Pad schuift weg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Pad schuift weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 08:44

Hai,

Ik heb gisteren voor het eerst zo'n roystonpad gebruikt(zoals de ankypad maar iets goedkoper Knipoog )en toen ik wilde opstappen draaide mijn zadel helemaal mee,wat ik anders nooit heb.Ik had net aangesingel,dus dat kan het niet zijn Ook schuifde hij een beetje naar achter bij het rijden.
Hebben jullie dit ook?of hebben jullie tips zodat ik dit kan vermijden?
Oja,mijn schapevachtje lag ook onder het zadel.
Grtz

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?



Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:27

evt nog iets beter aansingelen of een antislip matje ertussen (tussen je schaapje en dekje

umpie
Berichten: 670
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:31

ja dat heb je met zoon pad. Er zitten nou eenmaal geen lusjes aan om het vast te maken aan je zadel!!! Daarom gebruik ik die dingen nooit. Het is wel mooi maar erg onhandig en je bent de hele tijd bezig om je pad weer goed te leggen. GEEF MIJ MAAR EEN GEWOON SHABRAKJE, IS OOK BETER VOOR JE PAARD ALS HET NIET SCHUIFT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:33

Probeer de pad eens zonder schapevachtje. Ik denk dat je zadel dan een stuk beter blijft liggen.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 09:52

Het schapevachtje ligt er altijd onder omdat ze nog niet zolang geleden behandeld is geweest voor haar rug en ik haar dus nog een beetje wil beschermen.Ik had die pad gekocht omdat die er ook voor bekend stonden goed te zijn voor de rug enzo,en ik geloof dat wel,maar ik vond het toch wat raar dat ik opeens niet meer normaal kon opstappen...

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:54

Ik weet niet wat voor materiaal het is? Ik heb een divopad, volgens mij zijn die dikker. Daar zitten ook geen lusjes aan, en die blijft altijd perfect zitten Anders zou je eens moeten proberen via een opstapje op te stappen.

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:57

Je gebruikt dus een pad, een bontje en een shabrak? Lijkt wel een torenflat dan, geen wonder dat de boel gaat schuiven....

Cobs kijken? De hengsten doen het ook weer !!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:06

Volgens mij gebruikt ze alleen de pad en het vachtje, toch? En volgens mij zijn die pads net zo dik als een gewoon shabrack.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 10:12

Ik gebruik inderdaad alleen de pad en het vachtje(daar nog een shabrak bij lijkt mij inderdaad wat overdreven...)Ik rijd zowiezo altijd met een dik shabrak en een vachtje en dan heb ik dat niet.Ik ben gisteren dan ook opgestapt met een opstapje en dan was er natuurlijk geen probleem meer,ik gebruik zowiezo als er niemand kijkt een opstapje,maar ik vind het zo wat belachelijk staan als er veel mensen rondlopen (omdat mijn paardje nu eenmaal geen reus is)Maar ik zit altijd vrij kort en ben zelf niet groot,dus als het even kan...hier met dat opstapje...!

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 10:13

wkoekoek:Het is zo'n roystonpad die ik besteld heb via "galopshop"

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:34

Ligt je zadel wel helemaal goed?

Over dat opstappen: het is helemaal geen schande om met een opstapje op te stijgen. Door een opstapje te gebruiken trek je minder aan de rug bij het opstijgen, wat weer beter voor de rug is.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 10:43

Ja hoor kitty,geloof mij ik ben een echte freak in opzadelen,alles moet echt perfect liggen,dus daaraan ligt het niet.Ik sta er zelfs al bekend voor dat ik iedereen zijn zadel "eventjes" ga goedleggen wanneer ze niet kijken...Ik weet wel dat het beter is voor de rug,maar toch...Dan lijkt het alsof ik zo'n stijve plank ben.

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:55

ik heb een BR pad en ik heb er ook nog een gelpad tussen liggen en dat blijft bij mij goed liggen. Misschien toch strakker aansingelen of ander bij een ruitersportzaak lusjes aan je pad laten zetten.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:03

lusje,daar had ik ook al aan gedacht,maar dan is het probleem van het verschuiven bij het opstappen niet weg.Ik singel altijd goed aan,als ik nog harder aansingel denk ik wel dat er wat protest gaat komen van paardjes kant wanneer ik haar min of meer in 2 trek...

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:20

hmm das wel lastig ja. misschien komt het omdat die pads zo dik zijn. is alleen een pad niet genoeg misschien. die zijn misschien dik genoeg om een bontje te vervangen.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 11:36

Normaal zou de pad allen wel genoeg moeten zijn,maar als het even kan leg ik er graag het bontje nog bij.
Bedankt voor jullie reacties en mijn conclusie is:ik laat er lusjes aanzetten zodat hij bij het rijden blijft liggen en als die pad eronder ligt gebruik ik mijn opstapje...Probleem opgelost!

I'm 98% beautiful and 2% crazy...or is it the other way around...?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:00

als een sjabrak of pad niet goed blijft liggen ligt je zadel niet goed (mij verteld in de ruiterzaak) ik knipte eerder trouwens ook altijd de lusjes er af, vond ze maar lastig Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, YandexBot en 43 bezoekers