Wie heeft er nog meer een ACTUEEL?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Wie heeft er nog meer een ACTUEEL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 12:16

Ik heb een Actueel x Goudsmid. Helaas weet ik niet zo heel veel over Actueel... dus ben ik benieuwd of er nog meer bokkers zijn die een Actueel hebben en of ze wat over hem (Actueel) kunnen vertellen. Lijkt jouw paard op hem of juist niet?

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!


yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:28

Hoooi Shirley,

Ik had een Actueel uit een merrie die 1/2 tuig was. Dit paard was 1.80 groot. Kastanjebruin met zwarte manen, staart en benen en had een paar witte haren onder zijn kin en tussen zijn ogen! Ik heb geen idee of hij op zijn vader leek. Wel weet ik (via mijn instructeur) dat Actueel later op basis van zijn nakomelingen is afgekeurd!

Ik ben hem pas gaan beleren toen hij bijna 9 jaar was (daarvoor stond hij in een stal te vereenzamen en te vervuilen) en binnen een jaar reden we de kampioenschappen in het M (dressuur) *LOL* . Een half jaar later kende hij de wissels, de pirouette en dergelijke. Hij leerde dus snel, was speels, groot, sterk (in zijn lichaam dus niet sterk in de hand), gezond (geen dag kreupel of ziek geweest) wilde altijd met je spelen (rijden dus) en was dol op knuffelen Lovers Met hem wilde ik de overstap maken naar de nvdr. Wegens een ongeval met een ander paard en daaruit volgende ellende heb ik hem weg moeten doen, waar ik nu vele jaren later nog steeds hartzeer van heb!

Lijkt jouw paard hierop? Qua karakter of uiterlijk?

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 14:48

yolande schreef:
Hoooi Shirley,

Ik had een Actueel uit een merrie die 1/2 tuig was. Dit paard was 1.80 groot. Kastanjebruin met zwarte manen, staart en benen en had een paar witte haren onder zijn kin en tussen zijn ogen! Ik heb geen idee of hij op zijn vader leek. Wel weet ik (via mijn instructeur) dat Actueel later op basis van zijn nakomelingen is afgekeurd!

Ik ben hem pas gaan beleren toen hij bijna 9 jaar was (daarvoor stond hij in een stal te vereenzamen en te vervuilen) en binnen een jaar reden we de kampioenschappen in het M (dressuur) *LOL* . Een half jaar later kende hij de wissels, de pirouette en dergelijke. Hij leerde dus snel, was speels, groot, sterk (in zijn lichaam dus niet sterk in de hand), gezond (geen dag kreupel of ziek geweest) wilde altijd met je spelen (rijden dus) en was dol op knuffelen Lovers Met hem wilde ik de overstap maken naar de nvdr. Wegens een ongeval met een ander paard en daaruit volgende ellende heb ik hem weg moeten doen, waar ik nu vele jaren later nog steeds hartzeer van heb!

Lijkt jouw paard hierop? Qua karakter of uiterlijk?



Hai Yolande, ja en nee. Ilion is een vos. (Hij lijkt qua uiterlijk wel erg op Goudsmid.)
Hij is wel groot en sterk maar hij heeft helaas hoefkatrol-ontsteking 2, dus ook wel kreupel geweest. Het gaat nu super! En hij is nooit dol geweest op knuffelen, vroeger trapte hij me het liefst zijn stal uit! Nu vindt hij t heerleijk als ik m masseer of ok zijn koppie kroel, maar terug kroelen kan ik wel vergeten... Hij is wel weer lekker speels en werkt erg graag voor zijn ruiter.

Naar dat je hem weg moest doen Verdrietig . Dat gaat je niet in de koude kleren zitten lijkt me.

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:31

Wij hebben een Actueel op stal gehad, dit was een vrij grote stekelharige vosmerrie. Ik heb alleen geen idee uit wat voor moeder dit paard kwam.

Ik zal eens kijken of ik er nog een foto van heb.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:13

Actueel komt uit de fokfamilie 44 en veel meer info kun je zien op www.paardenfokken.nl klik op zoek paard, typ Actueel en hopla vele generaties goede sportpaarden. Een van onze paarden komt uit deze familie en ik heb veel info verwerkt op deze site, mocht iemand meer info hebben over deze familie laat het me even weten! Succes.

Quality instead of Quantity


ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:31

monnes schreef:
Actueel komt uit de fokfamilie 44 en veel meer info kun je zien op www.paardenfokken.nl klik op zoek paard, typ Actueel en hopla vele generaties goede sportpaarden. Een van onze paarden komt uit deze familie en ik heb veel info verwerkt op deze site, mocht iemand meer info hebben over deze familie laat het me even weten! Succes.



Leuk leuk leuk! Dank je monnes. Fijn zo veel info OK dan!

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:36

Heb contact gehad met je over de pb Haha!

Wij hebben een Actueel fokmerrie. Inmiddels heeft ze twee Z dressuurpaarden gekregen en een elite en keur dochter. Ook de rest ziet er heel goed uit.

Ze is zelf 1.76, nooit ziek, altijd gezond en altijd vrolijk in de wei. Soms is ze wel eens wat drammerig of koppig, maar over het algemeen een hele betrouwbare merrie. Dit jaar is ze drachtig van Matterhorn.

Achter haar zit de lijn Goudsmid x Sinaeda.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:58

Nou paardenfokken.nl ben ik ook op geweest, alleen het is nog heel veel werk, wil ik alle nakomelingen erop krijgen Haha! Maar ik ben er mee bezig!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 15:10

LuvdaTossa schreef:
Heb contact gehad met je over de pb Haha!

Wij hebben een Actueel fokmerrie. Inmiddels heeft ze twee Z dressuurpaarden gekregen en een elite en keur dochter. Ook de rest ziet er heel goed uit.

Ze is zelf 1.76, nooit ziek, altijd gezond en altijd vrolijk in de wei. Soms is ze wel eens wat drammerig of koppig, maar over het algemeen een hele betrouwbare merrie. Dit jaar is ze drachtig van Matterhorn.

Achter haar zit de lijn Goudsmid x Sinaeda.



Ilion zijn moeder is Wevina (Goudsmid x Jurriaan -moeder Revina)

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:16

Wevina..... mmmm in de moederlijn van Ida zitten ook allemaal ina's. Ik geloof dat ik dit even moet onderzoeken Haha! Interessant!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 16:34

LuvdaTossa schreef:
Nou paardenfokken.nl ben ik ook op geweest, alleen het is nog heel veel werk, wil ik alle nakomelingen erop krijgen Haha! Maar ik ben er mee bezig!



Maar ik vind het wel een hele leuke site. Ik heb Ilion er ook op gezet Haha!

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

monnes

Berichten: 265
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: La douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:27

Tuurlijk, allemaal je merries invullen en zoveel mogelijk info en foto's, dan hebben we onze eigen datahorse (maar dan nog gratis) Ik vind het best een leuke site en biedt behoorlijk veel mogelijkheden om in te vullen. Zo kunnen we elkaar een handje helpen, toch? Al onze merries staan nu in de database. Maar ja dit bericht is eigenlijk offtopic...

Quality instead of Quantity

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:48

monnes schreef:
Tuurlijk, allemaal je merries invullen en zoveel mogelijk info en foto's, dan hebben we onze eigen datahorse (maar dan nog gratis) Ik vind het best een leuke site en biedt behoorlijk veel mogelijkheden om in te vullen. Zo kunnen we elkaar een handje helpen, toch? Al onze merries staan nu in de database. Maar ja dit bericht is eigenlijk offtopic...


Ik heb het ook gedaan. Is ontzettend leuk, vooral omdat er meer Actueels er tussen staan. En die zijn er niet zoveel!

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 10:46

LuvdaTossa schreef:
Wevina..... mmmm in de moederlijn van Ida zitten ook allemaal ina's. Ik geloof dat ik dit even moet onderzoeken Haha! Interessant!


En...? komt de moederlijn ook overeen? Achter Wevina komt Revina, Mevina en Devina. Kan je daar iets mee?
Je vroeg ook naar de fokker van Ilion: E B Boonstra-Hermelink, uit Wynjewoude. Ik ga straks nog even terug naar paardenfokken.nl, daar zal ik jouw Ida opzoeken, heb je n foto er bij?

Those we love, don't go away. They walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still missed, still loved, still very dear !

Ilion en ik doen het weer!!!!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:19

Heb je ook een Sinaeda/Morgenster in de pedigree zitten? Die van ons waren meer sina's, dit zijn vina's.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers