head 'n shoulders??!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

head 'n shoulders??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 13:14

Bij ons in de buurt staat iemand met tig haffies en de verzorgeres wassen de staart iedere 2 weken met head'nshoulders, nou is mijn vraag, is dat spul niet veel te agressief voor de paarden-huid???
De haffies en hun manen en staarten leven nog steeds wel, maar ik heb altijd gedacht dat mensen-shampoo meestal veel te agressief is voor de paarden-huid, en dan vooral zulke soorten... Verward
Nou ja iemand die ook met mensen shampoo, paarden wast (alleen manen en staart, evt sokjes)? of misschien iemand die weet wat voor ingredienten/stoffen nou echt niet kunnen voor paarden in mensenshampoo ??


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:21

Haren zijn dood. Die voelen niets en als je alleen vanaf de staartwortel wast, is er niets aan de hand. Het moet wel een erg agressief middel zijn, wil het de haarstruktuur aantasten (denk aan waterstofperoxide die de kapper gebruikt met haarkleuringen) maar head 'n shoulders kan op zich niet echt kwaad. Ik was Imker's staart met Palmolive shampoo en daarna met antiklit van hetzelfde merk en zijn benen was ik met oude-mensjes zilvershampoo van de Kruitvat. Werkt perfect en is echt niet schadelijk voor hem. 's Zomers was ik hem wel eens helemaal met Palmolive, je moet alleen heel goed uitspoelen, maar dat is bij mensen ook zo....


PS was ik even vergeten: alle producten waar "paard" voor staat, net zoals bij shampoos, zijn een stuk duurder, maar zijn onderhand hetzelfde van samenstelling als "mensenspul" het enige verschil kan zijn dat er een andere PH-waarde in zit....

Toos paardloos


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:25

Inderdaad Imker, ik ga helemaal met jou mee. Ikzelf was de paarden altijd met goedkope DA-eigen-winkel-merk-shampoo. Werkt prima, en een stuk goedkoper als 'paarden'shampoo.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 13:51

Maar Head 'n Shoulders is wel erg agressief....helemaal die anti-roos troep.

Maar ik was mijn paard ook met gewone mensenshampoo. Goedkoopste van het goedkoopste. En géén Head 'n Shoulders...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:01

Ik was de paarden gewoon met Biotex groen Haha! Gaat prima. Het belangrijkste, maar dat geldt voor alle schoonmaakdingetjes die je op je paard smeert, is dat je het heel goed afwast.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:02

ik gebruik meestal baby shampoo, soms palmolive met jojoba olie Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:06

Ik gebruik ook altijd gewoon mensen shampoo.

Al die 'paarden-' troep vind ik maar geldklopperij!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:20

Als ik zie dat mijn paard met zijn staart schuurt was ik met Head en Shoulders. Gegarandeerd dat hij daarna niet meer schuurt. Dat het agressief zou zijn heb ik nog nooit gemerkt, het is juist een heel fijne milde shampoo die de huidschilfers verwijderd en de huid kalmeert.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 14:23

Als ik zie dat mijn paard zijn staart schuurt dan denk ik als eerste aan een wormenkuur (als hij er niet net eentje heeft gehad) . Voor de rest krijgt ze lijnzaadolie over/door het voer. Ik heb geen last van een schilferige huid.

Er is ook van Leovet een olie die je in de manen en de staart kunt smeren. Maar tot nog toe voldoet babyolie uitstekend.

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:10

Ik ga ook gewoon mensenshampoo gebruiken. Dat je shampoo goed moet uitspoelen is vanzelfsprekend lijkt me. Voor de witte delen en staart gebruik van die shampoo voor bejaarden, zilvergrijsshampoo oid. Verder zal ik gewoon iets van Palmolive gebruiken, niet te duur, en prima shampoo. Zijn hoofd en voorlok was ik met babyshampoo (ach...misschien doe ik de rest er ook wel mee, ruikt zo lekker *LOL* ).

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:13

Nathalie schreef:
Ik gebruik ook altijd gewoon mensen shampoo.

Al die 'paarden-' troep vind ik maar geldklopperij!!


Vind ik dus ook!
Ik neem altijd een grote halve litter fles van het kruidvat...
ff ruiken welke geur...
Wel neem ik milde shampoo!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:15

Haha ik pak die ook altijd! Alleen niet zon grote fles. Wel milde shampoo van de kruitvat. Haha!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:21

Manen, staart en lijf doe ik met de goedkoopste mensenshampoo, witte benen met betadine scrub. Krijg je ze perfect wit mee.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 15:45

Klopt, Marije, eens per 2 weken een keer met betadine scrub en de rest met "oudemannetjesenvrouwtjesshampoo" van de Kruidvat. Ik doe niet te veel met Betadine, omdat ik dat spul zo duur vind.

Toos paardloos

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:45

Ik was altijd met vloeibare zeep, krijg ik Felix zijn staart weer super wit mee.

Voor een keuring/wedstrijd wil ik zijn sokjes/puntje van de staart nog wel eens met betadine wassen voor de witheid.


Danno wordt natuurlijk ook met vloeibare zeep gewassen wordt hij weer mooi geel van Haha! Haha!

Of ff badderen in zee *LOL* daar zit van alles is daar worden de witte sokken wer echt wit van.

hey heeft Dreft nu niet iets speciaals voor witte was??

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 16:53

Ik gebruik altijd babyshampoo van de aldi Haha! gaat ze heerlijk van ruiken en weer lekker schoon en glanzend.

Maar haar sokjes zijn toch altijd veel witter als ik naar het strand ben geweest en in de zee ben geweest.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:00

carola schreef:
Inderdaad Imker, ik ga helemaal met jou mee. Ikzelf was de paarden altijd met goedkope DA-eigen-winkel-merk-shampoo. Werkt prima, en ........


Hoezo, ja ik werk wel hoor! Haha!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:20

Kun je overigens ook delen van het lichaam (bijvoorbeeld witte delen op de kont) wassen met zilvergrijsshampoo (van die shampoo voor bejaarden mensjes met grijs haar enzo *LOL* )? Of is dit te agressief? Ik spoel het uiteraard wel extreem goed uit (doe ik met alle shampoo). Zo niet, wat zou ik dan voor het lichaam kunnen gebruiken?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:42

Er staan maar twee schimmels bij ons op stal, en dat zilvershampoo gebruiken ze alleen voor manen en staart. Het is best wel agressief.

Er ken iemand die zijn paard met hondenshampoo voor witte honden had gewassen. Paard zat daarna onder de bultjes en het kriebelde en jeukte als een gek.

Je suis Charlie.

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:33

Ikke was lekker ook met mn eigen-mensen shampootje Haha! Met toevallig ook PALMOLIVE met aloe vera, cremespeoling heb ik van schwarskopf (ofzow). Zijn er trouwens wel echt veel die met palmolive wassen Knipoog

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 20:13

Nou ik dus niet..ikgebruik wel echte paarden shampoo.Ik hoef dus niet bvang te zijn voor huidreacties omdat het op paardenhuis berekend is.Bovendien zit er in 'mijn' shampoo tea tree oil zodat het de huid ook nog eens verzorgt.Ik heb ook teershampoo en dat is erg goed tegen schilfertjes.
Ik ben niet zo voor het gebruiken van mensenshampoo voor paarden.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:08

Ik neem meestal geen paardenshampoo want die zijn ZO duur.

Bij shampoo kopen kijk ik altijd of het spul huidvriendelijk is (meestal staat er dan wel 'sensitive' op) en of het ph- huidneutraal is. Als je daar goed op let kan het volgens mij niet veel kwaad.
Toch zou ik anti-roos shampoo en andere shampoos met een sterke werking afraden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:28

Cassidy schreef:
Er staan maar twee schimmels bij ons op stal, en dat zilvershampoo gebruiken ze alleen voor manen en staart. Het is best wel agressief.

Er ken iemand die zijn paard met hondenshampoo voor witte honden had gewassen. Paard zat daarna onder de bultjes en het kriebelde en jeukte als een gek.

Oh, dan weet dat ik dat...ik denk dat ik dat dan maar niet doe...maar welke shampoo (en het liefst niet van die dure "paarden"-shampoo, kan ik het best gebruiken voor de witte delen op zijn lijf?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 16:15

wij wasten de haffies altijd met huishoudpasta dat bleekt namewlijk een beetje het is niet agressief ofzo anders zouden we het niet gebruiken en ze gebbruiken het al jaren en nog nooit een paard met last gehad en daar worden ze supermooi van. Je kunt hte in hele grote emmers kopen maar wel erg duur daar deden we ook gewoon het lichaammee!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, xMagnum en 32 bezoekers