Nakomelingen Darwin.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Torfi

Berichten: 298
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Aalsmeer

Nakomelingen Darwin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 13:51

Wie heeft er een nakomeling van Darwin?
Zelf heb ik een 9 jarige ruin met als paps Darwin. Het is in de omgang een schat van een beest, maar met rijden is ie errugh eigenwijs. Wel op een leuke manier, hij is niet gemeen.
Maar ik vraag me af hoe andere nakomelingen zijn, ook qua bouw.

Michelle

You don`t know what you`ve got till it`s gone.
Een dag geen paard gezien, is een dag niet geleefd!


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:54

Ik heb een nakomeling gereden van Darwin, Legaat. Een donkere vos, klein maar stevig gebouwd. Een springer was het. Ik heb daar helaas geen foto's van, maar als jij een foto plaatst kan ik miss wel kijken of jouw paardje op Legaat leek...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Torfi

Berichten: 298
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:04

Hoi,

Helaas nog geen foto op de pc van Tommy. Maar hij is 1.60m en compact.
Niet dik te krijgen (ook niet op het land een grasbuikje of zo). Hij is dus niet heel stevig gebouwd en heeft dus iets elegants (klinkt zo luxe).
Verder een koppie met sprekende ogen die menig hart veroveren (ook bij de merrie`s). Zodra ik een foto heb zal ik die erbij zetten.

You don`t know what you`ve got till it`s gone.
Een dag geen paard gezien, is een dag niet geleefd!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:10

Dan stuur die foto maar rond die tijd naar mij via pb. Dan zal ik weleens kijken of ze op elkaar lijken. Legaat was ook klein.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

SinelliB

Berichten: 150
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:12

Randy01 hier op bokt heeft een Jetset D x Darwin, dacht ik. er staan foto's in haar profiel

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:16

Ik heb er 1 met opa Darwin , lekker ding, super gangen, leuk karakter, maar niet voor beginners.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:17

Oh nog iets.. Legaat werd heel erg heet als je tijdens een buitenrit niet met een los teugeltje reed...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

MorLor

Berichten: 55
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:56

ik heb ook een Darwin gehad. Heb hem als 3-jarige gekocht en vorig jaar verkocht (ivm studie) als 10-jarige. Volgende week vlieg ik naar hem toe om m weer eens op te zoeken!! Lovers Maar qua karakter ken ik bijna geen fijnere paarden (wat ik ook om me heen aan Darwins heb gezien). Die van mij was hengst, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Hij schrok nooit ergens van en was heel 'koel' in zn hoofd. Ik geloof wel dat Darwin's soms wat moeilijk kunnen zijn in de aanleuning. Dit hoorde ik tenminste. Die van mij was wel eens sterk, maar had dan ook een redelijk zware hengstenhals.
Wat me trouwens bij bijna alle Darwin's opvalt zijn hun hoofden en ogen. Vrijwel allemaal hebben ze hele aansprekende hoofden met grote ogen. Die van mij had altijd een frons boven zn ogen.
Ik zal je proberen een fotootje van hem te pb'en

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:01

Ken dat die grote trouwe, maar intelligente ogen en inderdaad met frons en dan is die van mij alleen maar een kleinkind van...

Torfi

Berichten: 298
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 21:22

Allemaal bekende dingen. Die frons en grote ogen. Tom is ook niet blij als ie buiten niet met een lange teugel wordt gereden, enig nadeel.. hji gaat dan zijn eigen tempo bepalen. Inderdaad wat moeilijk in de aanleuning. Maar verder in de omgang heel koel en makkelijk. Absoluut geen standaard kwpn-er. Laat alles over zich heen komen en kijkt de kat uit de boom. En nee, geen echt beginners paardje, daar zal hij snel over heen lopen en de baas over spelen. Ook mensen met angst die toch wat proberen te vragen aan hem neemt ie in de maling.

You don`t know what you`ve got till it`s gone.
Een dag geen paard gezien, is een dag niet geleefd!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:41

Dacht dat dat hals strekken tijdens buitenritten aan mij lag, maar af en toe trekt ze de teugels echt uit mijn handen.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:08

Ik heb er ook een en ben SUPER tevreden OK dan!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:54

Via de zoekfunctie kwam ik op dit topic terecht en ik dacht met mijn bericht nog wel wat te kunnen bijdragen aan dit onderwerp?

Ik heb een merrie met als opa Darwin.
Mijn merrie is echter bijna compleet het tegenovergestelde van wat hier over het algemeen gezegd wordt (misschien door de invloed van Jet Set).

Mijn merrie is zeer koelbloedig, kijkt wel maar schrikt zelden tot nooit (en áls ze al schrikt lig je er tenminste niet meteen naast), zeer aanhankelijk, erg knuffelig, zet zich áltijd voor de volle 1000% in, vindt alles wat ik met haar doe erg leuk, kan ook nog een goed sprongetje maken, is super licht in de hand (maar daar ben je dan ook zelf bij Knipoog ), heeft een stille en stabiele, makkelijke aanleuning. Ze is ondanks haar hoogte helemaal niet lomp of onbehouwen.
Verder is ze totaal niet aan de slanke kant, ze heeft eerder de neiging te zwaar te worden dan dat ze niet dik te krijgen is.

Kortom, mijn merrie is een zeer ongecompliceerd paard dat ik de toekomst best geschikt zou zijn voor beginners (is ze nu nog wat te groen voor).

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:00

Er zijn 2 hengsten met de naam Darwin.
Misschien hebben jullie niet allemaal dezelfde Darwin...


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:03

Tequiro schreef:
Er zijn 2 hengsten met de naam Darwin.
Misschien hebben jullie niet allemaal dezelfde Darwin...


Van maar 1 Darwin zijn er meerdere nakomelingen Haha! die word bedoeld denk ik, want als je er van die andere een nakomeling heb lopen heet je Fokker van je achternaam Knipoog

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:04

Wouter24 schreef:
Van maar 1 Darwin zijn er meerdere nakomelingen Haha! die word bedoeld denk ik, want als je er van die andere een nakomeling heb lopen heet je Fokker van je achternaam Knipoog


KLopt! OK dan!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:10

Wouter24 schreef:
Van maar 1 Darwin zijn er meerdere nakomelingen Haha! die word bedoeld denk ik, want als je er van die andere een nakomeling heb lopen heet je Fokker van je achternaam Knipoog


Uitzonderingen daar gelaten Knipoog

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:10

De vader van mijn pony is ook Darwin, maar niet de KWPN hengst waar jullie het over hebben, maar de ex-dekhengst van het NRPS, pony maat.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:29

Ja, Letizia heeft gelijk. Er zijn idd nog meer Darwin's.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:26

de kwpn dressuur dekhengst Inspectur is ook een darwin

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:25

Ik heb een merrie met als paps Darwin Knipoog Dat is dan dus een halfzusje van jou paard Torfi Haha! Ze is net als jouw paard erg compact en fijn gebouwd, ze is ook maar 1.61 en net als bij jou niet dik te krijgen Knipoog

Ze heeft iig een gouden karakter, ze is erg aanhankelijk en eerlijk Ze is wel vrij heet onder het zadel maar als je daar eenmaal mee om weet te gaan is ze verder in principe vrij makkelijk te rijden. Ik heb wel wat foto's op mijn pc staan dus als je wilt kan ik ze wel naar je mailen Cheese! Ik ben ook erg benieuwd naar andere Darwin nakomelingen OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 55 bezoekers