Alleen erop? Of toch maar niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Alleen erop? Of toch maar niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 08:12

Ik ga vanavond voor de tweede keer op een paard rijden.
Het is tevens ook de tweede keer dat er ooit iemand op heeft gezeten.
Ze is 4 jaar en nooit wat mee gedaan. De eerste keer ging aardig goed. De eerste 10 min. vond ze het erg eng en de tweede 10 min. liep ze heel rustig aan de hand mee (ze is toen vastgehouden) Knipoog

Vanavond houdt ook iemand het paard vast.
De rest van de week ga ik 's middags ernaartoe, maar dan is er niemand om Sam vast te houden. Scheve mond

Mijn vraag is: Wat zouden jullie doen..
- Gewoon erop gaan? (ik heb ALTIJD een cap op en mijn voeten uit de beugels, zodat ik daar nooit in zal blijven haken als er iets gebeurt)
- of toch maar wachten tot volgende week dinsdagavond dat ik er dan (pas) weer op kan. Verdrietig

Ik rij trouwens in een afgezet weiland. (dus in ieder geval geen harde bakrand waar ik tegenaan kan vallen.) Haha!

Koekje erbij ? Haha!


Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:44

ik zou wachten tot er iemand is om je te helpen, is makkelijker voor zowel jou als je paard. Vooral met de jonge paarden kun je ongelukken beter voorkomen, tis niet echt prettig als ze meteen een slechte/enge ervaring mee moeten maken als het niet nodig was.. Succes! Lachen

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:53

Dit is voor jou de tweede keer in je leven dat je op een paard zit??
Zo ja, dan vind ik het erg onverstandig om op een groen paard te leren rijden, zowel voor jou als voor het paard.

Maar naast dat, ik zou wachten totdat er iemand is die het paard kan vasthouden, een (groen) paard kan op de meest rare dingen reageren, op de meest rare manieren. Bovendien moet je het paard de tijd gunnen, om alles te verwerken, volgende week is vroeg genoeg om er weer op te zitten.


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:06

Siempie schreef:
Bovendien moet je het paard de tijd gunnen, om alles te verwerken, volgende week is vroeg genoeg om er weer op te zitten.


Idd, ik snap niet waarom je nu ineens al elke dag erop wilt zitten? Ik denk dat die 20 minuten meer dan genoeg waren voor deze week. Beesje moet rustig aan alles kunnen wennen. Ik vind 2 x 10 min per week in t begin meer dan genoeg..

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 09:10

Ik rijd zelf al 12 jaar, dus 't is niet de eerste keer dat ik op een paard zit...
Ik denk inderdaad dat volgende week vroeg genoeg is.

Koekje erbij ? Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:26

Mischien als het goed gata aan de hand erop??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:40

Niet doen ! zorg dat er altijd iemand bij is. Met een vriendin van mij had ik destijds afgesproken dat als zij (de eerste maanden alleen hoor!) er alleen opging, ze mij belt voordat ze erop gaat, en als ze eraf is, zodat ik weet dat ze niet ergens in een hoekje ligt te creperen Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:00

Niet doen Dit paard heeft nu veel begeleiding nodig om alles te kunnen verwerken. Daarbij is het gevaarlijk om het alleen te doen. Wachten tot je goede hulp op de grond hebt. Alles rustig aan bij het zadelmak maken van een paard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, veranadautje en 31 bezoekers