ronde ijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

ronde ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 16:22

hallo allemaal,,ik zit met een vraag,,waarvoor zijn ronde ijzers???toen ik emara kocht stond die voor op ronde ijzers..maar ze wisten niet waarom die dat had zeiden ze,ze dacht dat die anders kreupel liep..waarvoor worden ze gebruikt? want ze is nou namelijk ook kreupel van daar.. Scheve mond


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:25

ronde ijzers heeft een paard bij mij in de buurt ook,
die heeft ze omdat hij hoefkatrol en atrose heeft, en door de ronder ijzers word de druk anders en kan hij beter lopen...
Dus als ik jou was zou ik eens foto's van de benen laten maken... Scheve mond

Dag lieve mama...

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:27

word ook gebruikt als paarden een hoefscheur hebben gehad ofzo, het houd de hoef beter bij elkaar...
en ja bij atrose word het ook gebruikt...
en ik zal idd ff fotos make want als je zegt dat ze nu kreupel loopt....ze had niet voor niets van die ronde ijzers

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:30

yep, ronde ijzers worden inderdaad voor gebreken als hoefkatrolontsteking gebruikt. Best even foto's laten maken dus. hebben jullie haar ondertussen opnieuw beslaan en op gewone ijzers gezet?
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 31-08-04 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 16:30

ja vanvond komt eerst de homeopaat alngs ik wacht dat af,,anders ga ik inderdaad naar de dierenarts,maar ik heb emara nou 4 jaar en het gekke is daar voor had ze nooit last met de gewone ijzers dus dat is wel vreemd,en ze loopt kreupel alleen op de voltes aan de longe

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:32

die ronde ijzers zaten er niet voor niets op Lachen

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:32

atrose.....
heel wisselende kreupelheid

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 16:34

en als ze dat heeft is daar nog wat aan te doen....en toen ik dat zag vond ik het al raar dat ze het had de hoefsmid wist het ook niet daarom zijn we naar de gewone ijzers gegaan hij zag niet het nut toen in om rojnde ijzers te doen van daar

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:38

Als er nog wat aan te doen is zal ervanaf hangen hoe erg het is. Genezen zal het waarschijnlijk nooit, maar aangezien hij op ronde ijzers stond en bereden werd(denk ik toch) zal hij waarschijnlijk nog in staat zijn om licht werk te blijven doen, tenzij het is verslechterd natuurlijk (correct me if I'm wrong, ben niet zo een expert op het medisch gebied Bloos )
Maar alleen de foto's zullen uitwijzen wat er daadwerkelijk mis is en wat je er aan kan doen Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 16:39

ja dat klopt,,dan laat ik als ik vanvond nog niets weet toch maar foto's maken..krijg je dan gelijk te horemn als er iets mis is

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:43

. heb je hara laten keuren voordat je haar kocht? vind het idd vreemd dat ze ronde ijzers had. is idd meestal voor paarden die iets aan de gewrichten hebben zodat het gewicht beter verdeeld word.


Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 16:45

nee ik heb haar toen niet laten keuren helaas

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:46

Ik denk trouwens dat je je hebt laten bedriegen. Volgens mij wisten die mensen heel goed wat er aan de hand was met het paard, anders had de hoefsmid er geen ronde ijzers onder hebben gezet.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:50

oeh dat is idd niet zo maar. je hebt in principe nog geluk dat ze al 4 jaar goed loopt. of is ze regelmatig kreupel. Ik zou sowieso foto's laten maken, wat de homepaat ook zegt. Hij kan niet binnenin kijken.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 16:55

nee ze is bijna nooit kreupel....maar ik laat foto's maken inderdaad,,omdat ze het al 2 weken heeft..

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:01

ik hoop dat het niks is. ik denk dat het wel meevalt. anders had ze volgens mij niet 4 jaar lang goed gelopen.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 23:04

inderdaad ik hoef me niet zo druk te maken,ze had zich gewoon verdraait of verstapt maar het is linksvoor inplaats van rechtsvoor maar het lijkt dan zo als ze draaft op de volte het is een spier in de voorhand ,maar ze is nou behandeld met een laser,(en moet ze elke dag insmeren met spiergel) door de homeopaat en als het goed is moet het zo over zijn vond ,komt de 18sept terug en tot die tijd mag ik een half uurtje per dag stappen... Lachen *LOL*
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 31-08-04 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:18

ben benieuwt. hoop dat ze gauw weer beter is. succes

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 23:19

dank je alikesflame...

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:50

Een paard kopen dat op ortopedisch beslag staat is altijd een beetje link. Ronde ijzers laten smeden is niet goedkoop, dus ze worden niet zonder reden gebruikt.

Mijn paardje heeft ook een aantal keer zo'n ijzers gehad. Hij heeft een heel lichte afwijking in zijn hoeven en daardoor werken de 'schokdempers' in zijn hoeven niet zo goed als anders. Met de ronde ijzers wordt de werking van het hoefmechanisme bevorderd. De hoef zou het iets gemakkelijker hebben om uit te zetten bij het landen (waardoor schokken dus geabsorbeerd worden).

Ik heb ze niet vaak gehad, omdat mijn paardje eigenlijk even goed liep met natural balance ijzers. Deze zijn iets minder duur, en bevorderen vooral het afrollen van de hoeven.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 75 bezoekers