in een straal van hoeveel km. ga je op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

in een straal van hoeveel km. ga je op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 19:06

Nu ik ook een beetje wedstrijden ga rijden, wil ik ook wel wat verder weg gaan rijden, maar wat is nou een beetje de afstand om aan te houden? Ik moet natuurlijk wel rekening met mijn chauffeur Haha! , maar maakt het ook nog wat uit voor het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 21:44

Ik hou meestal ong. een uur aan, en daarmee wordt de afstand variabel. Als je een paard hebt dat gemakkelijk reist maakt het niet zo heel veel uit, ik heb er langere tijd bijv. 2 1/2 uur over gedaan om naar les te gaan (en dan na het rijden nog weer terug Gaaaap ) Mijn paard trok dat goed, hoewel je er wel rekening mee moet houden dat hij voldoende moet kunnen herstellen.

Wij doen hier altijd een beetje moeilijk over afstanden, omdat we in zo'n klein landje wonen. In veel andere landen is het doodnormaal om langere reistijden te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:03

Ik hou zelf ongeveer een straal van 20 km. aan.
Kawa staat super braaf op de trailer dus die zou best verder kunnen, maar zelf vind ik er niks aan om zo ver in de auto te zitten.
Voor mij zijn er ook genoeg wedstrijden in de buurt en ik hoef toch niet elke week weg.

Maar ik denk dat het idd verschillend is hoe je paard op de trailer staat.
Als je z'n stress kip hebt die na 5 min. al nat is zou ik persoonlijk dichtbij huis blijven.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:35

In principe niet verder dan drie kwartier rijden (exloo) of het moeten al kampieonschappen oid zijn. Als ik een beetje plan zijn er vaak wel wedstrijden in de buurt te vinden (Zuidwolde, Pesse, Beilen - kwartier of korter) dus waarom verder als het niet nodig is?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:41

ik ga tot ongeveer 50km. hierbij zijn selectiewedstrijden niet inbegrepen. daarvoor ga ik wat verder. Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:04

Uh, ongeveer tot 800-1000KM Haha! Langste tot nog toe was 10 uur (en toen reed ik gemiddeld zo`n beet 100KM/U, kart lekker door hoor op die brede wegen Knipoog )

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:09

wij gaan het hele land door...

voor de selectie moeten we ook naar belgie, en ze zijn van plan naar duitsland te gaan... dus gewoon overal!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 09:41

ongeveer tot een uur rijden. Er zijn hier in de buurt wedstrijden zat, dus ik hoef ook niet persé verder.
Op zich maakt het mij niet zoveel uit langer te rijden naar een leuke wedstrijd, maar ja, paps is chaffeur en die heeft ook zijn wensen Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:30

Hier in de buurt heb ik niet zo veel wedstrijden.
De dichtstbijzijnde is Dirksland en dat is ong. een half uur rijden met de trailer.

Maximaal denk ik 2 uur rijden.
(Breda, Hoek van Holland)
Mijn pony's zijn erg braaf op de wagen, maar een wedstrijd ergens in Friesland ofzo zal ik eerder afblazen dan aan meedoen!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-02 17:48

Sevin is dol op autorijden, maar ik vind dat er nogal weinig wedstrijden echt in de buurt zijn. Meeste is toch al wel bijna een uur rijden. Of anders 1x in de 2 maanden een leuke wedstrijd dichtbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 18:21

Kilometers kijk ik niet zo naar maar 30-45 minuutjes rijden vind ik het maximum. Als je in de basis rijdt zijn er genoeg wedstrijden in je eigen regio te vinden dus ik zie het nut er niet van in om hele einden te gaan reizen. Verder heb ik de luxe dat er op de stal waar ik sta ook wedstrijden worden georganiseerd, dat is helemaal makkelijk.
Ik heb er ook geen zin in om echt de hele dag kwijt te zijn aan een wedstrijd.