wie weet er tofu recepten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

wie weet er tofu recepten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 19:21

Het begint hier bijna een kookforum te worden Haha!

Maar ik wil deze vraag toch even stellen, aangezien
ik vegetarisch ben wil ik graag dingen maken met
tofu erin.
Wie heeft er voor mij nog een paar lekkere
receptjes die ik uit kan proberen Vork

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:31

mijn recept is normaal met kip, maar ik denk dat het met tofu ook prima kan.
Voor 2 personen:
Nodig: 1 kleine ui, 2 kipfilets (jij dus even vervangen door tofu), klein potje worteltjes en doperwtjes, klein blikje ananas stukjes, verse of blikje champignons (gesneden).

Snij de uien in ringen of snippers, en fruit deze even aan. Ik heb geen idee hoe het met Tofu werkt, maar normaal gesproken gooi je nu de in blokjes gesneden kipfilet erbij. Lekker even aanbraden.
Champignons erbij (als het een blikje is, vocht afgieten). Worteltjes en erwtjes erbij (met vocht) ananas erbij (met vocht).
Deksel op de pan en 20/30 minuten op een laag pitje lekker laten garen, Af en toe roeren.

Lekker met aardappelpuree of witte rijst

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 20:14

Ik heb ook wel iets voor je, zelf bedacht!

Je koopt een pakje tofu maar dan in de smaak tuinkruiden, als je het zelf weet te kruiden ga je gang maar mij lukt het niet altijd zo goed.

Dan koop je 2 pakjes kant en klare versgroentes (in de C1000 haal ik ze)
1 x japanse mix en 1 x hollandse mix en een pakje kastanje/gewone champignons/oesterzwammen/shi take enz.

Ik bak altijd eerst de tofu een beetje aan met olijfolie, dan uit de pan, champignons in de pan en groente er bij. De exacte bereiding staat op het pakje van de kant en klare groentes. Als de groentes bijna klaar zijn de tofu er bij doen.

Nog een pakje rijst naar keuze en je bent klaar!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:39

Barb, ik verving altijd in alle recepten het vlees door de tofu (meestal lekker gemaakt met een beetje ketjap & sambal). Dan kun je veel gevarieerder eten. Ook door macaroni kun je kleine sstukjes tofu doen. Ik eet tegenwoordig geen tofu meer, maar in mijn studententijd deed ik er bijna alles mee (wat koken betrof Schijnheilig )

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 21:06

Er staan héél véél vegetarische recepten op http://www.vegetarisme.be, oa met tofu. Degenen die ik daarvan al geprobeerd heb waren allemaal eetbaar, & ik ben allesbehalve een keukenprinses...

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 21:41

hahaha Eilandje, dat betekend dat als jij het kan ik het dus ook
kan!! ik ben ook een zogeheten kookkluns Vork Haha!