Hoe zijn jullie aan jullie paarden gekomen ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Hoe zijn jullie aan jullie paarden gekomen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 08:33

Hey bokkers,

De titel spreekt voor zich.
Hebben jullie een apart verhaal of niet?
En misschien hebben jullie enkelt een verzorgpaard, hoe zijn jullie daar dan aan gekomen?

Ik ben benieuwd


Mijn 1e pony cremello stond als veulen 2 huizen bij de stal waar ik een pony verzorgde vandaan. De eigenaar van Cremello kwam naar me toe en zei dat hij een leuk veulen had staan. Dus ik kijken en ik was meteen verkocht. Veulen meegenomen naar stal en later ouders geinformeerd dat ik een pony gekocht had. Iets waar ze niet blij mee waren. Uiteindlijk nadat mijn ouders hem gezien hadden mocht ik hem houden Lachen

Dit is cremello
Afbeelding

Cremello bleef te klein voor mij ( heel lang verhaal staat gedeeltelijk in mijn profiel ) en mijn vriend vond dat heel sneu voor mij. Ik was er ook erg verdrietig om want ik kocht een pony om later mee te kunnen rijden en niet om alleen maar te wandelen. Mijn vriend is toen Kane tegen gekomen op internet en vroeg mij om s'avonds mee te gaan om te kijken bij een oude kennis van hem. Wij op de motor naar Nieuwkoop en kwamen daar aan op een vrij grote stal. Kane werd uit zijn stal gehaald en in de bak gezet. En ik vond hem leuk Haha! !! Daar een tijdje staan kletsen en later weer naar huis. Voor dat ik het wist had mijn vriend de koop geregeld en kwam Kane naar Oostzaan toe. Het gevoel bij mij was heel dubbel. Nu had ik Kane er bij en wat moets ik met Cremello. Mijn vriend bood aan om de kosten van Kane op hem te nemen maar dat ik zelf alles met hem moest doen want hij was van mij Lovers . Uiteindlijk had ik de tijd en wij samen het geld niet meer om er 2 te onder houden en Cremello werd verkocht. Ik mis mijn mannetje nog wel maar hij heeft het heel goed en dat is het belangrijkste Lachen

Dit is Kane

Afbeelding

Zo ben ik aan mijn paardjes gekomen !

Groetjes Mijke

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:30

Rinkja was eerst het verzorgpaard van m'n nicht.
Toen de eigenaar haar wilde verkopen hebben wij haar gekocht. Lachen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:56

Zijn volgens mij al meer topics over... Lachen

Maar ik had op m'n site staan dat ik misschien een verzorgfjord had gevonden... Maar dat ging achteraf niet meer door, maar had het nog niet weggehaald op m'n site, gelukkig maar, want toen mailde er iemand of dat nog doorgegaan was, nee dus, dus ze vroeg of ik voor haar Fjord wilde zorgen Lachen En een maandje later kwam ook Astrid er nog bij!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:41

Toen ik werd geboren hadden wij al paarden thuis, mijn opa fokte altijd.

Toen ik ging rijden was dat eerst op manegepaarden en een verzorgpony daarna kreeg ik een eigen pony.

Nena (eerste eigen pony ) komt van een handelaar af.
Murphy komt van een kennis af die hem zelf heeft gefokt.
Nouska (hebben we nu niet meer) was een zelf gefokt paard.
Wisecrack (moeder Nouska) is een zelf gefokt paard.
Lucky Lady heb ik van mijn hoefsmid gekocht.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:58

Via een briefje wat in de manege hong ben ik bij Afke gekomen. Daar heb ik eerst op Vedor gereden, doordat ik daar te groot voor werd mocht ik Hofnar gaan rijden. En volgend jaar mag ik Ayco ook rijden Haha!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:08

mijn eerste eigen pony kocht ik eigenlijk op een nare manier........ Verdrietig

het was eerst een huurpony,maar raakte gewond aan zijn oog en de eigenaar wou geen dierenarts laten komen.

die heb ik toen laten komen op mijn kosten
na een lange sleep van behandelingen werd hij toch blind en moest hij zonodig van haar naar de slager (k*twijf Boos! )

alles op alles heb ik gezet om het geld bij elkaar te krijgen en heb ik hem gekocht
ben daar ook gelijk weg gegaan,wou er geen dag langer blijven

tis een lang verhaal mickydo maar dat vertel ik je wel met de boktmeeting Knipoog

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:18

Mijn verhaal:

Ik was verhuisd van Rotterdam naar Hellevoetsluis. Ik reed in Rotterdam altijd bij een ponyclub op hetzelfde paardje. Dat was een haflinger, genaamd Arno. Voor Arno reed ik vooral heel veel fjorden maar ook haflingers. Dus ik was (logisch) een haflingerachtige fjordenfanaat hihihi. Maar dan toch stiekem wel het meest haflingers, omdat ik knettergek ben van paarden met veel manen en staart en een lekkere stevige bouw. Dat is bij fjorden toch iets minder.

Toen wij waren verhuisd wilde ik eigenlijk vrijwel direct weer beginnen met paardrijden. Ik had nog geen mensen leren kennen in de buurt. Ik werkte toen bij de Mc Donalds in Spijkenisse. En dat was de enige afleiding die ik op dat moment had.
Dus ik ben op gegeven moment op de scooter gestapt en ben naar elk weitje gereden waar een paard of pont stond om een praatje te maken met de mensen die erbij hoorden.

Zo heb ik wel wat leuke pensionstallen ontdekt in de buurt, en ontdekte ik ook dat er ontiegelijk veel mensen in Hellevoetsluis wonen die zich met paarden bezighouden. Maar de maneges vielen me onwijs tegen. Er stonden alleen maar volbloedjes, en het was allemaal zo rommelig. Ik was gewend aan individuele lessen en al die lessen werden in colonne gegeven. VRESELIJK. Ik begon er met de dag vaker over te denken om een leuk paardje te kopen. Ik ging alles af, maar kwam niks leuks tegen. Ik kwam wel een leuk kruising haflingertje tegen, maar die paste gewoon niet bij me. Ik wilde gewoon een lekker stevig paardje. Zo kwam ik via via bij een manege terecht in Tinte. Daar hadden ze een schattig haflingertje te koop staan. Sissi heette ze…. Maar ik vond r helemaal niks. Ze keek alleen maar boos, en deed heel chagerijnig. Nee dit was ook niks voor mij! Ik keek nog een beetje rond bij de andere stallen, maar er stonden alleen maar tinkers. En ik heb een hekel aan vlekjespaarden. Bovendien had een vriendin van mij zo’n vlekkenmonster en dat was een heel vaag ding. Die kroop als hij geen aandacht kreeg in de tralies enzo. En was ook absoluut niet braaf.

Ik gaf de zoektocht naar het ideale paard maar op en heb me daar ingeschreven voor een lesje. Tijdens het inschrijven zag ik een grappig, heel groot zwart paardje in de bak lopen met mooie sokjes. Die was wel heel grappig! Ik gelijk mijn moeder erbij gehaald. Want die was paardjes aan het aaien. En die vond hem ook geweldig. We lachten hem nog eventjes uit, want hij had een grote snor. Op een afstandje stond de eigenaar van de manege lachend toe te kijken terwijl hij met het lessenrooster bezig was. Toen maar naar huis gegaan, en er verder niet over nagedacht.

Een weekje later kwamen we terug voor de les. Mijn moeder en mijn nicht kwamen mee om te kijken. Ik ging kijken op welk paardje ik was ingedeeld.
De vrouw van de kantine liep mee naar buiten om me het paard aan te wijzen. Het eerste wat ik zag was een hele dikke zwarte kont die een halve meter boven de staldeur uitkwam. Ik dacht: OOOH, LEUK EEN FRIES. Tot hij zich omdraaide…..het was dat zwarte ding met die snor die we die week daarvoor in de bak hadden zien lopen. Ik lach helemaal in een deuk…. En ben meteen fanatiek gaan poetsen en zadelen. Hij was een beetje suf. Hij stond daar maar mij dom aan te gapen en zetten geen stap opzij toen hij om moest. Tot ik met een borstel in de buurt kwam. Hij schrok zich het apenzuur en sprong 3 meter de lucht in. Ik lag meteen weer in een deuk. Dan maar de hoefjes uit krabben want borstelen vond hij maar niks. Ik probeerde hem een voetje te laten geven, maar hij keek me aan alsof ik van Mars kwam en raakte geirriteerd omdat ik zo aan zijn been zat te trekken. Ik gaf het maar op. Vreemd paard was het….. Meestal doen manegepaardjes alles op de automatische piloot… Maar ja, ieder paardje is anders OOK manegepaarden.

Toen kwam de les…. Het was vreselijk….. Ik had een gevorderde dressuurles genomen. En dat zwarte paard had niet eens een recht of links erop zitten. Hij ging alle kanten op behalve de goede. Mijn nicht en moeder plasten bijna in hun broek van het lachen. Ik was kwam aan het eind van de les nogal gefrustreerd van het paardje af. Ik had nog nooit van mijn leven zo’n vreemd paard meegemaakt. Hij was op zich heel braaf, maar het leek wel of hij niks snapte van wat er nou precies gebeurde. Hij was absoluut niet nerveus ofzo, hij was gewoon met zijn eigen ding bezig. Zag hij een leuk paard verderop of aan schattig kindje dan liep hij daar toch gewoon heen, of er nou iemand op zijn rug zat of niet.

Ik was toch wel nieuwsgierig geworden. Ik wist alleen maar dat hij Sjimmie heette. Voor de rest helemaal niks. Dus ik ben bij de staleigenaar gaan vragen wat Sjim nou eigenlijk voor paard was. En toen kreeg ik het dus te horen:
Sjim was pas een paar weken in Nederland en was geimporteerd uit Ierland. Hij had nog maar een paar keer een zadel op zijn rug gehad. Maar de eigenaar was blij met hem, hij had zelden zo braaf ‘wild’ paard gezien. Hij was geen mensen gewend en reageerde er vanaf dag 1 al goed op alles wat er om hem heen veranderde. Ik stond helemaal perplex. En was het volledig met de eigenaar eens. Sjim was ongeveer 6 jaar zei hij, en accepteerde alles wat er gebeurde. En dat terwijl hij niet is opgegroeid met mensen om zich heen Dit was een onwijs braaf en eerlijk paard!
Ik was nog verbaasder toen ik hoorde dat Sjimmie een tinker is. Want tinkers hadden toch vlekken? Sjimmie was helemaal zwart en had alleen maar 3 witte voetjes. Ik had nog nooit van eenkleurige tinkers gehoord. Trouwens ook niet dat tinkers massaal werden geimporteerd uit Engeland en Ierland.

Maar ik was in een keer helemaal weg van hem. En ging iedere week op hem in de les. Ik heb ook nog op andere tinkers gereden die daar nog maar net stonden, maar Sjimmie was toch wel mijn favoriet geworden. Met de dag begon ik tinkers steeds meer te waarderen. Ik ben na een tijdje westernles gaan nemen met Sjim. Ik ging steeds meer van hem houden en was op gegeven moment elke dag op de manege om lekker met hem te gaan wandelen, en vanalles te laten proeven. Hij had bijv. nog nooit paardensnoepjes gezien of fruit.

Na een halfjaar heb ik hem gekocht. Ik heb hem nu 2 jaar, ben nog steeds helemaal weg van hem. Sjimmie is het meest geweldige paard dat ik ooit heb meegemaakt. Ik heb zijn naam veranderd naar Sir Sjimmie the 42nd. Sir, omdat hij zo’n mooie engelsman snor heeft, en 42nd omdat de haflinger waar ik op heb leren rijden Forty Two heette.
En ik ben trouwens niet langer meer de haflingerachtige fjordenfanaat van vroeger, maar een echte tinkergek!
Aankomende zaterdag gaat Sjimmie naar de keuring in Uden om hem bij te laten schrijven in het stamboek.

Afbeelding

Afbeelding

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:29

lang verhaal Tong uitsteken hihi
mooi paardje hoor!!! *LOL*

[Edit Apple: lange onnodige quote verwijderd]

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:31

ik had mijn paardje van een manege gekocht..
die manege moest ermee stoppen..dus al die paarden moesten verkocht worden... Haha!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:33

Via Marktplaats,echt waar!
Eigenlijk had ik voor de lol wat boden gedaan op paarden waarvan ik dacht dat ik ze wel kon betalen Haha!
En bij Coke kon ik dat,heb er geen moment spijt van gehad!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:35

Wat heeft het voor zin om dat hele verhaal te kwoten? Verward

Bij mij ging het anders, ik ben naar een handelaar gegaan, zag een koppie boven de deur en was verkocht Haha!
Heb hem even gereden, maar hij kon nog niks, dus dat maakte niet uit. Tong uitsteken
Toen ben ik nog naar 2 andere paarden wezen kijken, maar na 4 dagen heb ik de knoop doorgehakt en na een week stond hij op stal.
Nu heb ik nog precies hetzelfde gevoel als ik mijn paard zie: Vlinders in m'n buik.
Na 12 jaar ben ik nog net zo blij met hem als de eerste dag Haha!
Hoezo Penny Tong uitsteken

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:39

wat dat tegen mij bedoeld...? Bloos!

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:40

promiss schreef:
lang verhaal Tong uitsteken hihi
mooi paardje hoor!!! *LOL*


Ja als ik eenmaal begin met vertellen over mijn paardje..... Bloos

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:40

Ja, het stond er vlak boven toch al een keer? Zie het nut er niet van eigenlijk.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:51

tsja....nie echt bij nagedacht Tong uitsteken
gelukkig staat het nie in de weg Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:52

Ik kreeg van iemand een berichtje dat er een foto van Ilindra bij een advertentie op Marktplaats stond.
Toen ik ging kijken was het niet Ilindra maar wel een merrie met nagenoeg dezelfde aftekeningen en een hele interresante bloedlijn.
Ik heb gebeld, haar telefonisch gekocht en een paar dagen later opgehaald.
Ik heb er wel m'n handen vol aan gehad want Lisa is zeker niet de makkelijkste, maar ik heb er zeker geen spijt van gehad.
Nu is ze drachtig van OrbaldoII en volgend jaar gaat ze waarschijnlijk naar Walser.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:03

Ik was al opzoek naar een paardje, en een kennis van ons wist 2 haflinger hier in de buurt..
Dus wij erheen, op beide gereden en weer naar huis.
Ik was al meteen helemaal verliefd op Bijou en ik wist gewoon dat zij het moest worden Lovers

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:38

roosje hebben mijn ouders via een advertentie ofzo gekocht (ik weet het niet meer want ik was toen vier) het was me toch een vals mormel, vraag me niet waarom ze haar toen hebben gekocht voor een 4jarige (maar het is helemaal goed gekomen en door goede behandeling is ze nu het meest vriendelijke vrolijke paard dat er is, ze zou er niet aan denken iemand te schoppen of te bijten)

toen heb k twee maanden een mustang gehad, ik kon geen westernrijden plus dat hij bij de vorige eigenlijk neit bepaald uhm... zachtzinnig gereden was (zware man aan het scherpste bit wat er was hangen, daar kon ik niet tegenop) en aangezien ik vooral buitenritten wilde rijden en dat echtr niet lukte heb ik die weer verkocht, jammer,want het was een superleuk en mooi beestje.

o'tommy, m'n grote liefde van nu Tong uitsteken heb ik anderhalf jaar geleden op de tinkerfarm gekocht, we zochten na de mustangramp een 'dafje' een braaf paard van een jaar of 7 en verkeersmak. ze hadden een wat oudere hengst of ruin staan, een merrie met veulen en een wat smallere tinker (maar die was net verkocht) ze hadden nog wel een driejarige die net een paar maandjes uit ierland was (uit de halfwilde kudde) dat was dus helemaal niet wat we zochten en vooral me mams vond het niets, maar goed, we zijn toch maar gaan kijken.

en daar stond ie, met z'n twee halve blauwe ogen, en ik liep de stal in en hij legte zo z'n koppie op z'n schouder *zwijmel Haha!* en ik smolt, me mams keek alweer met zo'n wanhopige blik, ze wilde geen driejarige! maar goed, ik was helemaal verliefd, dus even proefrijden, veel kende hij nog niet, want hij was pas net ingereden, maar zo braaf.
dus die hebben we een maand op proef gehad.

na een maand reden we al buitenritjes (wel met iemand met de longe ernaast) en ik ben nog steeds helemaal blij dat we toch hebben besloten hem te kopen.

zuicht... wat een giga lang verhaal *gaat hem wat inkorten*
X shannnon

edit: foto's!!!

dit is dus roosje, een A welsh.
Afbeelding

dit is velvet (foto gemaakt bij het nieuwe baasje dus liep alweer een stuk beter)

Afbeelding

en tenslotte o'tommy, een tinkerruin van ongveer 4 jaar (of 3.5)
Afbeelding[img][/img]

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:51

Laat ik het maar bij Siki en Amber houden, anders wordt het zo'n lang verhaal Knipoog

De eigenaar van Sikiley is een collega van mijn invalwerk. We draaiden eens een dienst samen en kwamen op het onderwerp paarden, zij bleek een IJslander te hebben, er kwamen foto's op tafel en het was ontzettend gezellig. Twee dagen later belde ze mij op of ik ook geinteresseerd was om op haar IJslander te rijden. We spraken af voor de proefrit en na een geslaagde testrit zou ik 2 keer per week rijden. Dat is inmiddels omgedraaid; de eigenaar rijdt 2 keer en ik zo vaak ik kan Lachen

Amber is van een goede vriend van mij. We zaten eens in de auto en hij vertelde ineens dat hij 2 paarden had en ik geeneen, dus ik mocht wel 1 van zijn Haflingers in Groningen hebben staan! Het liefst Amber, want dan kon ik haar mooi beleren. En zo is het gebeurd, Amber woont vanaf april in Groningen en is nu al een maandje onder het zadel Lachen

In de winter staan Sikiley en Amber op dezelfde stal, ik ben benieuwd hoe ze op elkaar zullen reageren Lachen

Ik heb het echt enorm getroffen met 'mijn' beide paardjes!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:06

ik ben bij iemand gaan verzorgen waar ik een pony wel goedkoop neer kon zetten....
toen liep ik over de rodermarkt....
en zag ik Flame Lovers Wow!
en ja haar kon ik niet laten staan, was eigenlijk niet de bedoeling haar te kopen maar goed heb er helemaal geen spijt van en zal ik nooit krijgen Haha! !!

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:52

Whaha, wat leuk. Erg jammer wel dat Cremello is verkocht...... (precies, het belangrijkste is dat hij het goed heeft!!! Whaha..
hoe ik aan mijn pony ben gekomen.... ik wou al zoo graag een pony, ik zocht.. (ik was nog best klein en wist niet eens wat een goede pony was) en ik heb wel heeeeel erg geluk gehad, dat ik Lady uiteindelijk gevonjden heb. Mijn vader heeft een vriend, de ex vriendin van die vrined van me vader, Had Lady dus gekocht. dat beviel niet, en toen hebben ze hem naar Suzanne gedaan(die verzorgde haar dan even en ree haar tot de Z) lady was helemaal niks gewend, (ik heb echt geluk gehad!)
De vriend hoorde dus dat we een pony zochten voor mn zus en mij, en toen eiteindlijk zijn we bij Suzanne en lady terecht gekomen. Liefde op t eerste gezicht was het:P
whahah, echt een schat. en ik kon haar niet daar laten zitten. Whahahaha... oowkeej doei doei
Xxxjes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:59

Danielle_1 schreef:
Via Marktplaats,echt waar!
Eigenlijk had ik voor de lol wat boden gedaan op paarden waarvan ik dacht dat ik ze wel kon betalen Haha!
En bij Coke kon ik dat,heb er geen moment spijt van gehad!

Mijn huidige paard Kaylee heb ik er ook vandaan.

Zorro heb ik van de manege waar ik reed hij werd te oud voor de lessen en de 2 paarden ervoor Bolero en Marusha van de handelaar van de manege waar ik als eerst reed.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:43


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:09

Verzorgpaarden:
Plingennis, Welsh hengstje, was van de manege eigenaar en heb gevraagd of ik er eens op mocht rijden. Dat mocht en toen ze me hadden zien rijden vroegen ze of ik hem en nog 4 andere paarden van hem wilde rijden.

Eigen paard:
Moon had volgens de manege eigenaren waar hij vandaan kwam al een tijdje in de les gelopen en was dus al ingereden. (engels).
Toen hij bij mijn oom en tante thuis stond (hij was eerst van mijn nichtje!) en ik erop ging,m bleek dat ze genaaid waren, want hij kon nog nieteens zelfstandig lopen...
Mijn nichtje wilde er na een week al niet meer op dus gingen mn tante en ik er vaker op. (mn tante door de weeks ik in dfe weekenden en de hele zomervakantie) Omdat wij beiden westernrijden, was de keuze snel gemaakt Haha!
Moon werd een westernpaardje ...
Toen na de zomervakantie had ik geen tijd meer om zo vaak te komen en mijn tante had haar eigen paardje die ook al in training was geweest, dus er kwam een meisje die telkens lange buitenritten met hem maakte (ong. 2x per week)
Verder niks.
Toen waren mn opa en oma van plan om in dezelfde straat te komen wonen en hebben ze Moon gekocht en aan mij gegeven Lachen
WHahah en hij zal het merken want het word nu echt niet maar 2x per week wandelen Haha!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:31

Ik heb Esperanto gevonden via marktplaats er stond een advertentie op van een andalusier bij stal noordeneind.Toen ik gebeld had had ik al gelijk een goed gevoel bij die mensen.Ben toen gaan kijken naar 4 anda's die ze staan had en heb er toen 1 gekocht.Die werd helaas afgekeurd en toen is Femke (stal eigenaares) op zoek gegaan naar een andere ze wist nu wat ik ongeveer zocht en zo is bij Esperanto gekomen.Toen zijn we gaan kijken en het was meteen in orde en ben nog altijd even blij met mijn spaanse vent.