Kat laten afvallen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Kat laten afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:16

Haai,
onze kat is echt dik! als hij zit komt zijn hang buik misschien net niet op de grond en als hij loopt zit er ook niet veel verschil in.. best dik dus.. Is het nou goed voor een poes om haar af te latenvallen? ze is nu iets van 6/7 jaar.. Zo ja hoe kan dat dan?
Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat je een kat nooit moet laten afvallen... maar ik weet het niet meer dus vraag het julli emaar even.
Bedankt voor je reactie!

groetjes Veronica


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:19

Er zijn verschillende merken die een light product uitbrengen, oa. Royal Canin. Dus afvallen lijkt me beter dan overgewicht. Overgewicht is echt een levensverkorter (voor mensen en dieren).
Zolang je het maar met beleid doet en niet opeens de helft van zijn eten geeft.

זכור

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:20

Oja, je moet je kat even wegen om te weten of ze wel overgewicht heeft. Mijn gecastreerde kat heeft een ontzettende hangbuik, maar weegt maar 3,5 kilo. Is absoluut niet te zwaar dus. Schijn bedriegt soms.

זכור

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:27

hoe kan je een kat wegen dan? Gewoon op de weegschaal zetten?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:29

Eerst met de kat op de arm op de weegschaal gaan staan en daarna alleen jij. Laatste gewicht eraf trekken en je hebt het gewicht van je kat Lachen

זכור


VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:32

oke ga morgen even uitproberen! * hebben een moeilijke kat dus kan zijn da het nog een heel gedoe word:P*

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:35

Shetty schreef:
oke ga morgen even uitproberen! * hebben een moeilijke kat dus kan zijn da het nog een heel gedoe word:P*


Wikkel hem in een handdoek, of stop hem anders even in een transporttas, daarna kat eruit en met lege handdoek/transporttas op de weegschaal.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 22:37

tamary schreef:
Wikkel hem in een handdoek, of stop hem anders even in een transporttas, daarna kat eruit en met lege handdoek/transporttas op de weegschaal.



dan gaat ze al helemaal flippen... maar het lukt vast wel... moet een rustig moment uitkiezen.. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Amazonbot, Antonius, C_estmoi, fleurtjeuh, Ginny135, Googlebot, History_, Iselda, Jara, Lau, linoleum, LWDaisy, NikkiB1991, pinto_1, ReadTheRulez, Riviera87, Travel_me, Wenta, YandexBot en 183 bezoekers