prijs shetveulen en wie gaat naar de premiekeuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

prijs shetveulen en wie gaat naar de premiekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 21:34

hey,

ik ga zaterdag met mun nichtjes en hun oom en tante naar de premiekeuring zaterdag in Liessel ofzoiets. wie gaat er allemaal?

mijn moeder gaat 2 shetveulens aanschaffen!! dus ik ga bij die mensen 2 veulens kopen maar wat vinden jullie een normale prijs voor een merrie of hengstveulen dat net van zijn moeder weg is en papieren heeft en hoeft niet per see een premie te hebben?

de groetjes!! OK dan!

Vrijgezel # 77


Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:38

Ik heb voor mijn shetlander hengstveulentje 225 Euro betaald, hij was toen 8 maanden oud, echt een droppie Lovers

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:34

Ik heb er 60 voor betaald en dat met een goed papier, voor een merrieveulen is 200 euro en meer een normale prijs, hengst ligt vaak lager, meestal op slachtprijs.
Ik vind 225 euro voor een hengstveulen met papier van 8 maanden wel erg veel en zou er eerst 10 keer over nadenken voordat ik hem zou kopen, maar er zou wel onderhandelt worden.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:04

Ik heb zelf voor mijn shetlanders 325 Gulden het stuk betaald
Had hengst & merrie.
Heb vorig jaar mijn nmprs hengstveulen voor 200€ verkocht.
Op dit moment heb ik een 2de premie nmprs merrieveulen van onze eigen ggk hengst te koop voor 325€

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:16

325 vind ik veel te duur voor een shetland merrie veulen. met 2e premie. en nog een eigen hengst ook.....

ik heb mijn shetlandhengstje gekocht voor 75,- zonder papieren zonder enting zonder chip zonder halster zonder alles en hij was nog hartstike schuw

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:22

Van PP naar RP


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:11

Ik heb net een merrie met veulen voor 720 gekocht. Merrie met goed papier, merrie veulen ook met goed papier. Beide schimmel(merrie is echt spierwit en pas 5!!!).
Als je iets goeds koop betaal je er voor, voor een wat mindere pony of iets waar een fokker toch niet mee door wil betaal je duidelijk wat minder. Wat een pony waard is is wat de gek er voor geeft.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:31

Waarom zou een eigen hengst gelijk negatief zijn? Kan een eigen hengst niet goedgekeurd zijn ofzo?
Beetje vage opmerking.

Vind 225 voor een hengstveulen belachelijk veel geld, tenzij hij een uitmuntend papier heeft en een zeer aparte kleur.

Vanaf 50 euro heb je een leuk veulen, zeker zonder papier.
Kijk wel of de tanden recht staan!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:05

Horsewhisper, heb jij die hengst uberhaupt weleens gezien en het veulen ook? Deze is die prijs dan ook wel waard!
Kijk zaterdag gewoon rondt en informeer bij de fokkers of ze te koop zijn, en neem een catalogus, kun je ook de afstamming bekijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers