Westernlessen: Het succesverhaal van Flint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frida
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-08-04

Westernlessen: Het succesverhaal van Flint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:47

Afbeelding
Afbeelding
Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van mijn paint Flint (Jetalitos Blue Eyes). Toen ik hem 2 jaar geleden had gekocht, had ik echt nog geen verstand van paarden. Flint heb ik na 2 zware valpartijen eerst maar laten castreren. Toen hij daarna bij mij terug kwam wist ik niet goed wat ik er mee moest doen. Flint zag er slecht en futloos uit en ik was er eigenlijk erg bang voor geworden.
Gelukkig leerde ik Lenie Maas uit Zierikzee kennen. Zij heeft Flint toen een half jaar aan huis gehad. Zij heeft er eerst voor gezorgd dat Flint weer in een betere conditie kwam en dat hij de beginselen van western snapte. Daarnaast heeft zij hem absoluut verkeersmak gemaakt en mij weer minder bang. Toen moest ik nog leren rijden. Omdat de afstand Den Bosch-Zierikzee te groot was, ben ik op advies van Lenie op zoek gegaan naar iemand die mij zou kunnen helpen.
Zo ben ik terecht gekomen bij Martina Weichert van de Easy Horse Ranch te Well. Ik heb nu ruim een half jaar les, want Flint heeft qua gezondheid toch nog 2x een terugval gehad. Met haar geduld, haar goede verzorging en haar lessen hebben we op ons eigen tempo veel vertrouwen en lol gekregen in het western rijden. Flint is nu voor het eerst ook echt goed in vorm en het lijkt wel een ander paard.
Volgens Martina tijd voor een wedstrijd.
Op 25 juli hebben we voor het eerst meegedaan aan de APHA wedstrijd in Bunschoten. De trail was voor ons nog even wennen, Flint was echt cool, ik nog niet helemaal. We werden 3e. De pleasure was kicken; Flint liep fantastisch en het was echt genieten. We haalden de 1e plaats!
Ik moet alleen nog leren dat je bij de line-up van horsemanship niet mag kletsen en je paard mag knuffelen, maar ik was nog helemaal met mijn gedachten nog bij de pleasure. Ditmaal een 4e plaats.
Volgende keer doen we zeker weer mee. Martina heel erg bedankt voor je support!!!
De foto's zijn van voor de lessen en van onze eerste wedstrijd; een echte metamorfose.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:51

Echt geweldig ! Ik vind het super voor jullie ! Ik weet zeker dat jullie nog heel erg veel leuke jaren samen tegemoet gaan , en vanaf nu kan het alleen maar leuker en beter gaan met jullie twee !

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:52

Joh dat is een geweldig succesverhaal. Van harte!!! Je hebt er hard voor gewerkt als ik het zo zie. Verdiende plaatsen (en ik heb ook met Sonja zitten kletsen tijdens de line up hoor Lachen )

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:34

Ik heb jullie zien rijden in Bunschoten en het zag er inderdaad erg goed uit! Wat een verschil met die foto van toen je hem kocht! Nog heel veel plezier met hem en ik hoop jullie vaker te zien op de Paint shows!!

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:00

Hi Frida,

Wat leuk dat je je verhaal hier op Bokt hebt gezet! Is echt een groot verschil tussen hoe je Flint kreeg en hoe hij er nu uit ziet en hoe mooi hij loopt. En je hebt er volgens mij ook behoorlijk hard aan gewerkt. OK dan!

Kom je wel weer eens tegen bij Martina of op een volgende wedstrijd.

Marianne

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:36

Wat een wereld van verschil tussen die twee foto's!!
En van harte gefeliciteerd met je behaalde prijzen.... OK dan!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:42

Wow meid, wat een verschil!! Zo zie je maar dat hard werken en inzet uiteindelijk worden beloond!! Petje af voor je doorzettingsvermogen en heel veel plezier en succes voor de toekomst. Ik heb zo'n idee dat we je nog vaak gaan tegenkomen op de shows!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:22

Wat een heerlijk positief verhaal! Geweldig dat je dit met je paardje hebt mogen bereiken en op een manier die voor jullie allebei misschien moeilijk leek maar op de lange termijn erg positief is gebleken OK dan! . En dat je 'm tijdens de line-up om zijn nek bent gevallen ... dat had ik waarschijnlijk ook gedaan Haha! !!

Ginger15

Berichten: 484
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:35

Zow hee wat is die opgeknapt! Je zou hem bijna niet meer terugherkennen! Wat mooi is hij nu zeg! Gefeliciteerd met je behaalde prijzen het zullen er vast wel veel meer worden toch? Tong uitsteken
groetjes Danielle

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:22

Ga zo door,zou ik zeggen!! Haha! OK dan!

DennisC

Berichten: 116
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:03

Dat is echt een verschil zeg tussen die beide foto's!
Gefeliciteerd met je resultaten en dat jullie nog maar veel plezier samen mogen hebben.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:35

Zó, dát is een verschil! Hij ziet er goed uit op die tweede foto! OK dan!