Vreemde was-vraag

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Vreemde was-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:51

Ik heb misschien een beetje vreemde vraag, maar ik snap er echt helemaal niks van. De laatste tijd hebben we er nogal last van dat als we handdoeken wassen (in de wasmachine) dat ze eruit komen met hele gele vlekken (het zijn witte handdoeken). Dit ziet er niet echt fris uit. Nou had ik paar dagen terug mijn lichtblauwe badjas (ook badstof) gewassen en nu zit er op de mouw ook allemaal gele vlekken. Ziet er echt vies uit. Bij normale kleren hebben we hier dus geen last van. Iemand enig idee hoe dit kan komen. Voor mij is het echt een raadsel.


Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:42

Geen idee, maar het lijkt erop dat er iets in je wasmachine zit? Misschien moet je er even iemand naar laten kijken... Succes!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:45

Gebruik je waspoeder?
Dat wil namelijk nogal eens gaan vlekken.
Al moet ik zeggen dat ik het voornamelijk met de donkerwas had, en niet met de lichte.
Ga dus met vloeibaar wassen, en laat je wasmachine even nakijken, want het lijkt idd alsof er iets in je machine zit.

Jaike, wat ben je toch een topper!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:45

Ik heb dat dus op mijn spijkerbroek, echt van die gele vlekken.. Ook bij mij vader op zo'n shirt..

Ook zo raar is dta wij heel veel t- shirts hebben gehad( gelukkig) die op precies dezelfde plaats na het wassen een gaatje kregen.. Echt zo raar!

Maar ik weet dus ook niet hoe t komt!

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 12:48

Nee ik gebruik al vloeibaar wasmiddel (Robijn Color, neem aan dat die niet spontaan je spul kleur geeft Knipoog) en wasverzachter ook van Robijn. Ik hou me ook netjes aan de hoeveelheden. Vaak wat minder zelfs.

Tja het vreemde is dus dat het alleen met handdoeken gebeurd (witte) en op die ochtendjas. Beide badstof dus. Bij andere kleding bijv. witte t-shirts niet.

Ik weet wel dat witte en blauwe kleding vaak van gele stof wordt gemaakt. Daardoor wil het in de zomer wel eens geel uitslaan als de deo teveel inbijt en dus de kleurstof aantast, maar dat lijkt me hier toch niet het geval.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:48

Is roest in de wasmachine...........

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 12:50

jeanie schreef:
Is roest in de wasmachine...........

Heb dat wel eens meegemaakt ja, maar dat ziet er volgens mij anders uit. Dit ziet er meer uit als "plasvlekken" (sorry, klinkt heel vies).

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:53

Haha! Haha! Haha! Moest iemand nodig plassen.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 12:55

Ja de waskabouter in de machine zeker Knipoog.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:55

Bloos! D'r zit een spook in je wasmachine... Knipoog

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 12:58

Ooowwwwww vandaar dat het alleen met de witte handdoeken gebeurt. Het is een kabouter die spook wil spelen. Dat ik daar niet aan gedacht heb Knipoog.

*serieuze oplossingen zijn nog steeds welkom hoor Knipoog*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:29

Een keer de wasmachine leeg draaien, op een hoge temperatuur, met alleen wat soda oid erin. Dan ontvet je de machine helemaal, en heb je de meeste kans dat viezigheid eruit gespoeld wordt. Als je het goed zou willen doen moet je ten minste 2x per jaar de wasmachine leeg laten draaien.
Overigens heb ik verder geen oplossing voor je probleem. Gaan die vlekken na een volgende keer wassen er wel uit? Dan lijkt mij het echt verontreiniging van de machine...

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:41

Ik heb wat licht blauwe shirts die witte vlekken hebben net of ze gebleekt zijn met chloor. Eerst had ik mn moeder op haar donder gegeven dat ze een shirt van me had verneukt.

Maar nu woon ik nog niet zo heel lang op mezelf met een NIEUWE wasmachine en godver.........overkomt mij het ook bij alleen weer een lichtblauw shirt....... Ik baal hiervan maar snap er echt totally niks van.

Mij jij zegt dat ze geel zijn....??? Bij mij gewoon echt wit echt net gebleekt!


manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 14:51

Ik heb er nu weer een zooitje inzitten (waaronder enkele met gele vlekken, dus zal eens kijken hoe ze eruit komen).
Maar dat met soda is misschien wel een goed idee!!!

Orionneke: een vriendin van mij werkt in een kledingzaak en die had mij het zo uitgelegd. Blauwe en witte kleding wordt gemaakt op gele stof. En dat ze daardoor nog wel eens geel willen worden door uitbijtende deo. Maar hoe dat bij jou zit weet ik niet. Zwarte stof wil ook nog wel eens wat rood worden, want dat schijnt dan weer van rode stof gemaakt te worden.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:19

Op mijn broek zaten okergele vlekken, groepje bij elkaar, maar na echt heeel veel wassen( 100 keer ofzo) zijn ze bijna niet meer te zien, maar t was wel heel raar, net zoals die gaatjes , ook zoiets..

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:33

Ik had het nog eens met een geel toegangskaartje dat ik in 1 van mijn broeken had laten zitten.
Je weet zeker dat er niet nog een verdwaalde gele sok in je wasmachine ziet Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:42

Het is allemaal de schuld van de NS? Haha!

Ik denk dat er idd roest in je machine zit. Haha! Als ik mijn was zou doen, met het water wat we van de bronbemaling halen, wordt het ook geel gevlekt. Zet ik het door, dan wordt het egaal geel en later okergeel. (geloof je me niet, kom dan maar eens de binnenkant van mijn vaatwasser bekijken Knipoog Alsof ik tomatensoep heb uitgegoten)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:13

heb je een boven of onder lader?? bij een bovenlaader, kan je de trommel eruit halen, zodat je je wasmachine ook daar eens kan bekijken( schoonmaken). en anders 1 of 2 keer de machine op een hoge temp. met een beetje bleek laten draaien. wil ook weleens helpen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:17

Het komt niet door waspoeder ofzo ?

Dat de machine het water niet warm genoeg krijgt ,
waardoor het waspoeder niet oplost en in gaat bijten ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Everest, IASCrawler, Lanoca, ontherun, zivazoef en 39 bezoekers