Paspoort overzetten op nieuwe eigenaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Paspoort overzetten op nieuwe eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 10:47

Mijn nieuwe paard is zaterdag gekomen. Er zit een paspoort van het nhs bij. In het paspoort staat een telefoonnummer van het nhs wat niet meer in gebruik is. Wie kan mij aan info helpen?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:59

hebben ze ook geen website??
misschien kan je anders daar even kijken.
staan er verder ook geen andere telefoonnummers in?

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:02


EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:24

Paspoort overzetten op nieuwe eigenaar? Het zal vast de verkeerde plek voor deze vraag zijn maar ik wil hem toch graag stellen.
Ik heb een paardenpaspoort bij mijn IJslander. OP bladzijde 7 staat dat de huidige eigenaar moet worden ingevuld omdat je anders niet met evenementen mee mag doen. Daaronder is ruimte voor een stempel van het stamboek. Bij mij staat de stempel van het stamboek in de ruimte waar anders de gegevens van de huidige eigenaar moeten komen te staan. De ruimte daaronder is leeg. Mijn gegevens staan er dus niet in. Bij alle paspoorten van het NSIJP (IJslander stamboek) staat de huidige eigenaar niet ingevuld. De paspoortconsulent verklaart dat er een fout is gemaakt maar dat je zelf je gegevens niet mag invullen. Vedere vragen slaan ze af, in de mom van dat er maar geschreven en gebeld meot worden. Er is alleen 1 probleem: bij bellen word je van het kastje van de muur gestuurd en bij schrijven krijg je nooit antwoord...
Hoe zit dat bij andere stamboeken? Staat de stempel dan wel op de juiste plek en staan de gegevens van de eigenaar gewoon ingevuld? En kan je zonder die ingevulde gegevens wel mee doen met bv wedstrijden?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:33

Ineke2 schreef:

Oh heet het nu zo Bloos! dank je wel OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:41

IK heb gebeld ik moet het paspoort opsturen wel eng hoor Nagelbijten / Gniffelen straks raakt het kwijt ofzo.

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:43

Stuur het wel aangetekend op!
Dan heb je bewijs dat ze hem hebben ontvangen en zullen ze minder snel 'kwijt' raken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 11:44

ok ga ik vanmiddag meteen even langs het postkantoor bedankt voor de tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:45

Mijn pony had toen ik heb kocht ook een paspoort van het NHS, maar hij stond ook ingeschreven bij het NSPS dus heb ik het paspoort niet bij de NHS maar bij het NSPS over laten schrijven. In mijn geval kon dat dus ook Lachen.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:34

Allereerst wil ik je even feliciteren.
Mijn paard heb ik aan het begin van dit jaar op mijn naam gezet, en ik heb toen eerst de belangrijkste blz ook nog even gekopieerd.
Achteraf maar goed ook, want er waren nog al wat misverstanden bij de KNHS. Dus doe er een briefje waarop heel duidelijk staat dat je je paard op jouw naam wilt zetten. Want voor je het weet denken ze dat er van allerlei andere dingen mee moeten gebeuren.
Enuh heel veel succes met je nieuwe paardje.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 13:38

bedankt voor je tips. Heb net even een briefje getikt dat ik het paard hgekocht heb en het op mijn naam wil hebben. Heb ook een kopietje van de voorkant gemaakt waar dat registratienr. op staat voor het geval dat. Staat de chip dan ook meteen op mijn naam eigenlijk Bloos ?

Ineke2

Berichten: 33113
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:17

Ja de chip staat dan ook op jouw naam

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 09:35

ok dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:41

Is het verplicht om het paspoort van je paard op jouw naam te zetten? Ik heb een Oldenburger, en dus ook een Duits paspoort bij mijn paard. Vorig jaar heb ik een mailtje naar het Oldenburger stamboek gestuurd. Zij vertelden mij dat ik het paspoort helemaal niet op mijn naam hoef te laten zetten ?!?! (De chip staat toch wel op mijn naam? Ik heb hem zelf laten chippen, na aankoop??)

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:36

Tessya, ik heb ook een oldenburger, en idd dat verhaal kreeg ik ook te horen. Beetje vaag.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:19

Op wiens naam dat je paard in het paspoort staat heeft wettelijk gezien geen betekenis voor de eigendomsrechten. Als je er niet mee gaat fokken oid heeft het ook geen toegevoegde waarde. Voor wedstrijden te rijden hoeft het ook niet, anders zul je ook nooit paarden voor andere eigenaren uit kunnen brengen.
Zorg er idd wel voor dat het chip nummer op je naam staat, maar dit kan dus bij de Nederlandse Databank Gezelschapdieren.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 12:43

Neonlight schreef:
Op wiens naam dat je paard in het paspoort staat heeft wettelijk gezien geen betekenis voor de eigendomsrechten. Als je er niet mee gaat fokken oid heeft het ook geen toegevoegde waarde. Voor wedstrijden te rijden hoeft het ook niet, anders zul je ook nooit paarden voor andere eigenaren uit kunnen brengen.
Zorg er idd wel voor dat het chip nummer op je naam staat, maar dit kan dus bij de Nederlandse Databank Gezelschapdieren.

gebeurt dit nu automatisch met wijzigen van paspoort op mijn naam? Anders heb ik dit voor niets gedaan Verdrietig

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:53

Dat weet ik om eerlijk te zeggen niet. Ik heb nu mijn eerste paard, heb ik zelf laten chippen en kreeg dus dat formulier van Nederlandse Databank Gezelschapdieren voor eventuele adreswijzigingen door te geven. Hun houden dus de chipnummers bij en de adressen. Hier staat overigens ook op dat het certificaat geen eigendomsverklaring is! Maar dit is meer voor vermissing.
Ik zou het daar eens navragen. Telefoonnummer is 0900-4040456 (0,25 euro/minuut).

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 09:00

dank je voor de info!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:24

Als je meer weet, zou je dat dan kunnen plaatsen? Ik ben namelijk nu ook erg nieuwsgierig hoe het nu allemaal zit! Heb er zelf tot nu toe nooit mee te maken gehad, maar wie weet in de toekomst wel, en het is altijd handig om te weten hoe het nu precies zit!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:26

ik ga ze meteen even bellen dan hoor je het!
edit: papieren liggen thuis dus dat duurt even bel de kns even eerst.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 15:32

Heb even het knhs gebeld waar ik het paspoort aan heb verzonden. Het was aangekomen fiew gelukkig en ik hoef verder geen actie te ondernemen wat betreft de chip. Volgens hun word dat met het wijzigen op mijn naam automatisch gekoppeld.

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:16

Het paspoort hoort echt bij je paard en het is dan ook eigenlijk niet van belang wie de eigenaar is.Ja het voelt natuurlijk wel leuk om het op je naam te hebben Bloos!
Bij mijn Haffie's heb ik dit niet laten doen omdat het stamboek voor deze administratieve kleine handeling 12.00euro per paard rekende.Daar had ik geen zin in.
Chippie's staan wel op mijn naam *LOL*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 09:10

dagmach schreef:
Het paspoort hoort echt bij je paard en het is dan ook eigenlijk niet van belang wie de eigenaar is.Ja het voelt natuurlijk wel leuk om het op je naam te hebben Bloos!
Bij mijn Haffie's heb ik dit niet laten doen omdat het stamboek voor deze administratieve kleine handeling 12.00euro per paard rekende.Daar had ik geen zin in.
Chippie's staan wel op mijn naam *LOL*

Oeps wist niet beter dan dat het vanwege de chip (die er al in zat toen ik haar kocht) op mijn naam gezet moest worden. Heb het nu al opgestuurd maar ja.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78502
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:11

Dan had ik het zo te horen toch goed.