Het vervolg verhaal van de tuiger Volkore

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Het vervolg verhaal van de tuiger Volkore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 20:43

Jullie weten vast nog wel het verhaal over de tuiger Volkore die een beetje (veel) door de eigenaar is achtergelaten bij Westernfreak

We willen even laten weten dat we het vandaag helemaal eens zijn geworden en dat we 1 dezer dagen Volkore los gaan laten in zijn nieuwe weiland!!! Yessssssss *LOL*

We willen iedereen van harte bedanken voor alles wat jullie ingezameld hebben en mochten er nog bokkers zijn die spulletjes hebben liggen voor hem dan is dat altijd van harte welkom want het is voor ons ook allemaal nieuw om dit formaat paardje te hebben >>> Charmotte is een c-pony en daar past gelukkig mijn westernzadel op

Laat het mij weten wie er iets kwijt wil en natuurlijk houdt ik jullie op de hoogte van de aankomst en het verloop van Volkore

Wij zijn in ieder geval superblij Lovers

Charmotte is een superpony!!!

Volkore is een knuffelbeer !!!


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:48

Leuk Lachen. Gefeliciteerd met je aanwinst.

Ik ben benieuwd naar de foto's en ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met Volkore Lachen.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:35

Gelukkig maar dat het eindelijk rond is .

Veel plezier met Volkore, maar dat lukt vast wel Lachen .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:53

Gefeliciteerd! OK dan! Kan je misschien zeggen wat je nodig hebt?

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 22:02

thnx allemaal
we hebben in ieder geval wat dekens nodig voor hem en een hoofdstel een zadel hebben we al maar nog geen sjabrak dus als je wat hebt het is welkom

alvast bedankt trouwens

Charmotte is een superpony!!!

Volkore is een knuffelbeer !!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:20

Dus hij is gewoon berijdbaar?
Das een fijne meevalller!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:54

gefeliciteerd! misschien handig om te vermelden wat voor maat deken je nodig hebt. Ik heb nog wel wat liggen namelijk.

springen is passie, dressuur is een kunst

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 10:44

als ik het een beetje kan inschatten dan denk ik dat ie maatje 1.75 of 1.85 wel kan hebben

we hebben verschillende zadels o.a een 17 inch vzh en een 17 inch dressuur ook hebben we een westernzadel maar die gebruik ik op mijn pony

Natasha schreef:
Dus hij is gewoon berijdbaar?
Das een fijne meevalller!
_________________
of ie te berijden is weet ik niet maar we gaan er eerst voor zorgen dat ie weer wat aankomt, ons gras is gelukkig heel voedingsrijk en we hebben al een voorraad brok gehaald en de muesli is onderweg als iemand nog een handige tip heeft dan is dat natuurlijk altijd welkom

ik heb trouwens net weer een mailtje gehad en ik denk toch echt dat Volkore morgen of overmorgen hier al is, we gaan zeker foto's maken van de aankomst en hoe ie er op dat moment uitziet zodat we kunnen zien of ie lekker opknapt

het wordt weer een spannende tijd maar we hebben er reuze zin in!!!

Charmotte is een superpony!!!

Volkore is een knuffelbeer !!!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:53

Aaah gelukkig maar...!! Hoop dat het allemaal goed komt, heb helaas geen spullen voor je..
Succes en ik wacht op foto's Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:53

Volgens Westernfreak is het dier rond de 2 jaar:

[ITP] Volkore (het paard van de inzamelingsactie)
Westernfreak schreef:
Toen dachten we nog dat hij 3 jaar was, maar volgens zijn papier is hij nu amper 2!


Waarom heb je dan al een zadel en hoofdstel nodig? Zeker als het dier nog zo onuitgegroeid is?
Dan zou ik eerder langer wachten voor ik met hem begon.

Goedgekeurd onderschrift :)

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:10

Billy, ze zou hem heus nog niet inrijden denk/hoop ik Knipoog

veel plezier met hem !

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:34

Dat van dat hoofstel en zadel begreep ik ook al niet!! Die heb je voorlopig nog niet nodig lijkt me. Maar goed, veel plezier met hem.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:55

Als ze hem nog niet gaat inrijden, is het gewoon een manier om gratis spullen te bietsen. Kan me niet voorstellen dat, als je meerdere paarden kunt onderhouden, dat je er dan geen spullen meer voor kunt kopen. Als dat zo is doe je denk ik iets niet goed Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:31

Veel plezier met hem, fijn dat er iemand voor hem gevonden is.
Wat betreft het verzamelen van spullen; als ik jou was zou ik eerst maar eens wachten wat eruit groeit ipv hier om spullen te gaan bedelen, want zo komt het echt bij me over. Het is geweldig dat er zoveel mensen een bijdrage hebben geleverd, zodat het beestje niet naar de slacht hoefde, maar er zijn grenzen hoor.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:08

Ik vroeg me al af of e.e.a. definitief was en zo te horen is dat zo.
Eerlijk gezegd begrijp ik ook je bedoeling niet helemaal. Het idee was om Volkore nog een kans te geven. Hem nog wat tijd te gunnen en te kijken of zijn rug bij zou trekken. Hoe kun je het dan nu al over een zadel hebben?!

Ik zou zeggen, geef hem zeker 1-1,5 jaar en laat hem dan eens door een da bekijken en beslis dan wat jullie samen kunnen.

Maak me toch een beetje ongerust nu.... Scheve mond

Graag een reactie van je Shelby.

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:11

ellenlouise schreef:
Maak me toch een beetje ongerust nu.... Scheve mond

Graag een reactie van je Shelby.


Dat was ik sowieso al een beetje. Vond het nogal vreemd overkomen zo perse wilde ze Volkore hebben.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:52

Mischien wel alleen voor het rijden Scheve mond

maar dat kan hi voorlopig toch nog niet...... en mishcien wel nooit....

als je een nieuwe pony voor je dochter kunt aanschaffen kan je ook zelf spullen aanschaffen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:55

Billy schreef:
Als ze hem nog niet gaat inrijden, is het gewoon een manier om gratis spullen te bietsen. Kan me niet voorstellen dat, als je meerdere paarden kunt onderhouden, dat je er dan geen spullen meer voor kunt kopen. Als dat zo is doe je denk ik iets niet goed Haha!


Billy, ik denk dat je een beetje beter moet leren LEZEN in plaats van meteen af te kraken en voorbarige conclusies te trekken.

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 21:59

wat zijn we weer lekker op dreef met alle kritiek

ook al zullen we nooit op Volkore kunnen rijden dan gaat ie bij ons een mooie tijd tegenmoet
en waarom ik nu al over een zadel begin??? omdat ik die via een pb aangeboden heb gekregen daarom misschien

als je van de hele situatie niets afweet reageer dan ook niet alsof je alles weet wees blij dat ie niet ergens op een weitje achteraf komt te staan ofzo of misschien nog erger zoals de eigenaar eigenlijk in zijn hoofd had
alles is verder al geregeld gezien de da dus maak jullie je daar maar niet gerust over hoor

en om nog even terug te komen op die pony voor mijn dochter..... misschien dat ze nog een vader heeft die een pony voor haar zou willen kopen maar dit aan mij overlaat

eigenlijk ben ik aan niemand een uitleg schuldig maar op deze manier komen jullie wel heel banketstaaf over ik wil er verder geeneens woorden over vuil maken

Charmotte is een superpony!!!

Volkore is een knuffelbeer !!!

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:02

oja en nog even over het bedelen te hebben.......... hebben jullie dat ook tegen Westernfreak gezegd??? vast niet
we hoeven niet te bedelen

maar zoals ik al zei: ik ga hier verder niets meer over zeggen wat zijn jullie verschrikkelijk kinderachtig denk eerst eens na of vraag eerst dingen aan mij voor je een oordeel velt

Charmotte is een superpony!!!

Volkore is een knuffelbeer !!!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:17

Shelby schreef:
maar zoals ik al zei: ik ga hier verder niets meer over zeggen wat zijn jullie verschrikkelijk kinderachtig denk eerst eens na of vraag eerst dingen aan mij voor je een oordeel velt


Ik denk dat sommige mensen zo reageren omdat je (niet vervelend bedoeld) nogal naief overkomt?

Je klinkt hier alsof je een "normaal" paard hebt gekocht. Dit heb je niet: je hebt een tweejarige hengst met (mogelijk) lichamelijke problemen gekocht, en ik denk dat mensen hadden gehoopt/verwacht dat je posts daarmee in overeenstemming waren geweest. Schrijven dat je al een zadel en een hoofdstel voor hem hebt, maar nog geen sjabrak komt op z'n zachtst gezegd nogal vreemd over op de mensen die het verhaal van Volkore gevolgd hebben en (zoals ik) zelfs geld hebben gestort om hem te "redden".

Wel wil ik je veel succes en plezier wensen. Ik hoop dat Volkore gezond en sterk uigroeit en dat je de kennis en mogelijkheden hebt om hem daarbij te helpen mocht dat nodig blijken.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:25

lageveld schreef:
Billy, ik denk dat je een beetje beter moet leren LEZEN in plaats van meteen af te kraken en voorbarige conclusies te trekken.

Ik denk dat ik niet de enige ben die me hierover verwonder.
Ik ben vanaf het begin heel erg sceptisch geweest over het hele red-Volkore-verhaal, en eerlijk gezegd wordt dat alleen maar erger nu hij bij iemand geplaatst is die gelijk over zadels en hoofdstellen begint.
Die heeft ze dan wel, maar wat moet een 2 jarige met een sechte rug met een zadel en een shabrak? Waarom moet een 2 jarige dekens terwwijl hij nog niet aan het werk hoeft?
Ik twijfel niet aan Shelby's goede bedoelingen, maar ik vind het op z'n minst vreemd dat er gelijk van alles aangeschaft moet worden alsof het om een jong sportpaard gaat ipv een 2 jarige waarvan je nog maar moet afwachten hoe hij uitgroeit en of hij ooit geschikt zal zijn om mee te werken.

Goedgekeurd onderschrift :)


Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 23:12

dan hebje toch het hele verhaal van mij niet goed gelezen
ook al zou ie nooit iets kunnen doen voor ons dan kan ie bij ons wel een hele mooie tijd tegenmoet gaan wij verlangen niets van hem

MOEILIJK HE LEZEN?!?!

Charmotte is een superpony!!!

Volkore is een knuffelbeer !!!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:54

Shelby"]
We weten nog wel niet wat Volkore moet gaan kosten maar we zetten nu al onze centjes aan de kant om hem op te gaan halen.
[/quote]

Het bedrag dat voor Volkore gevraagd werd door de eigenaar was natuurlijk veel te hoog (750). Maar op het onderhouden van een paard is het alsnog een druppel op een gloeiende plaat: eigenlijk zou je een veelvoud ervan zo uit je zak moeten kunnen trekken, er kan zich altijd een noodgeval voordoen. Zeker in het geval van dit paard is dat niet ondenkbaar.

[quote="Shelby"]
we hebben in ieder geval wat dekens nodig voor hem en een hoofdstel een zadel hebben we al maar nog geen sjabrak dus als je wat hebt het is welkom
[/quote]

Dit vind ik dus een vreemde gedachtengang: ten eerste zijn een zadel en hoofdstel niet de eerste "must-haves" voor een 2-jarige (en al helemaal niet voor deze). Ten tweede vraag je hier in principe om donaties.

[quote="Shelby"]
We willen iedereen van harte bedanken voor alles wat jullie ingezameld hebben en mochten er nog bokkers zijn die spulletjes hebben liggen voor hem dan is dat altijd van harte welkom want het is voor ons ook allemaal nieuw om dit formaat paardje te hebben
[/quote]

Hier wederom een verzoek om donaties.

Natuurlijk is het fantastisch dat je een paard als Volkore wilt opnemen, maar bedenk wel waar je aan begint. Het kan helemaal goed komen met hem en hij kan zelfs een fijn rijpaard worden, maar de kans is ook aanwezig dat hij intensieve medische zorg nodig zal hebben. En dan heb ik het nog niet eens over fysiotherapie e.d., maar wat dacht je van de castratie om te beginnen? Veilig een hengst houden is weer een heel ander vak Clown . Vergeleken met dit soort kosten is de aanschafprijs van paard, tuigage, en allerhande "spulletjes" natuurlijk een lachertje. Het zou gewoon prettiger overkomen als dit soort overwegingen in je posts duidelijker aanwezig zouden zijn.

[quote="Shelby schreef:
MOEILIJK HE LEZEN?!?!


Als je een topic op een openbaar forum post, komen er nou eenmaal verschillende reacties. Sommigen wat kritischer dan anderen, sommigen wat harder gesteld dan anderen. Elegantie in het omgaan hiermee siert de mens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:00

Mooi verwoord Jessy, en ik denk er net zo over.
Shelby, veel geluk met Volkore, en fijn dat jullie hem nog een kans willen geven. Ook ik heb gedoneerd om hem van de slager te redden, en hoop dat hij bij jullie de kans krijgt om voldoende uit te groeien, en zo lang het gaat verder van zijn leven zal kunnen blijven genieten.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, goesju, J30d, Linde_C, marinst, Marlou91, paard1970, Raineri, redbutton, Zippo_M en 134 bezoekers