Tyrza clinic Houten was geweldig!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Tyrza clinic Houten was geweldig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:35

Vanochtend eerst nog een beetje uitgeslapen. Eenmaal op stal mijn paard uit de molen gehaald (mijn vader had hem er een uurtje eerder al ingezet, de schat) en gevlochten. Zijn voeten moesten ook nog even schoon gewassen en ook zijn staart even ontklit.

Paard nog even op stal om te plassen en dan... aankoppelen en spullen in de auto mikken Lachen. Vervolgens paard weer van stal halen, inladen en wegwezen!

Eenmaal op de locatie van de clinic (Zilfia's Hoeve in Houten) even gezocht waar die clinic nu precies was, want het is een beetje overzichtelijk. Gelukkig hadden we het snel gevonden en heb ik Liberty ingebandageerd en opgezadeld.

Snel daarna begon de les al met een voorstelrondje en toen gingen we echt aan het werk. Ik vond het echt heel erg leuk en zeker ook zo leerzaam! Tyrza legt superduidelijk uit en wat ik ook heel erg waardeerde aan haar manier van lesgeven was dat het heel positief opbouwend was.

De 'probleempunten' die Tyrza noemde, waren mij al bekend. Die had mijn eigen instructrice namelijk ook al gevonden. Het leuke vond ik dat Tyrza voor bepaalde 'probleempunten' weer andere manieren wist om het op te lossen en dit valt super te combineren met de lessen die ik thuis heb.

Wat was ik blij dat ik Liberty in de clinic op vreemd terrein lekker aan het lopen heb gekregen, met de juiste aanwijzingen! Thuis ging het de laatste tijd hard vooruit, maar op vreemd terrein stopte ik als het ware met rijden en deed Liberty niet veel meer. Nou ja, hij liep wel braaf zijn rondje, maar mooi is anders Knipoog. Dat geeft geen hoge punten dus, terwijl het eigenlijk wel zou kunnen.

Volgens Tyrza veranderde Liberty in een heel ander paard als hij meer gesloten en actief ging lopen en ik vind dat ze daar helemaal gelijk in heeft. Ik zeg wel eens vaker: 'Liberty heeft twee gezichtjes'. Grappig eigenlijk.

Al met al een zeer geslaagde dag .


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:04

Super dat het je zo goed is bevallen OK dan! Het zag er erg netjes uit en naarmate de les vorderde zag je 't steeds netter worden

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:17

Ik reed bij jou in de groep mee. Vond het ook erg leuk gisteren.
Zag er allemaal netjes uit bij jou.
Aardige pappa heb je Knipoog

Heb gisteren ook erg fijn gereden. Cane was gelukkig snel z'n spanning kwijt.

Groetjes Sigrid

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:06

Verplaatst naar Boktmeeting Verslagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:20

Mayo schreef:
Super dat het je zo goed is bevallen OK dan! Het zag er erg netjes uit en naarmate de les vorderde zag je 't steeds netter worden


Hey wat grappig dat je stond te kijken. Bedankt voor het compliment! Ik blijf hard oefenen en alles wat ik met de clinic gehoord heb neem ik daar zeker in mee.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:27

hey Corine,

Leuk dat je er nog was toen Kelly en ik er waren..
Had je Shania en Justy al eens gezien of nog niet?
Ook mij is de clinic goed bevallen, het is zeker voor herhaling vatbaar OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:28

SigridB schreef:
Ik reed bij jou in de groep mee. Vond het ook erg leuk gisteren.
Zag er allemaal netjes uit bij jou.
Aardige pappa heb je Knipoog

Heb gisteren ook erg fijn gereden. Cane was gelukkig snel z'n spanning kwijt.

Groetjes Sigrid


Ook dank je Haha!. Ik heb zeker een lieve paps! Hij rijd ook op Liberty en vind paarden in het algemeen ook heel erg leuk. 's Ochtends komt hij altijd naar stal om hem in de molen te zetten en dan is hij ook zo lief om de stal te doen en emmers voer en zakken met kuil klaar te zetten voor Liberty.

Ik vond jouw paard en jullie als combinatie ook heel erg goed! Je had hem inderdaad heel snel door die spanning heen. Super hoor! Jouw paard was binnenbakken ook niet echt gewend geloof ik?

Ik vermoed dat Liberty wel eens eerder bij Zilvia's Hoeve geweest is. Bij zijn vorige eigenaar (Diederik Wismeijer) heeft hij namelijk ook wedstrijden gelopen en die woonde in Nieuwegein, vlakbij dus. Nu heb ik de grote mazzel dat Liberty overal wel braaf is. Toen ik de eerste Hackney met kar aan zag komen, dacht ik nog: 'Oh oliebol, heb ik dat?'. Maar hij keek er alleen even wat verbaasd naar, echt heel braaf.

Als er een vervolg komt van deze clinic ben ik zeker weer van de partij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:30

tam20 schreef:
hey Corine,

Leuk dat je er nog was toen Kelly en ik er waren..
Had je Shania en Justy al eens gezien of nog niet?
Ook mij is de clinic goed bevallen, het is zeker voor herhaling vatbaar OK dan!


Ik had ze nog niet eerder gezien, maar ik vond het echt hele leuke pony's! Die van jou was denk ik nog net geen paard? Ik was expres nog even teruggekomen. Jullie passen trouwens echt perfect op die beesten en ik vond het heel leuk om te zien dat jullie zo ontzettend vooruit zijn gegaan. Echt knap hoor!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:57

Dank je voor complimentje,
Ja sinds ik Shania rijdt ben ik een stuk beter gaan rijden, heb nu ook beter les en we trainen er hard voor. Klikt ook gewoon super tussen ons.
Shania staat op papier als laatst gemeten op 1.51, maar weet zeker dat ze groter is.
Denk dat ze makkelijk de 1.58 redt. Ach ik ben ook maar een ukkie Haha!

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar jou nieuwe paardje. Bij ons op stal zijn 10/10 wedstrijden. Leuk om te komen starten!! *LOL*

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:22

Hé Corine

Mijn paardje is binnenbakken inderdaad niet echt gewend. Wij hebben bij de stal alleen een buitenbak dus daar rijden we altijd. Ik heb 'm pas net een jaar en in het begin was hij ook aardig schrikkerig in de buitenbak maar dat is nu eigenlijk wel over. Afgelopen winterseizoen op wedstrijden kon hij aardig lopen spoken (Heeft Tamara ook af en toe meegemaakt).
Dit buitensiezoen is hij erg braaf geweest op wedstrijden, maar ik ben heel benieuwd naar het aankomende winterseizoen.
Afgelopen winterseizoen reden we B maar nu rijden we L2. Lijkt me echt niet leuk als hij weer gaat lopen spoken zodat ik me echt weer zo'n beginner voel.

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:16

haha ik ben ook eindelijk op bokt.nl
Snap er nog helemaal nix van en daarom gooi ik hier ook gewoon ff een stukje van mij erdoor hihi
vind het wel grappig dit. Nu nog foto´s

De toekomst: [ITP] Naarling Leopold von Lippe Biesterfeld v AlexandroPxHouston
Donar V v Contendro I (LT + 3)
Vulpes pilum mutat, non mores! Nieuwe vos merrie Hurley [RIJ-ITP] Stoute Easy Game wordt braaf 6-jarig sportpaard

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:28

CCCCorine schreef:
Hey wat grappig dat je stond te kijken. Bedankt voor het compliment! Ik blijf hard oefenen en alles wat ik met de clinic gehoord heb neem ik daar zeker in mee.


Tuurlijk, ik heb bijna alles gezien Haha! Ik was er 's morgens al om 09.15 uur en ging pas na 19.00 uur weg *gaap* *LOL* Maar dat was voor mij niet meer dan logisch en ook leuk, kan moeilijk weggaan als je het geregeld hebt met Tyrza Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:31

CCCCorine schreef:
Ik vermoed dat Liberty wel eens eerder bij Zilvia's Hoeve geweest is. Bij zijn vorige eigenaar (Diederik Wismeijer) heeft hij namelijk ook wedstrijden gelopen en die woonde in Nieuwegein, vlakbij dus.


Dat meen je niet???? Dan ken ik Liberty al jaren *LOL* Nog van vóórdat hij het grote pension gedeelte had opgezet Haha! Toen reed Marion hem geloof ik nog Wat een joekel vond ik hem toen zeg Haha!

Gut, ik had helemaal niet door dat het díe Liberty was *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:54

Mayo schreef:
Dat meen je niet???? Dan ken ik Liberty al jaren *LOL* Nog van vóórdat hij het grote pension gedeelte had opgezet Haha! Toen reed Marion hem geloof ik nog Wat een joekel vond ik hem toen zeg Haha!

Gut, ik had helemaal niet door dat het díe Liberty was *LOL*


Haha, wat grappig. Het is hem toch echt! Ik heb hem inmiddels een jaar of twee Haha!.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:56

Leuk zeg! Dan heb je hem echt verdomd netjes voor elkaar Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 9 bezoekers