing, *Update*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Aandacht voor verwaarlozing, *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 17:08

Bij mij in de buurt, is een erf, waar schuren staan die op instorten zijn, een huis zo scheef als de toren van pizza, en de grond is 1 groot moeras.
Het gaat hier om een oude vrouw, niet goedbij haar hoofd, ik schat een jaar of 60, pruik op haar hoofd, barbie haarband in, regenpak aan het hele jaar door, en groene kaplaarsjes.
Ik noem haar even J. om geen namen te noemen.
Er woonde daar 2 jaar geleden toen ik de paarden probeerde te verzorgen ook een man, hem noem ik hier even A.
En J. zelf heeft nog een soort man, die noem ik dan M.

Oke wat ik wil vertellen.
2 of 3 jaar geleden kwam ik erachter dat dichtbij de manege waar ik toen paarden reed voor wedstrijden een erf was met ontzettend veel paarden.
Ben daar toen met een vriendin even een kijkje wezen nemen, en ben me rot geschrokken.
Je komt aan, dan zie je hele grote bomen, een raar hek, daarna nog een hek, als je daar doorheen bent trof ik eerst altijd alleen 1 hond aan (verder in dit verhaal krijgt ze puppy's)
Ze blafte altijd heel hard, maar ze is zeker niet gemeen.
Het is een kruizing labarador.
Ze zit aan een ketting vast, en heeft een honden hokje, heel erg vies, ze zit onder de vlooien en krijgt nooit entingen oid.
Haar diem zit aardig vast gegroeit in haar dikke labarador nekje, en als eten krijgt ze doodgeboren lammetjes, etc.
Loop je lans deze lieverd dan moet je over een schuttinkje stappen, dit is om de paarden bij de hond vandaan te houden.
De eerste schuur is bijna klaar om in te storten, er lopen daar ratten, en J. verstopt zich daar als je boos op haar word, en begint dan te zingen, hoewel je haar iet kunt verstaan.
Toen ik er 3 jaar geleden was, kon je er bijna niet lopen, de paarden stonden tot hun knieen in het moeras/blubber en ze krijgen beschimmelt hooi en aardappel schillen te eten.
Er staan daar ong. een stuk of 20 paarden, in het land liggen prikkeldraad rollen en dode beesten, zoals paarden koeien kippen en schapen.
Loop je iets verder kom je bij een caravan.
Daar woont A. het is een hele lieve vent, hij woont daar omdat hij geen geld heeft voor een huis oid.
Hij heeft me vaak geholpen als J. mij weer bedreeg als ik een diertje wou meenemen om beter te maken.
Hij woont daar in een karavan en geeft meer dan 30 katjes te eten.
Als je een kitten optilt zie je 1 zwerm van vlooien naar beneden kruipen, en je ziet een buikje vol met wormen.
De volwassen katten zijn bang, de kleine katjes weten niet beter.
A. geeft heel veel om de dieren, maar heeft niet genoeg geld om alle dieren op het erf eten te geven, en waar hij woont is zijn redding, hij praat nooit meer met J.hun hebben constant ruzie.
J. zelf woont niet op het erf, bijna elk weiland want daar dichtbij ligt, is van J. of was van J. dus je kunt begrijpen dat ze genoeg geld heeft.
Voor de Caravan met A. erin staat nog een schuur, die schuur staat ook op instorten.
vorig jaar winter, stonden er in die stal waar ik keek, 4 koeien met kalfjes, stuk of 6 geitjen met lammetje en ook schapen met lammetjes, en een veulen, met vergroeide hoeven, toen ik daar voor het eerst was deed ik de deur open schrok er een koe, die ging op een lammetje staan, die brak zn nek, even later gooit J. het dooie lam naar de hond, komt die hond naar me toe rennen met de hoofd van het lam, of ik die even weg wilde gooien zoals een bal weet je wel Misselijk
Vandaag stond er niets in deze stal alleen maar een klein baby kitten die erg ziek leek te zijn.

Verderop staat nog een stal, die ook niet stevig genoeg meer is om een harde regen storm bui te overleven, daar stond 3 jaar geleden een veulen in met vergroeide hoeven, en een dikke buik vol wormen, op hooi wat onder de schimmel zit, tussen de gevaarlijke voorwerpen, met scherpe punten overal, tussen de kippen en ratten.
Vandaag was ik er en er stond weer een veulen in, met vergroeide hoeven, waar je van voren zowat naar binnen kunt kijken en de straal kan zien zitten, de achterhoeven zijn iets minder maar ook vergroeit.
Ik heb het veulen naar buiten gelaten, omdat hij bijna te groot is geworden om door de deur naar buiten te gaan, maar hij is zo bang voor de andere paarden dar hij weer naar binnen wilt.
Alle andere paarden staan buiten op 3 grote weilanden, waar glas ligt, prikkeldraad, dode beesten en bakstenen.
Ook hun hoeven zien er slecht uit, met diepe groeven en veel te lang, maar zeker minder erg als het veulenin de donkere stal.
Het veulen snapte ook niet dat het zo ligt was buiten, deed vast pijn in zijn oogjes, en grazen kenthij niet.
De paarden zijn allemaal mega dik van de wormen en zijn ieder jaar drachtig, van alle hengsten die daar lopen, allemaal inteelt dus.
Ik heb vandaag weer bijna staan janken, vandaar dat ik nu echt eens wil dat er wat aan gedaan word.
De DB doet er niets aan, ze bellen ook niet terug, heb al een stuk of 6x over die 3 jaar gebeld, maar krijg geen gehoor.
Ik was er al een hele tijd niet geweest, omdat ik een puppy heb meegenomen en een goed tehuis heb gegeven, want ze wilde van haar puppy's af, en dat pas toen de hondjes 3 maanden waren, ze wilde zeverzuipen in de sloot (er is bijna geen water meer, maar J. noemt het sloot)
Ze heeft zelf 1 puppygehoden en die is nu 2 jaar oud en zit nu ook aan een ketting bij het hek, heel mooi beestje om te zien, lijkt een btje op een border collie oid, heel erg energiek, maar weet niet dat ze niet mag bijten.
Koeien staan op dit erf maar lopen ook een paar stukken verderop op land wat ook van J. is.
Ook tot hun poten in de blubber, en sommige hebben enge halstertouwdingen om waar ze vaak aan blijven haken.

In sommige schuren hangt schapen wol, en er liggen dode kippen.

De meeste paarden in het land zijn erg bang, het meeste is inteeld, heb er palomino's zien staan, shetlander/welsh pony's soort trekpaardjes, en andere soorten paarden.
Ze heeft ook af en toe friezen paarden, maar die mogen alleen om de hooi opslag plaats lopen (das dus 3 friezen in een stukje van 6 bij 6 meter)
Maar die friezen neemt ze denk ik mee naar de markt.

Ik heb foto's gemaakt vandaag, ik ben er vandaag weer eens geweest, vorige week weer voor het eerst sinds 2 jaar, omdat er 2 schapen los liepen van J. op de weg, ze liepen richting de grote weg, dus een btje gevaarlijk.
Er staat om de beesten af te schrikkeneen stroomdraadje dat tot mijn enkels komt, waar geen stroom opstaat, in de grond met paaltjes, waar normaal een sloot hoort te zijn, maar dat hebben de paarden opgedronken.

Wie heeft een idee.
Foto's zet ik hierom 7 uur neer, dan is die vriend van mij online, waar de foto's op zijn telefoon staan.
Ik heb een stuk of 20 foto's kunnen maken, slechte kwaliteit.

Groetjes Lisette


Extensions voor paarden!


MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 17:09

Ik kan jullie nog wel veel meer vertellen, maar de foto's en dit stukje text zegt vast wel genoeg.
Dus bokt noodkreet!!!

Extensions voor paarden!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:16

Tja kan er niks van zeggen..heb het zelf niet gezien...
Als het echt zo erg is als jij zegt zou ik de DB eens erover informeren..en kijken of ze er wat aan kunnen doen!
(denk zeer zeker wel!)
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 31-08-04 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:17

Lekkere situatie!
Het lijkt mij beter om daar de dierenbescherming van op de hoogte te brengen. Die kunnen er daadwerkelijk wat aan doen.

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:24

Verhaal poehh dit is echt niet leuk voor de bessies. ik zou dierenbescherming zeker bellen die maken er dan een zaak van

http://vegaslover.hyves.nl/?ref=sr
Houden van betekend soms loslaten waar je het meeste van houd

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:25

Als de DB niets aan willen doen, dan adviseer ik jullie om ook via de politie te proberen.

Goed dat jullie foto's hebben gemaakt! OK dan!

Laat ze aan de instanties zien!!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:27

Ik zou ook de dierenbescherming waarschuwen en hun ook kopieen van de foto's geven. Is de dierenbescherming niet van plan om er iets aan te gaan doen kan je altijd nog de krant of hart van nederland bellen.

[o]

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:27

dat ze daar niks aan doen. echt piep. wil de foto's dan wel zien. maar uit je verhaal kan ik wel begrijpen dat het er eerder een vuilnisbelt en ba als ik me inbeeld gatver.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:31

MOHGirl schreef:

De DB doet er niets aan, ze bellen ook niet terug, heb al een stuk of 6x over die 3 jaar gebeld, maar krijg geen gehoor



db is dus al een aantal keer door mohgirl gebelt zoals je kunt lezen

tja, ik denk dat je toch mo9et blijven bellen met de DB
en misschien kun je foto's maken met een betere digi zodat de foto's heel duidelijk zijn
en die met een begeleidende brief mailen naar de DB
eventueel ook een echt brief schrijven en opsturen

misschien dat er andere dierenvriendin in de buurt wonen die ook kunnen mailen en foto's sturen
bellen etc
als het echt zo erg is
gewoon met een heel stel mensen blijven bellen en zeuren tot de DB de moeite neemt jullie te woord te staan zodat juliie weten wat er aan gedaan word
of dat er eindelijk actie word ondernomen

eventueel politie op de hoogte stellen
of direct de aid ?
op de hoogte stellen inclusief foto's

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:36

aahh, dat de DB er niks aan doet! Je moet die foto's echt aan de DB, politie of wat dan ook laten zien, zodat ze weten hoe erg t is!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:36

Het landelijke meldnummer van LID 0900-2021210 bellen.

Misschien ook geen gek idee om het maatschappelijk werk te waarschuwen?

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:46

Ik zou echt de politie bellen of zelfs ernaartoe gaan met de foto's, wij hebben het ook een keer gedaan bij een geval veel minder erg dan dit en er werd meteen ingegrepen. Sterkte

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:46

Blijf de dierenbescherming op de hoogte brengen laat hen de foto's zien en anders de politie inschakelen. Je kunt ook eens bij een krant aankloppen en geef hen de foto's.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:47

Sosha schreef:
Het landelijke meldnummer van LID 0900-2021210 bellen.

Misschien ook geen gek idee om het maatschappelijk werk te waarschuwen?


maatschappelijk werk (en natuurlijk AID) zat ik ook aan te denken !

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 17:55

Jah de DB is een aantal keer gebeld, ik heb voor het eerst foto's gemaakt vandaag, met een telefoon die krijg ik strax via msn toegstuurd, ik heb zelf een digitale camera, maar die had ik uitgeleend, dus ga ermisschien morgen weer langs, om met die camera duidenlijke foto's te maken.
Ik weet zeker dat jullie schrikken van de veulenhoefjes.
Ik ben er vaak in mijn eentje geweest, om de paarden te ontwormen, maar nu ik eigen paarden heb red ik dat niet, veel te duur.
Veel mensen durven niet mee, omdat ze gewoon gestoord is dat mens.
3 jaar geleden heeft zehet halster van een vriendin vanmij gejat, die kregen we pas terug als we aardappelschillen kwamen brengen aan J.
Ze is dus echt niet 100%.
De politie is ook vast alleens gebeld, maar lijkt wel of J. een grote invloed heeft op mensen.

Gr Lisette

Extensions voor paarden!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:03

Sosha schreef:
Het landelijke meldnummer van LID 0900-2021210 bellen.

Misschien ook geen gek idee om het maatschappelijk werk te waarschuwen?


Mee eens ! LID is daar zeer streng in.


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:06

zo dat is niet mis. Verward Maar ga met je foto,s naar de politie, loop naar binnen, en roep: ik wil aandacht, kijk naar deze foto,s en doe er wat aan!!!. Haha! Maar er moet idd aktie ondernomen worden, dit mag en kan niet.
Maar er zit ook weer een maar aan, jij bent op prive terrein geweest, en dat is strafbaar. dus een klein beetje opletten, bij de politie. succes

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 18:20

Ik ben op prive terein geweest om de schapen van de drukke weg af te jagen, dus zo strafbaar ben ik niet *LOL*
Dat ik er al 4 jaar rondneus weten hun niet Lips are sealed Schijnheilig
Waarschijnlijk wil er iemand van bokt wel mee om even te kijken en foto's te maken en actie te ondernemen.
Ik zei al in het PB Ik heb er alles voor over om er na 4 jaar eindelijk eens iets te laten veranderen voor die beestjes
Zitten trouwens erg leuke beestjes tussen, erg zonde.

GR Lisette

Extensions voor paarden!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:28

Nou,ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar die foto`s..
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit nog mogelijk is in nederland zonder dat er iets aan gedaan word... Scheve mond

Ik kna 354 woodren per minuit typen!!!!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 18:31

Jah ik krijg die virend van me niet te pakken, ik ga hem eventjes, proberen te bereiken.
Hij zou om 6 uur online zijn.
GR. Lisette

Extensions voor paarden!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:40

NOu lekker dan! Zo iemand moeten ze ophangen Boos!
heel goed dat je de db hebt geprobeerd, tja als die er niks aan doen de politie, of de aid. Maar neem niet het heft in eigen handen, want dan trek je altijd aan het kortste eind helaas. Zoals je dus dat veulen naar buiten hebt gestuurd. heel goed bedoeld, maar stel dat hem iets was overkomen in de wei vol prikkeldraad. Dan was jij de klos geweest. Voorkomen!
Ik wacht op de foto's, ben nu wel erg benieuwd geworden.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 18:45

Jah kijk het veulen loopt zelf de stal ook weer in, de stal is pikdonker, en ligt allemaal schimmel, haar hoefjes zijn veel te lang, en zullen geen centimeter slijten in een benauwd hok van 3 bij 3, tussen de zieke ranzige kippen en ratten ziektes zit ze niet lekker.
Het is een lief maar schuw beestje.
Glijd overal uit.
Ik loop er al een paar jaar rond, en ik weet wel wat ik doe op dat erf, ken het erf op de rand van mn hoed, en zo ken ik ook J.
Ik had haar toestemming de beesten te verzorgen, zo noemt zij dat.
En daar hoort zoiets toch wel bij Lachen

Extensions voor paarden!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:48

Ben benieuwd naar de foto's.. Dit kan echt niet

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 18:48

Ik hoor net dat die vriend van me, aan het fitnessen is, en komt pas half 9 thuis.
Dus de foto's staan er pas laat op ben ik bang.
GR Lisette

Extensions voor paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:52

Jee.. Scheve mond
wat raar dat de DB geen gehoor geeft..
met foto's erbij enz moet het toch lukken..?
ik wacht op de foto's!