heeft er al eens iemand een manegepaard gekocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mi_Amore

Berichten: 14811
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

heeft er al eens iemand een manegepaard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 17:00

hey,

ik kreeg zo eens het leuke idee om te vragen wie er allemaal eigelijk al eens een manegepaardje heeft gekocht en wie nu nog in het bezit is van één.

Bij ons op de manege hebben we het al een paar keren meegemaakt dat er een manegepaardje verkocht is en we weten toch dat ze allemaal goed zijn terechtgekomen ! Haha! *LOL*

Vroeg het me gewoon eens af. En wees eens eerlijk? Vinden jullie dat een goed idee? Ik eigelijk wel afhankelijk van hoe ze eruit zien en hoe ze rijden enzo Haha! .

groetjes xxx

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!


Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:15

Minousch is 2 weken manege paard geweest, ze was 3 jaar en liep elke dag 20min per dag in de les mee omdat ze nog niet mooi volgroeid was, daarna heb ik haar gekocht.
Ze was niet beschadigd en het is wel goed om lekker rond te hobbelen hoor als manegepaard.
Ik ken veel mensen die er 1 gekocht hebben en er dolblij mee zijn!!

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:18

mijn paard is manage paard geweest..dan wel het paard van de instructise Haha!
maar later werd ze verkocht omdat ze niet geschikt was om steets maar rondjes te lopen..

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:41

ik heb er 1 Haha!
een jaar of 8 manege paard geweest.. hij is nu 16.. begon met leasen en na 1,5 jaar gekocht.
nog altijd geen spijt, ben ontzettend happy met hem.
ben lekker wedstrijden aan het rijden... wil nog l2 met hem worden dus..maar dat gaat helemaal lukken Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:08

Mijn C pony is ruim 1 jaar manegepony geweest, nu na 11 jaar hebben we haar nog steeds Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:33

Mijn paard heeft voor ik hem kocht 8 jaar in een manege gelopen. Ik heb hem daar al die jaren ook verzorgd. Het was voor mij een logische stap om hem te kopen toen hij weg moest. Ik heb er absoluut geen spijt van. Hij is alleen maar beter geworden, en is nog lang niet stuk.

...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:44

mijn eerste paard was ± 10 jaar manege paard geweest waarvan ik haar 4 jaar had verzorgd. en toen had ik haar gekocht.helaas is ze vlak daarna overleden.

happyjoyce

Berichten: 4492
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:50

Ik heb een manegepony, in december is hij al 5 jaar van mij.
Hij heeft ongeveer 2 jaar in de lessen gelopen en toen heb ik hem gekregen.
Ik rij nu L2 dressuur met hem en mag M1 starten.

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:55

Mijn pony is een jaartje of wat manegepony geweest, en ze is nu al ruim 5 jaar van mij. Staat nog steeds op dezelfde manege overigens, ik rijd daar nogsteeds.
De manier waarop de verkoop toen gegaan is, is niet helemaal eerlijk geweest, maar daar ga ik verder niet over uitweiden.
Ik moet zeggen dat ik in het vervolg niet meer een manegepaard/pony zou kopen, ze heeft al veel meegemaakt en sommige dingen zijn er simpelweg niet meer uit te krijgen, hoeveel geduld ik ook met haar heb.
Ze is ontzettend veranderd op een positieve manier, veel werkwilliger, ze heeft haar oude karakter (van vóór haar manegetijd) weer helemaal terug.

:+: May the horse be with you :+:


Squawk

Berichten: 5691
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:02

Mijn vorige pony kwam ook van de manege af, ze had daar weliswaar maar een aantal weken gestaan maargoed. M'n ouders hadden haar eerst voor mij gehuurd en na een aantal weken hadden me ouders haar gekocht. Maar waarom ze toen verkocht werd...volgens de manegehouder was die pony veel te druk, kan aan mij liggen, maar ik had haar nooit ook maar 1 pas verkeerd zien zetten Verward Maja k vnd niet erg dat de manegebaas haar toen had verkocht...ik had er alleen maar een voordeel mee Tong uitsteken

http://www.vanderwijstfotografie.nl
Prachtige trouwfotografie http://www.theysaidyesfotografie.nl

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:57

Ik heb mijn draver gekocht van onze manege, het was een erg geliefd dier omdat ie lekker voorwaarts was, lekker kon springen en ook normaal dressuur kon..

Hij heeft er zeker een jaartje of 10 gelopen en ik heb hem in juni gekocht... ik vind wel dat zijn karakter is veranderd *LOL* Hij hinnikt als ik kom aanrijden Haha! hij is nog voorwaartser Scheve mond maar daar ben ik niet zo blij mee en hij is ineens heel speels Verward

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:00

Ik heb ook een manegepaard gekocht maar uiteindelijk voldeed ze niet aan mijn doel en heb ik haar weer verkocht.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:05

Ik ben een echte beginner, beetje aangestoken door mijn dochter dus ik ben juist erg blij met mijn ex-manegepaard ... ik denk ook niet dat ik echt zou doorbreken met dit dier, al kan ie toch erg goed springen, met iemand anders dan Lachen)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:12

mijn pony is dan wel geen manege pony, maar ze heeft wel 7 jaar (ongev) als attractie gedient. ben er super blij mee, ondanks al haar gebreken..

start paardensport Zie profiel voor meer info

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:56

't paardje waar ik nu endurance mee rijd is jaren manege pony geweest.
Hij stond op manege Zevenkamp bij 'Rooie Bertus'. ( alweer heel wat jaartjes geleden) hij is daar gekocht door een meisje en van haar heb ik hem weer.
( maar hij heeft niet het karakter van een manege pony hoor Haha! )

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:06

Ik heb samen met mijn vriendin een oude manege pony gekocht, om haar nog een fijn pensioen te geven.
Helaas liep het anders Verdrietig Maar toch geen spijt van gehad hoor Lachen

זכור

ellepel

Berichten: 47213
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 06:59

de mijne heeft in schoorl op het strand gelopen, niet zo lang.
je kunt het wel aan hem merken want t liefst loopt ie achter een ander paard met zijn neus in de staart!

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:15

Arsen liep in Polen ook op een soort manege. Het was een stoeterij waar hij de dekhengst was, maar moest in de zomer buitenritten lopen met toeristen, soms wel 5 uur op een dag.
Nu is hij man af en geniet in Nederland. We hebben er een gouden paard aan.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:17

Joey komt bij manege de Nieuwe Ark vandaan. Lady heeft ook een tijdje in manegelessen gelopen bij een manege in Zeewolde (of in de buurt daarvan) zij vindt het ook het makkelijkste om achter een ander paard aan te lopen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:23

Ik heb ok een paard dat manege paard is geweest... Maar ze bleef rennen en gek doen, en daarom hebben wij haar toen gekocht. Ze is nu erg lief en is een knuffel paard, en echt geeen ren en cross paard!

Slaap zacht, lieve Farouche

finn

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: westland (monster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:39

ik heb een pony gehad en dat is ook manege pony geweest.
ze was daar niet echt braaf maar toch probeerde we het op onze manege een veel grotere bak .
we waren daar en ze was super braaf .
helaas hebben we haar niet meer omdat mijn zus te groot en te zwaar werd .
mis haar soms nog steeds .

een dag niet gelachuh is een dag nie geleefd

terug van weggeweest

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:08

Mijn Haf heb ik van manege Austerlitz gekocht. Hij was toen al 5 keer verkocht en kwam iedere keer net zo hard weer terug, want hij misdroeg zich! Ik was gek op hem , reed elke week op hem, maar kon hem niet betalen. Toen ik hoorde dat hij weeeer verkocht werd , maar dat de eigenaar nog geen geld had betaald, riep ik in een opwelling: dan is ie nu van mij! De volgende dag betaald en toen had ik eindelijk mijn eigen paard! En inderdaad, de verhuizing is bijzonder moeizaam gegaan. Hij is zeer gevoelig en bijzonder snel van slag. Sinds 3 jaar heeft hij een maatje, een Merens, zijn beste vriend. Die zijn onafscheidelijk, maar hoeven gelukkig dan ook nooit meer uit elkaar. Mijn Haf kopen is het beste wat ik gedaan heb in mijn leven!

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:25

Een vriendin van mij heeft een half jaar geleden ook een manegepony gekocht.
Hij is 5 jaar manegepony ofzo geweest. Het is een heel braaf paardje en het gaat heel goed met hun. Ik rij hem 1 of 2 keer in de week voor haar Lachen

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:43

ik heb er een van de manege gekocht
4 jaar gelede
hij was wel wat duurder maar dan heb je wel een goed/gezond paardje
en braaf

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:45

Onze paarden komen niet van de manege. Ik zou ook niet zo gauw een manege-paard kopen. Het lijkt me niet zo gezond om een paard te kopen waar heel veel mensen op leren rijden hebben. Dan koop ik liever een jong paardje om het zelf in te rijden. Voor mij is het belangrijk dat een paard niet te veel verkeerde hulpen heeft geleerd. En dat gebeurt op een manege maar al te vaak. En dat is heel normaal, want je bent er om iets bij te leren. Alleen een beetje ten koste van het paard.

Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wilt doen. Een ex-manege-paard is waarschijnlijk ideaal voor iemand die zelf de basis nog wilt leren en er lessen mee kan nemen.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, masyo en 21 bezoekers