Zemelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Zemelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 17:12

Leo krijgt 2x daags tarwezemelen grof... gemengt met water..... hij moet het niet meer, hij eet het niet meer..... hij eet heel zn stal leeg maar zn zemelen laat hij staan.... kan ik er iets door doen waardoor hij het wel gaat eten.... (ik krijg het de eigenaresse niet uit dr hoofd gepraat dat hij het niet lekker vind)... ik heb er al eens wat haver doorgedaan en muesli maar dan nog.... en stukjes appel.... die vist hij er tussen uit

Iemand een oplossing hiervoor? Hij moet het echt niet

Tips pleasee! Haha!

Zou een lepel honing iets zijn zodat hetmisschien de geur verandert?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

2 keer per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:23

Wat zou jij doen als je iedere dag dezelfde saaie boterham voorgeschoteld Vork krijgt, en dan ook nog eens 2 keer per dag ?? Verdrietig

Precies !! Geen trek meer hebben in die saaie boterham! Tong uitsteken

geef hem eens een tijdje geen zemelen, en als je ze per sé wil geven, geef 'm dan niet te veel en doe er eens wat appels / appelsap / wortels / suiker / olijfolie / sinaasappel / weetikveelwatnogmeer erdoorheen.
Vind 'ie misschien wel lekker ! Vork Vork

succes ermee!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:28

Nappie at zijn eten ook niet, hij at er alleen de lekkere dingen uit Boos! Toen heb ik het hem heeeeeel moeilijk gemaakt, gewoon de appeltjes in ienimieni stukjes snijden, banaantje en worteltjes erdoor (ook bijna fijngemalen }> ) en Oh wat vond meneer zijn slobber ineens lekker!!!!! Hij staat al in zijn stal te dansen als ik alleen al die lege emmer pak om te gaan vullen Haha!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:36

Je zou er een keer een beetje suiker door jeen kunnen doen, dan wordt het lekker zoet. Niet te vaak en niet te veel natuurlijk, want dat is niet goed voor hem.

Succes!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:39

Je kunt er ook stroop doorheen doen (wat in principe hetzelfde is als suiker)
Je kunt ook kruidenmixen met gedroogde kruiden krijgen bij de paardendrogist, (of gewoon in de reformzaak) als je die erdoor doet smaakt het ook heel anders.

Op www.paardendrogist staat beslist wel wat....: kijk eens bij de W wvan Weidemix? Bevat Alfalfa, Brandnetel, Kamille, Lavendel, Paardebloem, Rode Klaver, Rozebottel, Zeewier....en je kunt altijd een proefmonster aanvragen als je niet weet of het paard het lekker vindt...


Kruid(en)

Kruiden bevatten naast vitaminen, mineralen, sporenelementen en aminozuren nog heel veel andere, veelal geneeskrachtige, stoffen. Zoals stoffen met een desinfecterende, antibiotische, spijsverteringsbevorderende, bloedreinigende, krampstillende of rustgevende werking.

De werking van kruiden

Kruiden hebben als groot voordeel dat ze langzaam in de lichaamsprocessen worden opgenomen en op alle lichaamsprocessen invloed hebben. Hierdoor geven ze het lichaam de tijd zich aan te passen en te reageren en worden onevenwichtigheden in en tussen de diverse processen voorkomen. Dat betekent ook dat het 10-14 dagen kan duren voordat u resultaten ziet. Meestal zult u na de eerste 3-4 weken de dosering wat kunnen verlagen omdat kruiden een progressieve werking hebben. Dat wil zeggen dat ze beter gaan werken naarmate ze goed door het lichaam opgenomen zijn.

Geen risico's

U kunt de kruiden die wij aanbieden aan ieder rantsoen toevoegen. Door het gebruik van de hele plant of een heel plantendeel compenseren de verschillende stoffen van de plant elkaar of vullen ze elkaar aan. Hierdoor werken kruiden geleidelijk en hebben kruiden en kruidenmengsels, ook bij langdurig gebruik, geen negatieve bijwerkingen. De kruiden en kruidenmengsels die wij u aanbieden zijn bovendien absoluut dopingvrij. Heel zelden kan een allergische reactie optreden (zoals niezen of bultjes). Paarden reageren (net als mensen) heel verschillend op kruiden; de één heeft wat meer nodig en de ander reageert heel goed op minder dan de aangegeven hoeveelheid. En de één vindt een bepaald kruid heerlijk en de ander weigert het te eten. U kunt bij ons altijd eerst een proefmonster aanvragen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-03-02 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Re: 2 keer per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 17:44

Maudje schreef:
Wat zou jij doen als je iedere dag dezelfde saaie boterham voorgeschoteld Vork krijgt, en dan ook nog eens 2 keer per dag ?? Verdrietig

Precies !! Geen trek meer hebben in die saaie boterham! Tong uitsteken

geef hem eens een tijdje geen zemelen, en als je ze per sé wil geven, geef 'm dan niet te veel en doe er eens wat appels / appelsap / wortels / suiker / olijfolie / sinaasappel / weetikveelwatnogmeer erdoorheen.
Vind 'ie misschien wel lekker ! Vork Vork

succes ermee!!


dank je maar dat hebi k zelf ook al ontzettend vaak gezegd tegen de eigenaresse...... maar zij is ervanovertuigd dat hij het moet eten en dat hij het wel eet..... ik zou hem liever wat anders geven mar ja... het is mijn paard niet! (al mag ik hem wel zo beschouwen! Lachen )

maar bedankt voor deze reacties!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 18:23

Maar dit is toch niet zijn basis voer of wel ?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 18:23

Mijn vraag: waarom MOET hij per sé zemelen? Lachen

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 19:09

XoNo schreef:
Mijn vraag: waarom MOET hij per sé zemelen? Lachen


hij krijgt nog wel een keer gewoon brokken, maar over het algemeen is dit zn basisvoer volgens mij Verward nu weet ik het ook niet meer...

Hij moet zemelen om aan te sterken en voor zn vitaminen en dergelijke.... zoals je misschien wel weet heeft hij een blessure gehad en is hij 3 maanden uit het ritme geweest..... sindsdien krijgt hij zemelen om hem vitaminen toe te dienen...... Zo wil de eigenaresse ook een nieuwe blessure aan dat been voorkomen... (klein detail.... ze is niet helemaal de volle 100% niet erg maar ze mist hier en daar wel wat, wat de normale mens wel heeft... op het eerste gezicht niet kenbaar, maar als je met haar omgaat dan merk je het wel! dit is wel SERIEUS!!!!)

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 20:26

bij ons krijgen ze gewoon droge zemelen over het voer, en als ze dat niet hebben beginnen ze niet een s met eten is heel grappig..maar ze eten het dus wel,terwijl wij het altijd al hebben gevoerd..

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:20

Zemelen worden door de meeste paarden graag opgenomen en zijn zeer eiwitrijk. Evenals haver is de calcium:fosforverhouding erg ongunstig. Bij het voeren van grote hoeveelheden zemelen is de verstrekking van voederkalk dan ook een eerste vereiste. Zemelen hebben een laxerende werking. Zemelen bevatten geen vitamines A en D.