Aris Floint onder ´t Zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Aris Floint onder ´t Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:45

Hallo allemaal,
Hier wat picca´s van mij haflinger onder ´t zadel, hij is nu ong. twee en een halve maand onder t zadel.

Afbeelding
Halt houden

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Draven

Afbeelding
Galoperen

hij vindt het aanspringen in de goede galop op de linkerhand nogg heel moeilijk.
deze foto´s zijn gemaakt door een vriendin van mij: Femke (Femke_L heet ze hier)
deze foto´s zijn begin augustus gemaakt, hij gaat nu ook meer aan de teugel lopen Haha!

groetjes janneke


_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:47

leuke foto;s ziet er netjes uit!
Maar waarom heb jij je beugels zo kort als ik vragen mag?

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:48

Is er iets aan de hand met deze pony? Ik zou er echt geen haflinger in herkennen! Zo iel en smal! Hoe oud is hij ?

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:53

Jeetje, is ie nog maar 2 Bloos!
Vind je dat niet een beetje erg jong?
Als ik jou was zou ik hem nog maar lekker in de wei laten rondrennen, want zo kan ie later veel last van zn rug krijgen enzo!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:56

Er staat dattie 2 en een halve maand onder het zadel is!
Lezen aukje91!!

Verder vind ik hem ook wat smal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:57

_Linda_ schreef:
Er staat dattie 2 en een halve maand onder het zadel is!
Lezen aukje91!!

Verder vind ik hem ook wat smal


In haar profiel staat dat ie 2,5 jaar oud is...

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:21

ah jeez.. Ik vond hem ook al zo eng.. ik krijg gewoon kriebels van mensen die hun paarden zo jong al berijden ..denken ze da die haffies en fjordjes toch wel sterk genoeg zijn...*bibbber*

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:23

ik lees net dat je er pas bent achter gekomen hoe oud ie is.. nou zet m dan lekker terug in de wei en laat hm bijkomen inplaats van doorgaan met deze dierenmishandeling..

Melanievs

Berichten: 724
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Amsterdam & Getelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:24

Ik vind hem ook nog te jong om nu al te berijden! Je zegt dat hij nu 2 en halve maand onder het zadel is, dus jullie zijn ongeveer met 2 jaar begonnen? ik vind dat ie nog lekker rond hoort te rennen in het land!

www.luromephotography.nl

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:26

dit stond in het profiel van 0ojannekeo0
0ojannekeo0 schreef:
Aris Floint, 2.5 jarige haflnger ruin,Vader= Aris cantara
hij heeft helmooie gangen, leert al aan de teugel te lopen, hij moet meer ritme en tempo krijgen. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt , een heel trouw en lief beesje.
Ik wist eerst zijn echte leeftijd niet, vandaar dat hij te vroeg is ingereden.
Verward

dan laat je hem nu toch in de wei staan, dit paardje is zo smal en iel dat is echt niet goed, ik zou hem lekker nog een half jaartje in de wei zetten!!! ik snap dit niet zo goed van mensen.. je weet zijn leeftijd nu toch?

[edit:naam verkeerd geschreven..]

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:31

Ipsilonka schreef:
Is er iets aan de hand met deze pony? Ik zou er echt geen haflinger in herkennen! Zo iel en smal! Hoe oud is hij ?



dat dacht ik ook gelijk... Hij heeft totaal geen bouw voor een haflinger, die hals in ieder geval niet.
Waarom wist je niet dat hij zo jong was dan? Dat zie je toch gelijk aan die kleine tandjes als je zijn bit in wil doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:31

Ik ben het eens met de mensen hierboven
Op het moment dat je achter zijn leeftijd was gekomen had je hem inmiddellijk terug in de wei moeten zetten! Dat arme dier, hij moet eerst nog wat beter groeien hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:32

HmS Wat een reacties van jullie zeg, hij is nog wat aan de dunne kant dat klopt, k ben pas naar haflinger keuring geweest en al de haflingers van tegenwordig zijn niet meer zo fors. en een haflinger mag met 2 en ´n half in gereden worden. Dus snap ik jullie probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:33

0ojannekeo0 schreef:
HmS Wat een reacties van jullie zeg, hij is nog wat aan de dunne kant dat klopt, k ben pas naar haflinger keuring geweest en al de haflingers van tegenwordig zijn niet meer zo fors. en een haflinger mag met 2 en ´n half in gereden worden. Dus snap ik jullie probleem niet.


Elk paard is op zijn 2de, maakt niet uit welk ras, gewoon nog veels te jong om ingereden te worden!

mariz
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:34

hey,
sorry dat ik me er ook mee bemoei, maar eh.... ik dacht al, toen ik de foto s zag is dit een haff!!!? lijkt meer op een soort kruising met een iel welshje, toen ik verder ging lezen begreep ik hm pas, dit kan echt niet hoor !! zet hem alsjebliefd nog 6 maanden op het land of langer zodat hij weer op kan knappen dit ziet er echt zielig uit!!
of begrijpen we het verkeerd?

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:34

Ik snap niet waar je mee bezig bent? Gooi dat beestje lekker op het land!
Deze haflinger ziet er niet bepaald gezond uit

Golden Golias (Totilas x Discovery) Z2 *D
Jurylid B/L :)

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:36

0ojannekeo0 schreef:
HmS Wat een reacties van jullie zeg, hij is nog wat aan de dunne kant dat klopt, k ben pas naar haflinger keuring geweest en al de haflingers van tegenwordig zijn niet meer zo fors. en een haflinger mag met 2 en ´n half in gereden worden. Dus snap ik jullie probleem niet.


als hij al een tijdje ingereden is was hij dus 2, en 2,5 dan begin je met longeren lijkt mij Verward en niet al met rijden, jouw pony is zo dun.. ik heb nog nooit zo een dunne haflinger gezien!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:37

hoezo mag een haflinger wel met 2 en half ingereden worden en een ander paard niet dan? Hij blijft te jong en nog lang niet uitgegroeit!! Je verpest zijn rug zo en belemmert de groei, ook al is het een haflinger. En deze haflinger heeft niet eens een forse bouw, dus sterk is hij helemaal niet!! geen spiertje te zien..

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:38

0ojannekeo0 schreef:
HmS Wat een reacties van jullie zeg, hij is nog wat aan de dunne kant dat klopt, k ben pas naar haflinger keuring geweest en al de haflingers van tegenwordig zijn niet meer zo fors. en een haflinger mag met 2 en ´n half in gereden worden. Dus snap ik jullie probleem niet.


een haflinger ja en? t is veel beter om een paard/pony pas op zijn 3e in te rijden! zakte die pony niet in toen je er de 1e keer op ging zitten? dat beestje moet echt nog groeien!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:39

Ik vind hem er eigenlijk nog niet eens als 2 uitzien... Lips are sealed


patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:46

best wel domme actie van je, als je de leeftijd niet weet had ik er niet op gaan rijden je had ook aan de tandjes kunnen zien dat het beeste nog niet zo oud was! ze zulen wel beetje geel en niet echt versleten zijn!!! Verder vind ik het er wel netjes uitzien, alleen je pony ziet er gewoon niet uit!! teminste, nu nog niet!Je ziet ook duidelijk dat de pony moeite heeft met het gewicht op z'n rug.
Mijn advies: laat dat zadel een hoofdstel in de kast, laat lekker tenminste een half jaar op het land rondhuppelen, om nog te groeien, te eten, sociaal te worden!! Wat je wel kunt doen met jepony is lekker poestenm verwennen, allerlei basisidingen leren, zoals braaf zijn bij de smid, netjes opvoeden!! Ga over een jaarpas nadenken over evt. weer rustig opbouwe, overnieuw longeren, overnieuw inrijden, laat dit beete lekker herstellen van dit zware werk, dit bespaart je een hoop blessures later!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:01

0ojannekeo0 schreef:
HmS Wat een reacties van jullie zeg, hij is nog wat aan de dunne kant dat klopt, k ben pas naar haflinger keuring geweest en al de haflingers van tegenwordig zijn niet meer zo fors. en een haflinger mag met 2 en ´n half in gereden worden. Dus snap ik jullie probleem niet.

tuurlijk
een haflinger is een uitzondering op alle ander rassen. Alle andere paarden zijn pas op hun derde klaar om ingereden worden (en dan nog met mate), maar een haflinger kan gerust met 2 en een half hoor, die heeft een heel ander sklet en spieren dan ander paarden

Meid trek je ogen open Scheve mond . Bekijk die foto's, ziet dat er volgens jou uit als een volwassen paard dat al ingereden kan worden? Wat ik zie is een mager paard dat nog enorm veel veulentrekjes vertoond en NIET klaar is om ingereden te worden. Dat een haflinger op 2 en een half mag ingereden worden is bullsh*t, Mij hebben ze tenminste wijgemaakt dat zwaardere ras vaak méér tijd nodig hebben om te ontwikkelen dan magere. Maar je ziet toch zo dat dit paard te jong is ingereden te worden, je kan nog eens niet zien dat het een haflinger is, als je het er niet had bijverteld.
Gooi die haf op de wei, geef hem een vol jaar rust(zal ie wel nodig hebben), en begin dan van voor af aan, tenzij je graag een paard verpest, its up to you

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:04

0ojannekeo0 schreef:
HmS Wat een reacties van jullie zeg, hij is nog wat aan de dunne kant dat klopt, k ben pas naar haflinger keuring geweest en al de haflingers van tegenwordig zijn niet meer zo fors. en een haflinger mag met 2 en ´n half in gereden worden. Dus snap ik jullie probleem niet.


Logisch dat hij galoperen moeilijk vind, arme beestje kan je amper dragen..
Hé bah, vind het helemaal niet leuk om naar te kijken Misselijk

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:10

de foto´s doen het niet meer.. zou ze ze snel weg gehaald hebben?!

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:10

bij mij doen ze het nog, misschien de pagina eens vernieuwen Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers