Paarden werkvakantie spanje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Paarden werkvakantie spanje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:51

Hallo bokkers! Ik ben er weer Lachen

20 juli vertrok ik naar spanje voor 5 weken.
Ik ging daar bij de camping 'Manso Coguleras' in de prachtige spaanse pyreneeen buitenritten door de bergen begeleiden en s'avonds in het restaurantje werken.
Ik zag eerst enorm tegen het vliegen op omdat ik dus nooit eerder gevlogen had Scheve mond Maargoed om 10.00 was het dan zover. Mijn vliegtuig steeg op naar het zonnige spanje Cool (ik vertrok met flinke regen!)
Toen ik na 2 uurtjes vliegen in Girona landde was het daar al erg warm! Ik moest flink wennen maar het voelde heerlijk aan OK dan!
Ik werd daar opgehaald door de camping eigenaresse en we reden door de mooie bergen heen naar de camping! Ik zat gelijk al te genieten want het is daar zo ontzettend mooi. Ik kreeg gelijk weer het gevoel van de vorige keren toen ik daar op vakantie was.
Daar aangekomen eerst even mijn spullen in mijn caravan neergezet en gezellig bijgekletst met het meisje waarmee ik de ritten om de dag ging doen. De ene dag deed zij de paarden, de andere dag ik.
Ik kwam gelijk de drukte in want er was veel vraag naar paardrijden deze zomer door de campinggasten. soms had ik een lange rit (4 uur lang) een korte rit (1,5 uur lang) en een les in de bak (1 uur lang) op een dag! dan was ik s'avonds echt rijp voor mn bed Tong uitsteken Ik heb dan ook heerlijk geslapen!
Kortom de ritten begeleiden was echt geweldig. Ook heel gezellig werk om te doen. De mensen zijn allemaal zo enthousiast over de omgeving enzo. Dat doet je dan ook echt goed *LOL*

Nu zit ik hier weer sinds 24 augustus in het koude Nederland Tong uitsteken Maargoed dat is dus weer even flink wennen!
Maar ik zal nu maar eens wat foto's laten zien. De kwaliteit is niet altijd even geweldig helaas. waarom dat is mij ook een raadsel Verward

Als eerste Shanna, jaarling van Ona:
Afbeelding

Ona: haflinger met enorm lange manen Bloos!
Afbeelding

Merla: De enige haflinger daar met stamboekpapieren. Ze loopt geen ritten meer mee omdat ze chronische astma heeft gekregen vorig jaar. En ze is toen geopereerd aan kaanker aan beide ogen. Gelukkig is ze daar nu weer van genezen.
Afbeelding

De hengst zonder naam die ik samen met het andere meisje dit jaar heb ingereden. Superbraaf beestje!
Afbeelding

Yessy: kruising fjord x spaans paard
Afbeelding
Afbeelding

Junior 4 jr. is vorig jaar ingereden en loopt al heel braaf zn ritjes mee. Hij is wat aan de magere kant maar daarvoor werd hij ook bijgevoerd. De eigenaar heeft hem vorig jaar weggekocht bij de slager. Gelukkig voor dit beestje Lachen
Afbeelding
Afbeelding

De 14 jarige Perico, leider van de kudde Haha!
Afbeelding

Paard (ja zo heet hij Tong uitsteken) een heel licht gekleurde haflinger/eigenwijs karakter waar ik de meeste ritten op gereden heb:
Afbeelding

Foto's tijdens 'n lange rit:

twee klantjes Haha! op Ona en Perico
Afbeelding

Klantje Maryse (aardige meid oeverigens) kan goed gekke bekken trekken Tong uitsteken op Ona
Afbeelding

Paard in de struiken aan het eten Haha! tijdens de pauze:
Afbeelding

Perico slaapt liever tijdns zijn pauze Gaaaap ( die plekken op zijn nek zijn van mishandeling bij een vorige eigenaar)
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben dr weer klaar voor op paard voor de tweede helft van de lange rit:
Afbeelding

Oren naar voren he Paard voor de foto Tong uitsteken
Afbeelding

Serie foto's op de brug. Helaas wist het meisje dat ze maakte niet hoe ze moest inzoomen en ben ik dat vergeten uit te leggen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna lekker douchen:
Afbeelding

Nog wat foto's:

'N deel van de kudde met op de voorgrond hengstje met oortjes mooi naar voren:
Afbeelding

Nog 'n stukje kudde: Vooral Perico en Shanna
Afbeelding

klein stukje bergen:
Afbeelding

Aimee het dochtertje van de familie (bijna 3 jaar) Zij sprak Spaans, Catalaans en Nederlands Bloos! en ook nu al gek op paarden!
Afbeelding

Stukje terras en het zwembad waar ik mijn vrije dagen heerlijk gezont heb Cool
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat was ie alweer! een kleine selectie maar wel een beetje een beeld van hoe het daar was!
Bedankt voor het kijken Doei, doei

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:12

Wow!!! *LOL* Wat ziet dat er leuk uit zeg! Mooie omgeving, leuke paarden!! *LOL* Lijkt me ook cool om vakantie werk in een warm land met paarden te doen!! *LOL* Ik vind zelf Yessy en Junior er het leukst uitzien! Haha! Je zal je vast niet verveelt hebben daar?? Tong uitsteken

Echt leuk hoor!! *LOL*

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 16:41

Nee ik heb me daar absoluut niet verveeld Er waren zo nu en dan tijden dat ik zelfs echt zo iets had van poeh hee nu mag het wel wat rustiger worden. het is hard aanpoten maar idd wel echt mazzelwerk!

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:50

Leuke foto's Karen!
Ziet er echt leuk uit.
Junior heeft een schattig koppie.
Maar de ritten waren dus niet met grote groepen?
Die hengst heeft trouwens ook een erg schattig koppie Kwijl

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:20

Ja die hengst is idd ook echt een schatje. Hij ziet eruit zoals ie met rijden ook is.

De ritten waren in groepen van maximaal 5 personen. Dat vond ik eigenlijk ook al meer als genoeg om in de gaten te houden. Ik vond dat wel relaxed rijden zo.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:10

jeetje das idd goed vakantie houden Haha!
hoe ben je aan dit adres gekomen overigens?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:06

vakantie??? werken Haha! ik had maar 1 dag per week vrij.

Ik ben aan dit werk gekomen omdat ik er twee zomers op vakantie ben geweest ( toen nog niet voor werk maar met mn ouders) en toen hielp ik al veel mee met de paarden daar. Dat meisje wat toen de paarden deed, deed dat dit jaar weer en zij vroeg of dat ik dit jaar kwam want ze zochten nog een tweede begeleider zodat we het om de dag konden doen. En zo kwam ik daar dus terecht *LOL* Ik vind zelf dat ik best wel mazzel had met dat werk omdat het mn hobby is en ik er gelijk mee verdien!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:57

ja daar heb je idd wel mazzel mee Lachen
de trekpleister is daarentegen niet echt een hobby van me Tong uitsteken

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:30

Leuke foto's, wat een supervakantiebaantje heb jij gehad!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:17

Ziet er super uit Karen! Lekker om de hele dag zo buiten bezig te zijn. Waren het voornamelijk Nederlandse mensen?
Heb je ook nog in het restaurant daar geholpen of zo? Omdat je zei dat je om de dag de paarden deed..
Geen foto's van je slaapplaats?

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:16

wauw dat ziet er geweldig uit zeg!!!
verdien ej daar nou ook mee of was het echt meer vakantie???

paard is een leuk beestje trouwens!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 13:49

@Fabienne: Ik hielp daan de eerste 3 weken ook in het restaurant en dan idd om de dag de paarden. Toen dat andere paardenmeisje weg ging moest ik alleen de paarden doen dus de laatste twee weken heb ik iedere dag de paarden gedaan en s'avonds het restaurant. (Als je trouwens nog daar wil werken moet je je tel. nr. maar even pben. Ze bellen mij nl rond jan. weer of dat ik volgende zomer kan. Maar ik heb dan ws al werk en kan dus geen 5 weken gaan. En omdat jij zei dat je het ook leuk leek kan ik jou nog wel aanbevelen misschien?)

@MirZam Ja ik verdiende er ook mee. Dus dat was wel relaxed opzich, werk doen wat je hobby is en dan ook nog verdienen Tong uitsteken

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:55

leuke foto's zeg
wel gaaf zeg dat je dat als "werk" mag doen

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:19

verdwaalde je daar niet?
wel kei gaaf!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 21:56

nee hoor verdwalen was daar bijna niet mogelijk. De routes die ik daar met de mensen reed waren allemaal paadjes zonder zijwegen en als er dan wel een was dan wist ik welke kant ik op moest. Heel simpel dus. Het is een ongeloofelijk groot gebied maar verdwalen kun je er echt niet Lachen

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:57

Ziet er leuk en gezellig uit hoor!

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:19

Zo, dat ziet er heel aangenaam uit! Ben best wel een beetje jaloers. Dat is nog eens een leuk vakantie"baantje". Gave paardjes ook, leuk om te zien dat ze in Spanje ook Haflingers en Fjordjes enzo hebben. Ik kom altijd alleen maar stallen met andalusiers tegen (ook heel gaaf natuurlijk).

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 19:07

Ja ze hebben daar eigenlijk speciaal haflingers en fjorden gekocht omdat die zo'n stevig beenwerk hebben.(wat ze wel nodig hebben daar want ze moeten behoorlijk steil klimmen tijdens de ritten. echt heel avontuurlijk!)
Merla is een rechtstreekse fokhaflinger uit oostenrijk. En de rest heeft de eigenaar gewoon in Spanje gekocht De fjorden die in spanje gefokt zijn zijn alleen heel anders dan in NL. Smaller gebouwd vind ik. maar wel net zo sterk. En ze laten daar de manen lang groeien ivm de insecten. Zo krijg je een heel ander fjordje. Maar idd allemaal een superbraaf karakter!

Daihyo

Berichten: 88041
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:48

Wat gaaf zeg!!!
Wil ik ook Haha!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 11:51

Haha die reacties heb ik meer gehoord Amanda Haha!

Daihyo

Berichten: 88041
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:58

iwayalover schreef:
Haha die reacties heb ik meer gehoord Amanda Haha!


Ja, dat zal best. Het ziet er ook gewoon fantastisch uit!
Ik heb 4 jaar ponykampen in Appelscha gedaan. Ook erg leuk, maar totaal anders dan dit!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 12:02

Ja dat is waar. Dit is ook heel avontuurlijk, tenminste voor de ruiters. Ik en de paarden hebben het vaker gedaan dus weten wat ons te wachten staat maardie ruiters komen soms echt met reacties van: jee dit had ik niet verwacht of wat knap dat paarden zo steil kunnen klimmen Haha!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:51

hey en heb je geen PRE's gezien...arghhhhhhh hihihi

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 14:14

Nee heb ik niet gezien. Ben maar 2 keer van de camping afgeweest dus dat zou al toeval zijn geweest als ik er een had gezien. Helaas... Daarom bewonder ik die van jou zo Tong uitsteken

veertjuh14

Berichten: 94
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: sint anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:45

vet leuke foto's lueke pony's ook